“עורך דין תעבורה”, “עורך דין רשלנות רפואית”, “עורך דין פלילי” – אם אתם עוסקים בשיווק וקידום של עורכי דין ומשרדי עורכי דין ברשת האינטרנט, אתם בטח יודעים שבישראל יש כמות עצומה של עורכי דין על כל אזרח (מקום ראשון בעולם!).
לכן, גם אם לא לכל עורך דין יש אתר אינטרנט, קל להבין מדוע לעורך דין ממוצע קשה עד בלתי אפשרי להופיע במקום גבוה בגוגל, הן בחלק האורגני והן בחלק הממומן.
פתרון אחד לכך הוא רכישת לידים לעורכי דין. כלומר, במקום להתחיל להרים קמפיינים בעשרות אלפי שקלים שאתם לא יודעים אם יביאו לכם תוצאות, אתם מתבססים בעיקר על רכישת לידים. הלידים האלו יכולים להגיע ממגוון של מקורות ברשת, אבל אתם משלמים רק על תוצאות, כלומר, לידים.
מה חשוב לבדוק לפני שאתם רוכשים לידים לעריכת דין?
למרות שלידים יכולים להתאים לכל עורכי הדין, יש קטגוריות שנחשבות לחמות ומאתגרות יותר מאחרות. לדוגמה, מי שצריך להגיע לבית דין לתעבורה בדרך כלל יאלץ לשכור עורך דין יחסית מהר. במקרים האלו לידים יכולים לעבוד באופן הטוב ביותר.
אבל יש כאן עניין שצריך לשים לב אליו: כשאתם רוצים להגדיל את מספר הקליינטים שיגיעו אליכם מהלידים האלו (כלומר, לסגור יותר עסקאות), אתם חייבים לידים איכותיים ורצוי מאוד לא מחולקים: אם עורך דין אחר כבר קיבל את הליד והתקשר לקליינט הפוטנציאלי, יש סיכוי סביר שאם הוא יודע דבר אחד או שניים על כושר שכנוע, הרי שהסיכוי שלכם לסגור את העסקה יירד באופן דרסטי.
כמובן שגם כל עניין האימות והפרטים של הליד הוא חשוב: לדוגמה, יכול להיות שמספר הטלפון לא נכון בגלל שמישהו הקליד ספרה לא נכונה. לידים לא מאומתים מבזבזים זמן ואנרגיה ולכן כדאי לכם לבחור בספק לידים טוב שיודע איך לאמת לידים בצורה נכונה.
למה כדאי לכם לבחור ב-Be First?
אנחנו מכירים את מקורות הלידים הטובים ביותר לעורכי דין ברשת, לדוגמה:
- מודעות ממומנות על חיפושים פופולאריים בגוגל
- מקורות של שיווק באמצעות תוכן (Content Marketing). כלומר, תכנים שנותנים גם ערך כלשהו לגולש מלבד האספקט השיווקי. למשל, מה חשוב לדעת לפני שבוחרים עורך דין פלילי.
- כתבות תדמית באתרים הגדולים בישראל
כמובן שכל צורות הפרסום שאנחנו משתמשים בהן עומדות בתקנות ובהוראות של לשכת עורכי הדין אשר עברו שינויים רבים במהלך השנים (ולמעשה כיום הן הרבה יותר גמישות מאשר פעם).
יתרון נוסף שלנו הוא הניסיון שצברנו במהלך השנים. אנחנו יודעים טוב מכולם מה עובד ומה לא עובד, מה חשוב לגולש לדעת כאשר הוא מחפש שירותים משפטיים ואיך ניתן לשכנע אותו שדווקא אנחנו נספק לו את הפתרון הטוב ביותר לו הוא זקוק כרגע.
באיזה תחומים מומלץ לרכוש לידים לעורך דין?
תחום הנזיקין
מימוש זכויות
תביעות ייצוגיות
תביעות ספאם
לפני שבכלל חושבים לרכוש לידים
כל מי שחושב לרכוש לידים, רוב הסיכויים שניסה את מזלו בניסיון ייצור לידים, הן בעצמו והן ע”י שירותי שיווק של סוכנות שיווק דיגיטלי. לכן, אנו לא ניכנס כאן להסברים מיותרים כמו “מה ליד”, “משפך שיווק” וכיוב’…
מעוניינים לרכוש לידים? מעולה. עכשיו, איך באמת תוכלו להבטיח שחבילת הלידים שאתם רוכשים היא איכותית?
להבדיל בשיטת השיווק המוכרת, בה אתם רוצים לייצר ליד במחיר נמוך, כאן, כשעובדים עם ספקיות לידים, לעלות הליד יש אפקט מכריע על טיב ואיכות הליד!
ייצור ליד איכותי תלוי במסע לקוח
הסוד הכמוס ביותר בעולם השיווק בנוי משני אופנים:
- זיהוי ואיתור לקוח קצה
- מסע לקוח
זיהוי ואיתור לקוח קצה– זיהוי לקוח הקצה נעשה ע”י קופירייטרים מקצועיים ומנוסים. הם יודעים להיכנס לנעליו של לקוח הקצה ולמשך זמן מסוים, למעשה נושמים וחיים את חיי הלקוח מבעד עיניו. כדי שהקופירייטר יוכל לכתוב את התכנים שידברו לליבו של לקוח הקצה, עליו להבין בדיוק מי הוא ואיך יום בחייו נראה. בן כמה הוא, האם נשוי/רווק/גרוש, תחום עיסוק בו עוסק, מצב כלכלי…כל אלה מרכיבים עבור הקופירייטר תמונה, אווטר אם תרצו, של הלקוח המושלם לכם וברגע שהצליח ליצור אותו, הקסם השיווקי בכתב מתחיל.
איתור הלקוח, נעשה ע”י מנהל הקמפיינים. ברגע שנוצר ה-אווטר של לקוח הקצה, על מנהל הקמפיינים לאתר כמה שיותר אנשים העונים לקריטוריונים שמרכיבים את האווטר, ברחבי האוקיינוס של האינטרנט.
אז הרכבנו את לקוח הקצה המושלם עבור המוצר/שירות שלכם והצלחנו לאתר קהל גדול שעונה על אותם הקריטוריונים שמרכיבים אותו. עכשיו…צריך לבנות את משפך השיווק, קרי, ‘מסע הלקוח’ שנבנה במיוחד עבור לקוח הקצה שלכם, שאליו ייחשף ויעבור.
ככל שמסע הלקוח ארוך יותר, עתיר תחנות ביניים כך מצד אחד, לקוח הקצה שלכם מבין שאתם הוא הפתרון שלו חיכה וחיפש זמן רב. מצד שני, ככל שמסע הלקוח ארוך יותר, מרובה תחנות ביניים…כך נוכל לסנן עבורכם לקוחות לא רלוונטיים. לקוחות שאינם רלוונטיים, פשוט יפלו באחת מהתחנות שבמסע הלקוח ואלה שישארו עד סופו…יהפכו לליד חם ואיכותי המוכן להמרה.
ככל שמשפך השיווק עשיר יותר, הוא יקר יותר עבור ספקית הלידים
כדי שמסע הלקוח, במשפך השיווק, יהיה מעניין, רלוונטי ללקוח הקצה…אחד שיגרום לו להיצמד לכיסא ולצפות בקוצר רוח להשאיר פרטי התקשרות, על משפך השיווק להשתמש במגוון רחב של כלים שיווקיים מתקדמים ומספר רב של פלטפורמות שיווק וכל אלה…עולים כ-ס-ף!
להלן שתי דוגמאות ללידים ירודים לעומת לידים איכותיים:
בשקופית הבאה, אנחנו רואים איך ליד שעלותו זולה נוצר.
ספקית הלידים תייצר עבורכם פוסט בפייסבוק, תעצב עבורכם, בתוך הפוסט, באנר כשמעל הבאנר תוכן שיווקי.
מתחת לבאנר, תופיע הנעה לפעולה שתוביל לדף נחיתה בו עוד מספר מילות תוכן וטופס השארת פרטי התקשרות. ברגע שהלקוח משאיר פרטי התקשרות, הוא הופך ל-ליד.
בשקופית הבאה(מתחת), אנו יכולים לראות איך מייצרים ליד איכותי.
את לקוח הקצה, ספקית הלידים תמצא ממזפר מקורות שונים, לאו דווקא מפייסבוק אבל בפייסבוק, במקום להשתמש בבאנר(תמונה) היא תשתמש בסרטון שהוכן והופק במיוחד עבורכם. לספקיות לידים מקצועיות, סטודיו להפקות וידאו וצילומי חוץ משלהם וע”י הפקת סרטונים שיווקיים עבור החברה שלכם, לקוח הקצה, כבר מההתחלה יכול לחבר פנים למוצר/שירות שלכם או במילים אחרות.. הוא מבין שלמוצר/שירות שהוא מתכוון לרכוש יש “אימא ואבא” והדבר יוצר אמינות, כבר בתחילת מסע הלקוח!
מקור שיווק נוסף הוא גוגל- ע”י שיווק במנוע החיפוש הגדול בעולם, לקוחות קצה רבים יכולים להגיע אליכם.
מקור שיווק נוסף הוא אאוטבריין/טאבולה- כאן, אנחנו נכנסים לזירת האתרים הנחשקים כמו N12, Ynet, ביזפורטל, וואלה… באמצעות באנרים ותכנים חדים כתער, שלא משאירים הרבה ברירות חוץ מלהקליק על הבאנר, היישר לשלב הבא במסע הלקוח.
ברגע שלקוח הקצה מקליק על ההנעה לפעולה באחד ממקורות השיווק, הוא עובר לתחנה הבאה…לכתבה.
בכתבה, כישורי הקופירייטר נכנסים להילוך גבוה. לקוח הקצה יקרא ויבין עד כמה המוצר/שירות שלכם מתאים לו ככפפה ליד. הקופירייטר ינצל את הבמה ויגרום ללקוח הקצה להרגיש שיש מי שמבין אותו(זוכרים שדברנו על בניית ה-אווטר שהקופירייטר בונה..?). ברגע שהוא ירגיש שאכן יש מי שמבין לליבו, יש מי שיודע בדיוק מדוע הוא צריך מוצר/שירות מסוג זה, באותה הכתבה, הקופירייטר יכיל את התכנים הנכונים והמדוייקים ביותר שיובילו אותו לרצות לעבור לתחנה הבאה, והיא…השאלון.
לשאלון מספר תפקידים.
מצד אחד, תפקיד השאלון הוא לסנן לקוחות קצה לא רלוונטיים. כאלה שאם כל הרצון הטוב שבעולם לרכוש את המוצר/שירות שלכם, פשוט אינם עומדים בקריטוריונים שאתם קבעתם מראש עבור “הלקוח המושלם” שלכם! אלה, פשוט לא יהפכו ל-ליד ולא יגיעו לשולחנם של אנשי המכירות שלכם. אלה שכן מילאו את השאלון וענו נכונה על הקריטוריונים שלכם, יהפכו ל-ליד ויעברו אליכם.
תפקיד נוסף לשאלון הוא להעלות את רמת המחוייבות של הלקוח. לקוח שצפה בסרטון בפייסבוק, לאחר מכן קרא כתבה שלמה על המוצר/שירות שאתם מציעים ועכשיו השקיע ומילא שאלון שלם…אם זה לא נקרא מחוייבות…אנחנו באמת שלא יודעים מה כן!
כמה עולה ליד?
מחירי לידים נקבעים לפי מספר פרמטמים, החשובים שבהם:
- קושי ייצור ליד (ככל שתחום פופולרי כך יהיה יותר קל לייצר אותו)
- עלויות מדיה – ככל שהמדיה יקרה בתחום, לדוגמא מחיר לקליק – כך מחיר ליד צפוי שיהיה יקר יותר.
יש לנו מחירון לידים זמין באתר, הוא לא תמיד מעודכן, אבל לאינדיקציה זה בהחלט מספיק.
איזה שאלות מומלץ לשאול את היצרני הלידים ?
- מאיפה הלידים מגיעים? רצוי להבין אם הלידים מגיעים דרך כתבת תוכן איכותית או דרך טופס לידים של פייסבוק.
- לו״ז – תוך כמה זמן תוכלו לספק לנו את הלידים ואיזה כמות כל יום
- יכולת ייצור לידים – כמות לידים שספק יכול לספק לכם – מה המקסימום 10 ביום 300 ביום?
- ניסיון של של חברה בייצור לידים, חשוב לבדוק אם החברה עוסקת בכמה דברים ועל הדרך גם מוכרת לידים או שזה עיסוק עיקרי שלה.
- מה הכמות המינימלית להזמנה ראשונה? קורה לא פעם שאתם רוצים להזמין פיילוט לבדוק את האיכות של הלידים ופתאום אומרים לכם שאתם צריכים להזמין מינימום 300 לידים עשיתם חשבון וגיליתם שאתם צריכים להשקיע 20,000 ₪ בשביל לבדוק את הלידים, האמת שגם אנחנו ברוב המקרים מבקשים מינימום גבוה להזמנה, הרי לא נתחיל להזמין כתבות לעלות קמפיינים עבודות סטודיו, איטגרציות, בישביל לקוח שרוצה לרכוש לידים ב 1,000 ₪, יתרה מזאת:
- החברה לא תתייחס ברצינות ללקוח שרוצה להזמין כמות כל כך קטנה של הלידים.
- כמות קטנה של הלידים לא באמת תתן לכם את האינדיקציה שאתם צריכים סטיית תקן יכולה להטעות את
המספרים.