כתיבת תוכן ממיר באאוטבריין

תוכן עניינים

כתיבת תוכן לקמפיין באאוטבריין שונה מאוד מכתיבת תוכן לאתרי אינטרנט ואפילו לעמודי נחיתה מהסיבה הפשוטה שבדרך כלל היא משלבת בין תוכן שיווקי לבין תוכן אינפורמטיבי, אך הגבול ביניהם לא תמיד ברור. עם זאת, זהו בדיוק הגבול שצריך לשמור עליו על מנת שהתוכן יהיה באמת ממיר.

אז מה הכי חשוב לדעת כאשר כותבים תוכן לאאוטבריין?

דעו מה הלקוח צריך

בניגוד לדף נחיתה או אתר אינטרנט אשר מסביר על היתרונות שלכם, דף או מאמר באאוטבריין הוא לא פורטפוליו ולכן עליכם להתרכז במה שהלקוח שלכם צריך.

לדוגמה, אם יש לכם שירות להלוואות חברתיות, אתם יכולים להציג את המצב הבעייתי במשק בו הלוואות מן הבנק נושאות ריבית גבוהה מאוד ומצד שני, לבנקים יש כוח עצום והם המרוויחים העיקרים מהשוק הזה (וכמו שאפשר לנחש, הצרכן הממוצע לא בדיוק מת עליהם…).

מה שהלקוח צריך הוא לא תמיד דווקא בעיה ספציפית, אפשר גם לתאר בעיתיות של סיטואציה נפוצה או השוואה בין שירותים שונים שלא תמיד קל להבדיל ביניהם בלי ידע מקצועי

התמקדו בהמלצות ועדויות, לא בניסיון לדחוף את עצמכם לקדמת הבמה

זכרו כמה כוח יש להמלצות חברתיות ולכן התרכזו בהן ואל תנסו לדחוף סיסמאות או משפטים שיווקיים באופן בוטה. העדיפו להציג נתונים אותנטיים, ראיון עם אנשי מפתח בתחום וכך הלאה.

הפכו את טופס הפנייה לחלק אינטגרלי מהדף

העברת הקורא לדף נחיתה ייעודי או טופס דרך קישור חיצוני עשוי לפגוע בקמפיין שלכם מכיוון שהגולש ממש לא אוהב שמתזזים אותו וקישור חיצוני עשוי אף להיראות לו חשוד. לכן, הטמיעו את הטופס או הקריאה לפעולה בתוך העמוד, ורצוי דווקא בסופו או באמצע. כמובן שהטופס צריך להיות כמה שיותר פשוט, במיוחד אחרי שהלקוח כבר הקדיש כמה דקות לקריאת הטקסט וכושר הריכוז שלו פחת.

צרו כותרת אינפורמטיבית אך ממוקדת

הכותרת של הדף היא כמעט תמיד הכותרת של המודעה (או וורסיה דומה שלה). לכן, לא מספיק שהכותרת תהיה מושכת, אלא היא חייבת להיות מכוונת לקהל יעד ספציפי. אחרת, אתם עשויים למשוך אליכם קהל לא רלוונטי בעלי אחוזי המרה נמוכים ולשרוף את תקציב הפרסום שלכם. אם נחזור לדוגמה של האתר להלוואות חברתיות, תוכלו להתרכז בהלוואות לעסקים קטנים, הלוואות קטנות (עד 10,000 ₪) או הלוואות גדולות יותר ("רכישת אוטו").

סיבה נוספת שבגללה חשוב כל כך להתרכז בכותרת היא שאפשרויות המיקוד באאוטבריין הן מוגבלות ביותר : אין מיקוד לסוגי אתרים מסוימים, אין מיקוד לקהלים מותאמים אישית ואין מיקוד לפי מילות מפתח. לכן, עליכם להיות יצירתיים.

האלגוריתם מנתח את התוכן של האתרים בהם מופיעים הקישורים ואת האתרים בהם מופיעים התכנים המפורסמים באופן עצמאי ומנסה למצוא את ההתאמה הטובה ביותר על מנת להגדיל את שיעור הלחיצות. באופן זה, הוא פועל באופן יותר דומה לקידום אורגני בגוגל, ולא למערכות הפרסום הממומן או גיוס הלידים המסורתיות.

מדיה עשירה

כמו גוגל, אאוטבריין הוא בסופו של דבר שירות שמתרכז בתוכן טקסטואלי, אבל אין זה אומר שלא כדאי להשתמש במדיה עשירה כמו תמונות או וידאו. יחד עם זאת, אסור להגזים ורצוי לא לשלב יותר מתמונה אחת או שתיים וסרטון בודד בכל דף.

לא פחות חשוב לבחור את התמונה שתופיע לצד הקישור עצמו, נסו להשתמש בתמונה מקורית או לפחות ייחודית ולא בתמונה מתוך מאגר תמונות שראיתם בעשרה אתרים אחרים.

אורך העמוד

יש אמנם הרבה סקרים שמראים שתוכן ארוך נקרא יותר, אבל מכיוון שהגולש לא בהכרח תכנן להגיע לעמוד, אל תעמיסו עליו בעובדות ונתונים מיותרים. כוונו לזמן קריאה של 2-3 דקות, כלומר, טקסט שהאורך המקסימלי שלו הוא 500 מילה (קצת יותר מעמוד ממוצע בוורד).

למדו את המערכת

אחד הדברים הכי מבאסים הוא להשקיע דקות ארוכות או אפילו שעות בכתיבת דף, אך לגלות שהוא לא עומד בתנאים ונפסל. לכן, התכוננו מראש והקדימו תרופה למכה.

הנה כמה דוגמאות לדברים ופעולות אסורות:

  • אין אפשרות לקשר לעמודים העוסקים בהימורים (ללא קשר לחוקיות שלהם במדינת היעד)
  • הכותרת לא יכולה להיות בסגנון "טוב מדי מכדי להיות אמיתי"
  • שימוש מוגזם בסימני פיסוק, ריווח מוגזם בין מילים או שימוש מוגזם באותיות גדולות (בשפות זרות)
  • אין להשתמש בתמונות שעברו "ריטוש" או "תיקון" בפוטושופ

מעבר לזאת יש כמובן הגבלות טכניות, לדוגמה:

  • אין להשתמש בחלונות קופצים שקשה לסגור אותם
  • משווק או גוף בעל כוונה פרסומית ברורה חייב להוסיף פרטי יצירת קשר
  • אין להציג גלריות או שקופיות ללא טקסט נלווה

את הרשימה המעודכנת ניתן למצוא בדף המתאים באתר הרשמי (אם הדף לא בעברית, רצוי לעבור לאנגלית למטה על מנת ליישר אותו כראוי)

 

 

 

 

5/5
מאמרים נוספים

דירוג לידים

דירוג לידים היא שיטה שבה המפרסם שמקבל לידים יכול לדרג

השאירו פרטים

הזינו את הפרטים עכשיו ואנחנו נדאג לכם ללידים: