לידים לעסקים קטנים

תוכן עניינים

עסק קטן מוגדר כעסק בו 5 עד 20 עובדים ומחזור המכירות של עד 20 מיליון ₪. מלבד זאת קיימים גם עסקים זהירים בהם עד ארבעה עובדים ומחזור מכירות של עד מיליון ₪.

בתקופה זו כאשר עסקים קטנים רבים נמצאים במצב פיננסי בעייתי, חלק גדול מהם נאלצים להעביר את רוב הפעילות שלהם לרשת ולהסתמך על משלוחים או מכירות און ליין.

כאשר אנחנו מדברים על קניית לידים, לא מעט בעלי עסקים סבורים שמדובר במשהו שרק עסקים גדולים יכולים להרשות לעצמם, אך למעשה קניית לידים יכולה להיות אפקטיבית ביותר גם עבור עסקים קטנים שחייבים להתחיל להזרים אליהם לקוחות בחזרה בקצב הדרגתי ואין להם את היכולת לקבל עשרות לידים ביום אחד.

מדוע קניית לידים על ידי עסקים קטנים עדיפה על פני פתרונות אחרים?

אתם לא מבזבזים זמן

כאשר עסק קטן רוצה להתחיל בקמפיין בגוגל או פייסבוק הוא אומנם יכול לעשות זאת תוך מספר שעות אפילו בעצמו, אך מכיוון שמערכות הפרסום מתחשבות בהיסטוריה של הביצועים על מנת לקבוע את המחיר לכל לחיצה ובעיקר את המיקום הפנימי של המודעה (בגוגל) או מספר החשיפות (בפיד), הרי שהתוצאות בימים או אפילו השבועות הראשונים עשויות לא להיות מספיק טובות. הדבר נכון במיוחד אם מדובר בחשבון חדש שאין לו היסטוריה.

לעומת זאת, כאשר אתם רוכשים מאיתנו לידים, אתם למעשה כבר “רוכבים” על רשת הפרסום שלנו והתוצאות הן מיידיות, זולות יותר לנו ולכן זולות יותר גם לכם.

אתם לא צריכים לנחש את המחיר

מרבית מערכות הפרסום מתבססות על מכרזים שמתבצעים כל פעם שהמודעה שלכם מוצגת לצד מודעות המתחרים. כתוצאה מכך, אתם יודעים אומנם כמה תשקיעו בסך הכול בכל יום או בסך הכול (מהו התקציב הכולל שלכם), אבל אין לכם מושג מה תהיה עלות הלחיצה הממוצעת.

מעבר לזאת, זכרו שאתם משלמים לא רק ישירות לגוף שמציג את המודעות, אלא גם למנהל הקמפיין שלרוב ידרוש מכם תקציב מינימלי או שייקח מכם עלות מינימלית על הניהול (מה שעשוי להפוך אותו ללא משתלם).

לעומת זאת, במודל שמבוסס על תוצאות, אתם יודעים בדיוק כמה יעלה לכם כל ליד בתוך חבילת הלידים (אם כי יש לשים לב שמחירי החבילות עשויים להשתנות מעט על פי העונה).

לא צריכים להסתבך עם עשרות גרסאות של עמודי נחיתה

כיום כאשר אנחנו מדברים על פרסום באינטרנט, אנחנו מדברים לא רק על גוגל ופייסבוק, אלא גם על רשתות נוספות כגון לינקדין (פרסום עסקי), טוויטר, אינסטגרם, יו-טיוב, פרסום מבוסס תוכן באאוטבריין או טאבולה (כיום אותה החברה) וכו’. גם אם חלק מהאתרים האלו מנוהלים על ידי מערכות זהות (לדוגמה, ניתן ליצור קמפיין משותף בפייסבוק ואינסטגרם), הרי שלכל רשת יש פורמטים משלה.

בין היתר תמונות (או אוספים של תמונות), סרטוני וידאו, אנימציות ועוד. הפורמטים האלו דורשים בדרך כלל רזולוציה ספציפית וישנם אף דברים שמותר ואסור לכלול בהם (לדוגמה, יש גבול לכמות הטקסט מסך כל שטח המודעה שמותר לשים).

אם תפנו לחברת שמבצעת עיצוב של דפי נחיתה או קרייטיב שלהם, היא עשויה לקחת מכם כסף על כל וורסיה  וכמובן שגם השינויים בעיצוב לוקחים זמן. לעומת זאת, רכישת לידים יכולה להוריד מכם את כל העול הזה מכיוון שאנחנו משתמשים גם בתבניות קיימות שקל מאוד להטמיע בהן שינויים מבלי להקטין את האפקטיביות שלהן.

לפני שבכלל חושבים לרכוש לידים

כל מי שחושב לרכוש לידים, רוב הסיכויים שניסה את מזלו בניסיון ייצור לידים, הן בעצמו והן ע”י שירותי שיווק של סוכנות שיווק דיגיטלי. לכן, אנו לא ניכנס כאן להסברים מיותרים כמו “מה ליד”, “משפך שיווק” וכיוב’…

מעוניינים לרכוש לידים? מעולה. עכשיו, איך באמת תוכלו להבטיח שחבילת הלידים שאתם רוכשים היא איכותית?
להבדיל בשיטת השיווק המוכרת, בה אתם רוצים לייצר ליד במחיר נמוך, כאן, כשעובדים עם ספקיות לידים, לעלות הליד יש אפקט מכריע על טיב ואיכות הליד!

ייצור ליד איכותי תלוי במסע לקוח

הסוד הכמוס ביותר בעולם השיווק בנוי משני אופנים:

  • זיהוי ואיתור לקוח קצה
  • מסע לקוח

זיהוי ואיתור לקוח קצה– זיהוי לקוח הקצה נעשה ע”י קופירייטרים מקצועיים ומנוסים. הם יודעים להיכנס לנעליו של לקוח הקצה ולמשך זמן מסוים, למעשה נושמים וחיים את חיי הלקוח מבעד עיניו. כדי שהקופירייטר יוכל לכתוב את התכנים שידברו לליבו של לקוח הקצה, עליו להבין בדיוק מי הוא ואיך יום בחייו נראה. בן כמה הוא, האם נשוי/רווק/גרוש, תחום עיסוק בו עוסק, מצב כלכלי…כל אלה מרכיבים עבור הקופירייטר תמונה, אווטר אם תרצו, של הלקוח המושלם לכם וברגע שהצליח ליצור אותו, הקסם השיווקי בכתב מתחיל.

איתור הלקוח, נעשה ע”י מנהל הקמפיינים. ברגע שנוצר ה-אווטר של לקוח הקצה, על מנהל הקמפיינים לאתר כמה שיותר אנשים העונים לקריטוריונים שמרכיבים את האווטר, ברחבי האוקיינוס של האינטרנט.

אז הרכבנו את לקוח הקצה המושלם עבור המוצר/שירות שלכם והצלחנו לאתר קהל גדול שעונה על אותם הקריטוריונים שמרכיבים אותו. עכשיו…צריך לבנות את משפך השיווק, קרי, ‘מסע הלקוח’ שנבנה במיוחד עבור לקוח הקצה שלכם, שאליו ייחשף ויעבור.

ככל שמסע הלקוח ארוך יותר, עתיר תחנות ביניים כך מצד אחד, לקוח הקצה שלכם מבין שאתם הוא הפתרון שלו חיכה וחיפש זמן רב. מצד שני, ככל שמסע הלקוח ארוך יותר, מרובה תחנות ביניים…כך נוכל לסנן עבורכם לקוחות לא רלוונטיים. לקוחות שאינם רלוונטיים, פשוט יפלו באחת מהתחנות שבמסע הלקוח ואלה שישארו עד סופו…יהפכו לליד חם ואיכותי המוכן להמרה.

ככל שמשפך השיווק עשיר יותר, הוא יקר יותר עבור ספקית הלידים

כדי שמסע הלקוח, במשפך השיווק, יהיה מעניין, רלוונטי ללקוח הקצה…אחד שיגרום לו להיצמד לכיסא ולצפות בקוצר רוח להשאיר פרטי התקשרות, על משפך השיווק להשתמש במגוון רחב של כלים שיווקיים מתקדמים ומספר רב של פלטפורמות שיווק וכל אלה…עולים כ-ס-ף!

להלן שתי דוגמאות ללידים ירודים לעומת לידים איכותיים:

בשקופית הבאה, אנחנו רואים איך ליד שעלותו זולה נוצר.
ספקית הלידים תייצר עבורכם פוסט בפייסבוק, תעצב עבורכם, בתוך הפוסט, באנר כשמעל הבאנר תוכן שיווקי.
מתחת לבאנר, תופיע הנעה לפעולה שתוביל לדף נחיתה בו עוד מספר מילות תוכן וטופס השארת פרטי התקשרות. ברגע שהלקוח משאיר פרטי התקשרות, הוא הופך ל-ליד.

בשקופית הבאה(מתחת), אנו יכולים לראות איך מייצרים ליד איכותי.
את לקוח הקצה, ספקית הלידים תמצא ממזפר מקורות שונים, לאו דווקא מפייסבוק אבל בפייסבוק, במקום להשתמש בבאנר(תמונה) היא תשתמש בסרטון שהוכן והופק במיוחד עבורכם. לספקיות לידים מקצועיות, סטודיו להפקות וידאו וצילומי חוץ משלהם וע”י הפקת סרטונים שיווקיים עבור החברה שלכם, לקוח הקצה, כבר מההתחלה יכול לחבר פנים למוצר/שירות שלכם או במילים אחרות.. הוא מבין שלמוצר/שירות שהוא מתכוון לרכוש יש “אימא ואבא” והדבר יוצר אמינות, כבר בתחילת מסע הלקוח!
מקור שיווק נוסף הוא גוגל- ע”י שיווק במנוע החיפוש הגדול בעולם, לקוחות קצה רבים יכולים להגיע אליכם.
מקור שיווק נוסף הוא אאוטבריין/טאבולה- כאן, אנחנו נכנסים לזירת האתרים הנחשקים כמו N12, Ynet, ביזפורטל, וואלה… באמצעות באנרים ותכנים חדים כתער, שלא משאירים הרבה ברירות חוץ מלהקליק על הבאנר, היישר לשלב הבא במסע הלקוח.

ברגע שלקוח הקצה מקליק על ההנעה לפעולה באחד ממקורות השיווק, הוא עובר לתחנה הבאה…לכתבה.
בכתבה, כישורי הקופירייטר נכנסים להילוך גבוה. לקוח הקצה יקרא ויבין עד כמה המוצר/שירות שלכם מתאים לו ככפפה ליד. הקופירייטר ינצל את הבמה ויגרום ללקוח הקצה להרגיש שיש מי שמבין אותו(זוכרים שדברנו על בניית ה-אווטר שהקופירייטר בונה..?). ברגע שהוא ירגיש שאכן יש מי שמבין לליבו, יש מי שיודע בדיוק מדוע הוא צריך מוצר/שירות מסוג זה, באותה הכתבה, הקופירייטר יכיל את התכנים הנכונים והמדוייקים ביותר שיובילו אותו לרצות לעבור לתחנה הבאה, והיא…השאלון.

לשאלון מספר תפקידים.
מצד אחד, תפקיד השאלון הוא לסנן לקוחות קצה לא רלוונטיים. כאלה שאם כל הרצון הטוב שבעולם לרכוש את המוצר/שירות שלכם, פשוט אינם עומדים בקריטוריונים שאתם קבעתם מראש עבור “הלקוח המושלם” שלכם! אלה, פשוט לא יהפכו ל-ליד ולא יגיעו לשולחנם של אנשי המכירות שלכם. אלה שכן מילאו את השאלון וענו נכונה על הקריטוריונים שלכם, יהפכו ל-ליד ויעברו אליכם.
תפקיד נוסף לשאלון הוא להעלות את רמת המחוייבות של הלקוח. לקוח שצפה בסרטון בפייסבוק, לאחר מכן קרא כתבה שלמה על המוצר/שירות שאתם מציעים ועכשיו השקיע ומילא שאלון שלם…אם זה לא נקרא מחוייבות…אנחנו באמת שלא יודעים מה כן!

כמה עולה ליד? 

מחירי לידים נקבעים לפי מספר פרמטמים, החשובים שבהם: 

  1. קושי ייצור ליד (ככל שתחום פופולרי כך יהיה יותר קל לייצר אותו)
  2. עלויות מדיה – ככל שהמדיה יקרה בתחום, לדוגמא מחיר לקליק – כך מחיר ליד צפוי שיהיה יקר יותר.

יש לנו מחירון לידים זמין באתר, הוא לא תמיד מעודכן, אבל לאינדיקציה זה בהחלט מספיק.

איזה שאלות מומלץ לשאול את היצרני הלידים ?

  1. מאיפה הלידים מגיעים? רצוי להבין אם הלידים מגיעים דרך כתבת תוכן איכותית או דרך טופס לידים של פייסבוק.
  2. לו״ז – תוך כמה זמן תוכלו לספק לנו את הלידים ואיזה כמות כל יום
  3. יכולת ייצור לידים – כמות לידים שספק יכול לספק לכם – מה המקסימום 10 ביום 300 ביום? 
  4. ניסיון של של חברה בייצור לידים, חשוב לבדוק אם החברה עוסקת בכמה דברים ועל הדרך גם מוכרת לידים או שזה עיסוק עיקרי שלה.
  5. מה הכמות המינימלית להזמנה ראשונה? קורה לא פעם שאתם רוצים להזמין פיילוט לבדוק את האיכות של הלידים ופתאום אומרים לכם שאתם צריכים להזמין מינימום 300 לידים עשיתם חשבון וגיליתם שאתם צריכים להשקיע 20,000 ₪ בשביל לבדוק את הלידים, האמת שגם אנחנו ברוב המקרים מבקשים מינימום גבוה להזמנה, הרי לא נתחיל להזמין כתבות לעלות קמפיינים עבודות סטודיו, איטגרציות,  בישביל לקוח שרוצה לרכוש לידים ב 1,000 ₪, יתרה מזאת:
    1. החברה לא תתייחס ברצינות ללקוח שרוצה להזמין כמות כל כך קטנה של הלידים.
    2. כמות קטנה של הלידים לא באמת תתן לכם את האינדיקציה שאתם צריכים סטיית תקן יכולה להטעות את
      המספרים.

מה אנחנו מציעים במיוחד לעסקים קטנים?

אנו מודעים לכך שעסקים קטנים אינם בהכרח בעלי אותו תזרים מזומנים כמו של עסקים גדולים, ולכן אם העסק שלכם מוכיח את עצמו כ”מכונת לידים” טובה, ייתכן כי תוכלו לקבל מאתנו מחיר מיוחד, לפחות עבור הפיילוט. על מנת לעשות זאת, צרו איתנו קשר דרך הטופס בצד שמאל וציינו את כתובת האתר והקטגוריה העסקית שלו.

5/5
מאמרים נוספים

חברת לידים

חברת לידים/כשעובדים עם חברת לידים בשיטת ‘שיווק מבוסס תוצאות’…לאילו תוצאות

רכישת לידים

רכישת לידים: איך מזהים סוכנות שיווק שמייצרת לידים איכותים לרכישה

השאירו פרטים

ליצירת קשר עם חברת בי פירסט

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר שירותי דיוור ישיר