כל מה שרציתם לדעת על טיוב לידים

תוכן עניינים

טיוב לידים הוא תהליך שמהלכו לוקחים לידים גולמיים ומוודאים שהם עומדים בדרישות המינימליות על מנת שיהיה אפשר להעביר אותם ללקוח. ליד לא מטויב יהיה בעלי אחוזי המרה נמוכים יותר באופן משמעותי מאשר ליד שעבר טיוב.

מה בודקים במהלך טיוב לידים?

  • האם הלקוח זוכר שהוא מילא את הטופס, השאיר פרטים וכו’
  • אימות של פרטים קיימים כגון מספרי טלפון, כתובת דואר אלקטרוני וכו’
  • כאשר מדובר במוצר מורכב, קבלת פרטים נוספים יכולה “לחמם” את הליד

יש לציין כי ככל שעמוד הנחיתה איכותי יותר והבדיקות שמבוצעות בו יהיו מדויקות יותר, כך גם תהליך הטיוב יהיה “קומפקטי” ומהיר יותר. לדוגמה, במספרים מסוימים יש ספרת ביקורת אותה אפשר לבדוק בקלות כבר בזמן שליחת הטופס.

מכיוון שהחברה שמבצעת את הטיוב אינה תמיד אותה חברה שבונה את עמוד הנחיתה, יש לחשוב מראש אילו פרטים אפשר לבדוק מראש.

באילו מקרים מחליטים לפסול ליד?

הסיבה העיקרית לפסילת ליד היא מן הסתם כאשר הלקוח מבהיר שהוא כבר לא מתעניין במוצר או בשירות מכיוון שהוא התחרט, כבר רכש אותו במקום אחר וכו’.

סיבה אחרת יכולה להיות מכיוון שהלקוח לא עונה לכמה שיחות ברצף בזמנים שונים. היום קל מאוד לזהות שיחות ולהוסיף אותן לספאם ויש גם אנשים שפשוט לא יענו למספר חסום (ולא תמיד נהוג לחשוף את המספר). במקרה הזה הסיכוי להפוך את הליד ללקוח נמוך מאוד ולכן עדיף יותר להשקיע את הזמן בלידים אחרים.

כמובן שגם המוכר (מי שמקבל את הלידים) עשוי להציב דרישות נוספות משלו. לדוגמה, יכול להיות שהוא רוצה לוודא שהלקוח גר באזור מסוים או לדעת את מספר הנפשות בבית. מן הסתם, ככל שהטיוב פרטני יותר, כך יאושרו גם פחות לידים.

מהו לא כלול בתהליך טיוב לידים?

טיוב לידים אמור להיות קצר וקולע. זה לא המקום לנסות לשכנע את הלקוח לקנות את המוצר. שיחת המכירה עצמה תתבצע בשלב מאוחר יותר. למעשה, טיוב פרטני יתר על המידה עשוי לעייף את הלקוח ולהקשות על המוכר עצמו לבצע מולו שיחה אפקטיבית.

מהי השיטה הטובה ביותר לבצע את הטיוב?

השיטה הטובה ביותר לטיוב לידים בה משתמשים בדרך כלל במוקדים מקצועיים היא לבנות תסריט שיחה קבוע. בתסריט השיחה מכינים סדרה של שאלות או תסריטים נפוצים עליהם יהיה אפשר לתת תשובות מהירות וכך לחסוך בזמן הטיוב הממוצע של כל ליד.

התסריט הספציפי משתנה כמובן בין מוכר למוכר, אבל גם בהתאם לקהלי יעד שונים. לדוגמה, תסריט למכירת ניתוחים קוסמטיים לצעירים שבדרך כלל מעוניינים ב”תיקונים” קטנים יהיה שונה למדי ממכירת ניתוחים קוסמטיים למבוגרים שמעוניינים בעיקר אנטי אייג’ינג

עם זאת, כמובן שכחלק מתהליך ההכשרה שלו, מי שמבצע את הטיוב צריך להיות מוכן גם לשאלות בלתי צפויות ולדעת כיצד להגיב בהתאם.

תהליכי אוטומציה בטיוב לידים

מלבד תהליכי הטיוב הידניים יש גם מערכות אוטומציה לטיוב שמבצעות בדיקה לפרטים שלא תמיד ניתן לאמת באמצעות טופס כמו למשל מספרי טלפון שגויים, כפילויות. יש גם מערכות שמשוות פרטים ספציפיים כמו כתובות דואר אלקטרוני עם רשימות שחורות שכוללות פרטים של לקוחות סמויים שעשויים לעבוד עבור המתחרים. קל יחסית להריץ את המערכות האלו בתנאי שמחברים אותן למאגרי הנתונים הנכונים ולכן הן לא מעלות באופן ניכר את העלות לכל ליד מטויב (ראו סעיף הבא).

כמה עולה ליד מטויב לעומת ליד רגיל?

מכיוון שבדרך כלל קונים חבילות של לידים ולא ליד בודד, המחיר של תהליך הטיוב מגולם בעלות הסופית. המחירים המקובלים בשוק עבור טיוב של ליד בודד נעים בין חמישה לעשרה שקלים.

לסיכום

טיוב לידים אומנם מייקר את הלידים, אך הוא יכול להעלות את אחוזי המכירה הסופיים בעשרות אחוזים. חשוב מאוד לוודא מול החברה שמוכרת לכם את הלידים שהיא באמת מבצעת טיוב לידים, צאו מנקודת הנחה שהטיוב אינו מתבצע כברירת מחדל ואתם צריכים לבקש אותו.

אל תתפשרו על חברות שמבטיחות לכם כי לא צריך לטייב את הלידים וינסו למכור לכם לידים זולים באיכות נמוכה, בסופו של דבר זה יתבטא באחוזי סגירת העסקאות ולא יהיה שווה לכם את ההוזלה במחיר.

אנחנו בבי פירסט עובדים בשקיפות מלאה מול הלקוחות שלנו ומבצעים טיוב לידים איכותי על פי בקשת הלקוח ובמחירים תחרותיים ביותר.

5/5
מאמרים נוספים

חברת לידים

חברת לידים/כשעובדים עם חברת לידים בשיטת ‘שיווק מבוסס תוצאות’…לאילו תוצאות

רכישת לידים

רכישת לידים: איך מזהים סוכנות שיווק שמייצרת לידים איכותים לרכישה

השאירו פרטים

ליצירת קשר עם חברת בי פירסט

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר שירותי דיוור ישיר