מה עוד משפיע על מחיר הליד וכיצד תדעו אם הוא משתלם לכם?

כידוע, בי-פירסט היא אחת החברות היחידות שמפרסמות את מחירי הלידים המוערכים שלה באופן קבוע ובתעשייה כמו תעשיית הלידים, זה ממש לא דבר מובן מעליו.

כאשר אנחנו חושבים על הפקטורים שיש להם את ההשפעה הגדולה ביותר על מחיר הליד, בדרך כלל אנחנו חושבים על לידים מחולקים לעומת לא מחולקים ותהליך הטיוב של הלידים.

מלבד זאת, פקטור חשוב נוסף הוא התחום שאליו מתייחס הליד. אחרי הכול, הרווח הפוטנציאלי של ליד בתחום הרפואה האסתטית נמדד באלפי אם לא עשרות אלפי שקלים. לעומת זאת, כאשר אנחנו מדברים על השכרות רכב שונות (ליסינג, טרייד אין וכו'), הרווח הפוטנציאלי מצטמצם וכך גם מחיר הליד, לפחות בסדר גודל אחד.

כפי שאפשר להניח על פי הלוגיקה הזו, הלידים היקרים ביותר הם לידים לעסקאות נדל"ן שמנות, כאן המחיר הנוכחי לליד כבר יכול להגיע לכמעט 200 ₪.

גם העונתיות של הליד קריטית כאשר אנחנו מחשבים את עלות הבסיס. לדוגמה, ברור שלידים בתחום התיירות יהיו חמים יותר בקיץ, אז גם כבר קשה יותר לצרכנים להשיג לידים במחירים טובים.

עד כאן כל הפקטורים הברורים מאליהם, אבל זה לא הכול… יש עוד כמה פקטורים שצריך להתחשב בהם ויכולים לשנות את מחיר הלידים אותו תקבלו בפועל.

1.הייחודיות של התחום ומידת הספציפיות שלו

בסופו של דבר, חברות לייצור לידים צריכות לעבוד עם קמפיינים פנימיים כדי להשיג לידים. כל שהלידים יותר ממוקדים ומוגבלים, כך יותר קשה "לדוג" אותם והמחיר עולה בהתאם. אם בהשוואה למחירון או מחיר ממוצע של לידים בתחום דומה אתם לא מצליחים להשיג מחיר זול, יכול להיות שמודל CPL הוא לא המודל האופטימאלי כאן. (וכן, גם אנחנו צריכים להודות בזה לפעמיים).

למעשה, במקרים מסוימים לחברת הלידים עצמה לא ישתלם לעבוד במודל CPL מולכם ואז הדחייה עשויה תהיה להגיע מצדה. אם זה קורה לכם יותר מפעמיים – שלוש, ייתכן שמדובר ברמז עבה שכדאי לעבור הלאה.

2.תקציב התחלתי (פיילוט)

זהו מדד שמצריך מכם לשנות קצת את נקודת הייחוס: ככל שתגיעו לשולחן המשא ומתן עם תנאי פתיחה טובים יותר, בעיקר תקציב גדול יותר לפיילוט, כך המחיר פר ליד יקטן. מדוע זה כך?  בסופו של דבר, ככך שהפיילוט יתקדם, כך חברת הלידים תלמד מניסיון העבר שלה ותוכל לתמחר את הלידים במחיר נמוך יותר. במילים אחרות, העובדה שהפיילוט שלכם גדול תאפשר לה לכפות על העלות היקרה של הלידים ההתחלתיים באמצעות הלידים בשלב מתקדם יותר שיהיו זולים באפן משמעותי.

3.החלק הקריאטיבי וההיסטוריה של קמפיינים קיימים

כזכור, ככל שקהל היעד של הליד הוא רחב יותר, כך גם יהיה צריך לבצע פחות התאמות ברמת עמוד הנחיתה. אבל אם אתם מגיעים עם דרישה ספציפית מאוד ואין לכם שום קריאטיב מוכן, ברור שעלות ההקמה והרצה ההתחלתיים יהיו יקרים יותר.

מלבד זאת, יכול להיות שהשתמשתם בחומרים האלו בקמפיינים דומים במודלים אחרים, ופריסת הנתונים בפני חברת הלידים תוכל לאותת לה על מידת האתגר הכרוך בהרצת הקמפיין. במילים אחרות, היסטוריה טובה יכולה להוריד את מחיר הליד שתשלמו ממש כמו שהיסטורית אשראי טובה בבנק תוריד את הריבית האפשרית על הלוואות שהוא ייתן לכם.

4.מיתוג

ואם כבר קריאטיב, כמובן שלמותג מוכר ובעל שם (קוקה קולה לעומת "קולה פרש") יש ייתרון מבחינת נראות ואטרקטיביות. למעשה, אם הוא מפרסם גם בערוצים נוספים, מבחינת חברת הלידים זה עדיף מכיוון שגם עובדה זו מגדילה את הנראות.

5.היסטורית פסילת לידים

גם אם כבר התחלתם בקמפיין, יכול להיות שתגלו שמחיר חבילת הלידים הבאה משתנה. מדובר רק בעונתיות, אלא גם בשאלה עד כמה אתם נוהגים לפסול לידים. ככל שתפסלו לידים לעיתים קרובות יותר, כך חברת הלידים תצטרך להזיע יותר כדי לספק אתכם ובסופו של דבר לגבות יותר על כל ליד.

6.דרישות מיוחדות נוספות

כל דרישה מיוחדת נוספת מצדכם שתצמצם את אפשרויות איסוף הלידים בסופו של דבר תייקר את המחיר. ערוץ אחד שחברות פרפורמנס אוהבות מאוד הוא רשימות הדיוור הישנות והטובות, אך יש מפרסמים שנרתעים ממנו מכיוון שהוא מקושר לעיתים לספאם (ולא תמיד בצדק).

דוגמה טובה לכך היא כללי הפרסום של עורכי הדין ברשת. פעם הם היו מאוד נוקשים, אך כיום אין כמעט מגבלות על פרסום של עורכי דין כל עוד הם לא פוגעים כמובן בכבוד המקצוע. בין היתר, אפשר לפרסם באמצעות סרטונים, רשימות דיוור ואפילו באפליקציות.

בקיצור, אם אתם משתייכים לסקטור מקצועי, ובמיוחד כזה שיש בו כללי אתיקה, בדקו היטב מה מותר ומה עדיין אסור. השוק משתנה מהר יותר מכפי שאתם חושבים.

עוד כמה דוגמאות לדרישות מיוחדות :

  • הגבלה גאוגרפית (כולל רשתות לעומת עסקים מקומיים)
  • לידים "KOSHER". כלומר, לידים שערוצי האיסוף שלהם נסגרים בשבתות וחגים
  • האם ניתן לכלול שיחות טלפון כלידים?
  • שדות חובה : באופן כללי, עדיף לסבך כמה שפחות את מי שממלא את הטופס, ומרבית חברות הלידים יודעות את העבודה.

ומעבר להכול : זה  הכול משא ומתן

בשורה התחתונה, לא משנה כמה פרמטרים תכניסו לנוסחאות חישוב מחירי הלידים, יכולות המשא ומתן והידע שצברתם כבעלי עסקים או אנשי שיווק משחקים גם כאן תפקיד. נסו למצוא כמה שיותר נקודות מינוף שיעבדו לטובתכם ולא יזיקו לכם. אל תשכחו שאם אתם עובדים כמה חברות בדרך, אתם עשויים להיות חשופים לתנאי וחוזי סודיות מסוימים.

מאמרים נוספים

דירוג לידים

דירוג לידים היא שיטה שבה המפרסם שמקבל לידים יכול לדרג

השאירו פרטים