ייצור לידים איכותיים-ROI

 צוות בי פירסט

צוות בי פירסט

מסתבכים עם ה-ROI בשיווק דיגיטלי? כנראה שאין לכם לידים איכותיים!

לצד הוצאות נלוות של תשלומי ריטיינר לסונות השיווק, עלויות הקמת מערך השיווק ותקציבי פרסום…ללא ייצור לידים איכותים, זה קשה ואף בלתי אפשרי לשמור על ROI בריא ורווחי.

כאבי ראש על "השורה התחתונה"
כשרוכשים את שירותן של סוכנויות שיווק דיגיטליות עבור ייצור לידים מהזירה המקוונת, צריך לקחת בחשבון מספר לא קטן של משתנים כלכליים כדי לשקלל את ה-ROI של העסק.

עלות ייצור הליד- עלות זו נקבעת ע"י כמות הלידים שיוצרו לעסק, לחלק בסך עלויות השיווק בכל חודש נתון. עלויות אלה הינן עלויות חודשיות עבור השירות של סוכנות השיווק, עלויות הקמת מערך השיווק ועלויות תקציבי הפרסום החודשיים.

כל אלה יגלמו את עלות ייצור הליד ללקוח מול סוכנות השיווק.
טיב הליד והקשר הישיר שלו ל-ROI יבוא בחשבון במספר משתנים נוספים:

  • ליד חם מול ליד קר– יש הבדל גדול בין לקוח פוטנציאלי שהשאיר פרטים ליצירת קשר ברגע זה ללקוח שהשאיר פרטים ליצירת קשר לפני מספר ימים.
    סוכנות שיווק מקצועית מנהלת את הקמפיינים שלה לפי ההתנהלות העסקית של הלקוח שלה. היא תעשה זאת כך שהלידים שמתקבלים למערכת יתכנו בתוך שעות הפעילות העסקית של בעל העסק. ישנם מצבים בהם לידים נוצרים מעבר לשעות הפעילות העסקית של הלקוח כמו בשעות הקטנות של הלילה אבל לידים שמחכים לניתוב מספר ימים, הולכים ללידים בעלי יכולת המרה נמוכה.
    הרי ברור לכולם שאם בעל עסק ייצור קשר עם הלקוח הפוטנציאלי, קרוב עד כמה שאפשר מרגע השארת פרטי ההתקשרות, הרי שסיכויי ההמרה וסגירת העסקה יהיו גבוהים ביותר ולכן לידים אלה נקראים "לידים חמים".
  • חווית משתמש– למשפך השיווקי יש תפקיד חשוב ביצירת ליד חם ואיכותי.
    על סוכנות השיווק להתאים 'מסע לקוח' שתואם למוצר/שירות של בעל העסק עבור הלקוח הפוטנציאלי כך שבסוף המשפך, הלקוח הפוטנציאלי מבין שהוא לא רק מתעניין במוצר/שירות אלא שעכשיו הוא חייב אותו!
    חווית משתמש נכונה, יעילה ואפקטיבית משקפת הזדהות מול הלקוח הפוטנציאלי, כלפי הצורך שלו במוצר/שירות של בעל העסק, תחילה וממשיכה בפתרון בעיה של הלקוח הפוטנציאלי בזכות המוצר/שירות של בעל העסק ובסוף מסע הלקוח(בסוף המשפך השיווקי) תיווצר נחיצות נחרצת למוצר/ שירות שמוצע לו.
    חווית משתמש מקצועית תוודא שהלקוח הפוטנציאלי לא יפספס שום תחנה שיווקית ותדאג להשאיר אותו "צמוד לכיסא" משורה לשורה שהוא קורא, מסרטון לסרטון שהוא צופה ומבאנר לבאנר…
  • ריענון קמפיינים– כל קמפיין ממומן, מצליח עד כמה שיהיה, בסופו של דבר מתייקר. הקהלים שנחשפים אליו 'מתעייפים' ופלטפורמות השיווק השונות מרגישות זאת ועליהן להתאמץ יותר כדי לחשוף את הקמפיין להביא תוצאות דומות. לכן, על סוכנות השיווק לרענן את הקמפיין בתוכן חדש, באנרים חדשים או אפילו בקהלים חדשים.
    לתפוס את 'התייקרות' הקמפיין בזמן מבדיל בין סוכנות שיווק חובבנית, ש-"נרדמת בשמירה" לבין סוכנות שיווק מקצועית, אפקטיבית וחסרת מעצורים!
  • רימרקטינג– כל קמפיין שיווק מכיל בתוכו לקוחות פוטנציאלים שלא השאירו פרטי יצירת קשר אבל הצליחו לעבור את כל המשפך השיווקי, מתחילתו ועד סופו. גם אצל סוכנויות השיווק המובילות בישראל סופגות מתופעה זו שלמעשה מייקרת את עלות הלידים שכן מתקבלים.
    סוכנויות שיווק מקצועיות יודעות איך למצות קהלים מסוג זה ולייצר לידים איכותיים. זה בדיוק "להכין לימונדה מקליפות לימון"!
    סוכנות שיווק מקצועית תדע לבנות קמפיין שיווקי המותאם במיוחד לקהלים שכבר נחשפו לתכנים בקמפיין הקודם וידעו איך לגרום להם הפעם להשאיר פרטי יצירת קשר.
    יש שאומרים כי הלידים האיכותיים ביותר והחמים ביותר, כאלה עם אחוזי המרה הגבוהים ביותר…דווקא מגיעים מקמפיינים אלא שנקראים "קמפיין רימרקטינג".

 

בשורה התחתונה של העסק ובעליו
אם שמנו על השולחן את הנתונים שאחראים על עלויות וטיב הלידים שמשפיעים על ה-ROI מהצד של סוכנות השיווק. עכשיו, נסתכל על הצד של בעל העסק ומה עליו  לקחת בחשבון בכל הקשור לעלויות הנלוות לקבלת הלידים מסוכנות השיווק:

 

  • אנשי מכירות– האחראים הישירים להמרת הלידים לעסקאות, החזית של שדה הקרב המכירתי של בעל העסק טמון באנשי המכירות שלו.
    טיב מחלקת המכירות, הסוכנים שלה(מתוך הנחה שהלידים המתקבלים חמים ואיכותיים) יקבעו את ה-בנץ'-מארק של יחס ההמרה של הליד לעסקה סגורה.
    כמות העסקאות שנסגרו לעומת לידים שלא הומרו, יקבעו בסופו של יום את 'עלות פר-ליד'.
  • עלות המוצר/שירות– לעלות המוצר או השירות המוצע ללקוחות פוטנציאלים משחק תפקיד עיקרי ב-ROI של העסק ובעליו.
    הרי שעסקאות שנסגרו במכירה, כפי שציינו קודם לכן, יקבעו את ה-ROI של כל מערך השיווק כשמחשבים אותם מול הלידים שלא נסגרו…עלות המוצר/שירות בהחלט קובע את הקצב!
    חוק אצבע בשיווק מקוון וייצור לידים אומר על יחס המרה של 1 ל-3. כלומר, על כל שקל שמושקע בשיווק, על בעל העסק לקבל בחזרה 3 שקלים ממכירות.
    אם המוצר/שירות שבעל העסק מציע ללקוחותיו זול, יהיה קשה יותר להחזיר את ההשקעה על השיווק.
    אם לדוגמה, עלות השיווק של בעל העסק עומד על 1000ש"ח ועלות המוצר שמציע למכירה עומד על 100ש"ח, הרי שיצטרך למכור 10 מוצרים רק כדי להחזיר את ההשקעה על השיווק.
    לעומת זאת, אם עלות המוצר עומד על 500ש"ח, הרי שיצטרך למכור שני מוצרים כדי להחזיר את ההשקעה על השיווק.

בשורה התחתונה, כדי שבעל העסק יוכל ליהנות מ-ROI בריא ורווחי, יחס ההמרה של סך הלידים שיוצרו לעומת סך הלידים שהומרו לעסקאות יעמוד, במינימום, ביחב של 1 ל-3. כלומר, על כל שלושה לידים שנוצרו, אחד באחד מהם נסגרה עסקה.

משנים זווית תקיפה שיווקית
כיום- זה נראה כי קשה יותר לייצר לידים איכותיים, בעלי יחס המרה גבוה. חברות ענק נכנסו בכל הכוח לזירה המקוונת ומצליחים להציף תקציבי ענק בשיווק מקוון, מה שגורם לעלויות פרסום גבוהות יותר.
כל בעל עסק שמשווק עצמו באינטרנט ויצא לו לשחק "פוקר" בחייו יוכל להבין מדוע כניסתן של חברות ענק לזירה המקוונת יכולה לערער את מקמום בזירה ואף לסכן אותם לפרוש ממנה.
בשולחן הפוקר, זה שמחזיק ב-"קופה" הכי גדולה מכתיב את הטון.
הרי שיוכל להסיר שחקנים משולחן הקלפים ע"י "OVER BETTING". כלומר, לשים על השולחן הימור גבוה יותר ממה שיכול השחקן שמולו לשים ובכך, לנצח את הסיבוב גם עם קלפים גרועים!
בזירה המקוונת, חברות ענק פועלות באותה שיטה. מכיוון שיש להן גב כלכלי (קופה גדולה), הם יכולים להזרים סף רב על מספר גדול של קמפיינים, לייקר את את עלויות ייצור הלידים של מתחרים אחרים הנלחמים עבור לידים מאותה נישה ולהעיך אותם מהזירה. 
יותר מזה…גם בתקופות בהן ייצור לידים איכותיים גבוהה, עקב אירועים כמו 'חגים'…הן יכולות להרשות לעצמן לספוג עלויות פרסום גבוהות פי כמה וכמה ולנצל את חולשתם של עסקים קטנים ובינוניים לעמוד בלחץ הכלכלי של אותו אירוע ולחתום את הנוכחות העסקית שלהן ולנעוץ את שיניהן החדות עוד יותר בדעת הקהל!

אחת הדרכים בהן סוכנויות שיווק מתמודדות עם מצבים כמו אלה היא מסוכנת ברמה העסקית וכמעט "לא חוקית" ברמה אתית!
מציאות זו גורמת לסוכנויות שיווק לייצר לידים ירודים באיכותם, בעלויות פרסום "של פעם" כדי שלא יפחידו את הלקוחות שלהם עם המספר האמיתי של תקציבי פרסום הדרוש כדי לייצר לידים איכותים ושיברחו להם.

לכן- סוכנויות שיווק מתפארות בכמות הלידים שהן מייצרות עבור הלקוחות שלהן ומסנוורות אותן במספרים גדולים מאשר איכות לידים.

לתמונה עצובה זו יש תפנית אופטימית. ישנן סוכנויות שיווק שלקחו צעד אחד קדימה והביאו לשולחן פתרון יצירתי וחכם, משתלם ורווחי עבור הלקוחות שלהם והן עובדות בשיטת "שיווק מבוסס תוצאות".

שיווק מבוסס תוצאות- השלב הבא בתהליך האבולוציוני של עולם השיווק
אולם הן לא חולשות את הזירה המקוונת במספרים אבל ישנן מספר מועט של סוכנויות שיווק בישראל שהחליטו כי הן לוקחות על עצמן את כל העול השיווקי על גבן ובכך מסירות את כל השיווק והפרסום מהלקוחות שלהן ומוכרות להן אך ורק לידים איכותיים. במילים אחרות…הן מוכרות תוצאות מוכחות בשטח!

לקוחות של סוכנויות מסוג זה פשוט רוכשים חבילות לידים בכל חודש בחודשו, קובעות מראש את כמות הלידים שמעוניינות לקבל בכל יום ונהנות מלידים איכותיים בכל יום…כל היום!


בי-פירסט, סוכנות שיווק מבוסס תוצאות המובילה במדינה
מבין קומץ סוכנויות שיווק מבוסס תוצאות בישראל, מה שמבדיל את בי-פירסט מכל השאר זה יכולת ראייה שיווקית רחבה אשר חוצה את עולם המקוון.
בי-פירסט מקנה ערך מוסף ללקוחותיה, מעבר ל-רק ייצור לידים איכותיים אלא שהיא מעניקה מטריה עסקית רחבה שנועדה לעזור ללקוחותיה להגדיל את מחזור המכירות באופן אקספוננציאלי!

איך היא עושה זאת?
להלן מספר מהשירותים הנלווים שבי-פירסט מציעה ללקוחותיה, לצד ייצור לידים איכותיים:

  1. תיאום פגישות במיקור חוץ– אם עסק/חברה עבד עם מחלקת מכירות של איש אחד או שניים ולפי כמות הלידים שמקבל הוא חייב לבנות מחלקה של 10 אנשים או יותר, בי-פירסט יכולה לעזור לו להקים מחלקת מכירות מבלי שיצטרך לאכלס ולהעסיק עובדים חדשים בבית העסק. בי-פירסט תבנה עבורך CALL CENTER מבלי שתצטרך להניף אצבע. כל שתצטרך זה לממש את הפוטנציאל העסקי שלך.
  2. הדרכת מכירות- לקוח שמעוניין להרחיב את מחלקת המכירות שלו ולהעסיק אנשי מכירות חדשים והכין אותם לעבודה שוטפת במהירות האפשרית, בי-פירסט תשמח לספק עבורו שירותי הדרכת מכירות המותאמת לקוד הגנטי של העסק שלו ושל מערך השיווק שנבנה עבורו.
  3. מערכות ניתוח ובקרה-  בי-פירסט תספק עבור לקוחותיה מערכות מתקדמות של ניתוח ובקרה כדי שבעל העסק/חברה יוכלו לשכפל את ההצלחה שלהם ובכך להכפיל ולשלש את מחזור המכירות שלהם.

 

כשעובדים עם סוכנות שיווק מבוסס תוצאות, רוכשים תוצאות ולא סתם לידים
במקום שבעל העסק יוציא עשרות אלפי שקלים על שיווק דיגיטלי ואז ישקיע משאבים להמיר את הלידים שקיבל לידו למכירות, יחשב ROI…בקיצור, כאב ראש עסקי שאף בעל עסק לא צריך על כתפיו, בי-פירסט מוכנה לקחת על גבה את כל העול כלכלי של השיווק ולייצר אך ורק לידים איכותיים כשהלקוח פשוט רוכש חבילת לידים המוכנים להמרה…המתמטיקה כאן פשוטה להחריד!
לכן- שיווק מבוסס תוצאות הוא הפתרון האולטימטיבי לכל עסק בישראל כדי להגדיל את המחזורים שלו, כבר מהחבילה הראשונה!

הבעיה היא שקשה מאוד למצוא סוכנויות אלה מכיוון שהן מאוד סלקטיביות בנוגע ללקוחות שהן מוכנות לעבוד איתן. מכיוון שהן בונות עבור כל לקוח ולקוח מערך שיווק ייחודי, על חשבונן, הן ירצו כמובן שהלקוחות שלהן יעבדו איתן לאורך שנים ולא לתקופות קצרות!

התקשרו או השאירו פרטים באתר ואנו נדאג לחזור אליכם עוד היום.
כאן בשבילכם,
Be-First

הזמן עובר, ללא לידים איכותיים איך תוכל להגדיל את המחזורים?

ימים
שעות
דקות
שניות

ליצירת קשר עם חברת בי פירסט הזינו את הפרטים למטה:

לידים לעסקים קטנים
כללי
איתי ברנר

לידים לעסקים קטנים

עסק קטן מוגדר כעסק בו 5 עד 20 עובדים ומחזור המכירות של עד 20 מיליון ₪. מלבד זאת קיימים גם עסקים זהירים בהם עד ארבעה

קרא עוד »
תוסף לידים Google Ads
כללי
איתי ברנר

טופס הלידים של גוגל : חם או סתם?

בשקט יחסי הוסיפה גוגל בשנה שעברה תוסף בטא למודעות שלה שמאפשר לקבל לידים ישירות ממודעות מסוימות. לא מדובר בסוג חדש של מודעות, אלא בהרחבה למודעות

קרא עוד »
בלוג
איתי ברנר

דירוג לידים

דירוג לידים היא שיטה שבה המפרסם שמקבל לידים יכול לדרג את האיכות של הלידים שהוא מקבל. הדירוג הזה אינו מחליף את הטיוב של הלידים (אלא

קרא עוד »
כללי
איתי ברנר

קניית לייקים: חם או סתם?

בדרך כלל כאשר אנחנו מדברים על שיווק מבוסס תוצאות, אנחנו מתכוונים ללידים או תשלום על פי מכירות. במילים אחרות, מי שמוכר את המוצר או השירות

קרא עוד »

הזינו את הפרטים עכשיו ואנחנו נדאג לכם ללידים: