אם אתם פה כנראה שיש לכם עסק ואתם ממש רוצים לדעת איך להתרחב, הדרכים רבות וחלקן נותנות יותר מאחרות ותאמינו לי אנסה לעשות את זה “קצר ולעניין”. בעולם הדיגיטל יש אפשרויות רבות ולעיתים חווים בלבול ענק בין כל השיטות כאשר כל אחת מהן מבטיחה להביא לכם הכי הרבה תועלת ולקוחות – בתקציב הנמוך ביותר. העידן הביא איתו המון פלטפורמות פרסומיות המציעות לקוחות תמורת סכום כסף שמועבר אליהם, הרי כך Google ו-Facebook עושות את הונם, אז הנה לכם 3 טיפים שיעזרו לכם לעשות סדר בבלאגן.
1. סושיאל – רשתות חברתיות
כל עסק באשר הוא חייב לנהל דף עסקי במספר רשתות חברתיות במקביל, אם בעבר הלא רחוק בית עסק היה מסתפק ב’דפי-זהב’ ועמוד באינטרנט, כיום זה לא מספיק. כל פלטפורמה ברשתות החברתיות דורשת פתיחת דף/עמוד עסקי, כאשר האתר הרשמי הוא הפנים של העסק שלכם בגוגל בלבד, אבל מה שאר הפלטפורמות כמו פייסבוק ואינסטגרם? אף אחד לא אומר שאתם צריכים להפוך לכוכבי רשת בפייסבוק או באינסטגרם, אבל חשוב מאוד שיהיה לכם בכל פלטפורמה דף עסקי שיוכל לשמר את קהל הלקוחות, לפרסם הודעות ומבצעים ואפילו לתת מענה ושירות דרך הפלטפורמות הללו.
אין כל ספק שעסק שיש בבעלותו דפים ועמודים עסקיים בפלטפורמות רבות יראה תמורה, עצם העובדה שיש לכם כזה זה רק מראה ללקוח עד כמה הקשר חשוב לכם ושהם כלקוחות יכולים לפנות אליכם גם באמצעות הפייסבוק. אם ממש בא לכם להשקיע, אתם יכולים לקחת עובד המתמחה בניהול רשתות חברתיות, או שאתם יכולים לפנות לחברת דיגיטל מקצועית שמכירה את העבודה, אתם אפילו מוזמנים להשאיר פרטים בתחתית הדף ונחזור אליכם (כן, אנחנו מתעסקים בזה).
אם אתם חושבים שהפלטפורמה הפרסומית המתאימה לעסק שלכם זה ספציפית פייסבוק או גוגל, תדאגו להשקיע באותן פלטפורמות שאתם יודעים בוודאות שיגיעו משם לקוחות פוטנציאלים ותמורה להשקעה. דרך הפייסבוק ניתן לנהל קמפיינים לייצור לידים איכותיים לעסק, בהפעלת מענה אוטומטי (‘בוט’) או מנהל רשתות חברתיות שידאג גם לאסוף פרטי לקוחות המעוניינים במוצרים או בשירותים שלכם. אל תשכחו שכאשר לקוח רואה שלעסק חשוב לשמור על קשר עם לקוחות, זה מראה אמינות ומקצועיות – בקיצור, אל תתקמצנו להשקיע ברשת החברתית כי בסופו של יום זה רווחי ומשתלם מכל הסיבות.
2. ניהול קמפיינים לייצור “לידים” ב- Facebook ו-Instagram
כאמור הרשתות החברתיות נותנות אפשרות לעסקים לפרסם דרכם, בין היתר אחת האפשרויות הינה “ייצור לידים” או ‘Lead Generation’. אם אין לכם מושג מה זה לידים אני אספר בקצרה ולא אחפור יותר מדי כדי לחסוך לכולנו זמן:
ליד ‘Lead’ הוא לקוח פוטנציאלי המעוניין בשירות או במוצר המוצג למכירה ע”י בית עסק כלשהו, הלידים נאספים מקמפיינים ברשתות החברתיות שמטרתם לגרום ללקוחות שנחשפו למודעה להתעניין ולהשאיר פרטים לחזרה. לידים איכותיים הם לידים בעלי אחוזי המרה גבוהים לביצוע עסקה, כשמם הם איכותיים כי רוב הסיכויים שהם יניבו עסקה ורווח. “ליד חם” הוא ליד שזה עתה נכנס למערכת והוא ממתין שיחזרו אליו ממקום העסק, ככל שתחזרו אליו מהר יותר כך הוא יהיה יותר “חם לעסקה”. אם הליד ישכב במערכת ולא יחזרו אליו כעבור יום עסקים אחד, הוא יתקרר כשתתקשרו אליו הוא כנראה בכלל לא יזכור שהוא השאיר פרטים לחזרה.
קמפיינים לייצור לידים איכותיים נעשים לרוב דרך הרשתות החברתיות, עסקים רבים אינם מעוניינים להתעסק עם זה באופן ישיר לכן פונים לחברות שמתעסקות בזה, כמונו. ההבדל הוא שללמוד כיצד להקים קמפיין ברשת החברתית במטרה לייצר לידים ולקוחות פוטנציאלים דורש המון זמן, והשאלה האם הזמן הזה באמת שווה את זה? רוב המוחלט של בעלי עסקים פונים לחברות דיגיטל ומבקשים קמפיינים לייצור לידים חמים ואיכותיים, בית העסק משלם על כל ליד מספר שקלים ומדי יום מקבל רשימה של לקוחות פוטנציאלים עם שמות ומספרי טלפון המעוניינים במוצר או בשירותים שאתם מוכרים כבעלי עסק.
בעצם, כאן מי שיוזם את העסקה הוא הלקוח עצמו, ההבדל הוא שזמנו של הלקוח קצוב ומעוניין לקבל הרגשה “שרודפים” אחריו. כדי להרים קמפיין Lead Generation צריך תקציב רחב, ככל שהתקציב רחב כך תקבלו יותר לידים או לידים יותר איכותיים, המחיר תלוי בקהל היעד שלכם שכן המחיר יכול לנוע החל מ-2 שקל לליד ועד לאלפים. אם אתם באמת מחפשים דרך קלה ויעילה להרחיב את קהל הלקוחות ולגדול עסקית, אתם צריכים בדחיפות להתחיל להריץ קמפיינים לייצור לידים לעסקים. לא שחסר לנו עבודה כאן בBe-First, אבל מניסיון וכוונה טובה, לקמפיינים פרסומיים תרכשו שירותים של חברות דיגיטליות המתמחות בייצור לידים ריווחים, התמורה היא יחסית קטנה למה שמקבלים ולרוב קמפיינים לייצור לידים מספקים את הדרישה לכל בית עסק שהוא. חברת דיגיטל טובה היא כזו שתספק את הדרישות שלכם, כזו שתוכל להדריך אותכם גם אם סתם בא לכם ללמוד קצת על התחום.
אם בא לכם להתעניין, תשאירו פרטים או התקשרו אלינו.
3. מילים, תוכן ושיווק:
כל אדם בעולם בעל מטען רגשי ותרבותי לגבי מילים מסוימות, כל מילה מסמלת יותר ממה שאתם חושבים. אם לדוגמה ניקח את השיח הישראלי ונשווה אותו לכל שפה שנייה שאתם מכירים אתם תבינו עד כמה משמעות המילה בעיננו די הפכו לצורת דיבור יום-יומית:
– שלומי איך הייתה המסיבה?”
“היה פיצוץ”, “היה אש”, “היה פגז”, “היה טיל”, “היה מפחיד”, “היה טירוף”.
המילים הללו מסמלות דברים חיוביים שכן שלומי שלנו אכן נהנה באותה מסיבה, אבל אם תתרגמו את זה רגע לשפה אחרת. אוצר המילים שלנו נובע מהמציאות בה אנו כישראלים חווים וחיים, לוקחים משהו טראומתי ובעל מטען רגשי שלילי והופכים אותו למשהו שמתאר חוויה חיובית.
הסלנג ושפת הדיבור משתנה בקצב מסחרר וכך גם התוכן השיווקי שאנו כותבים כדי לקדם את העסק שלכם, הקמפיינים הפרסומיים צריכים להיות מותאמים לקהל היעד על-ידי מילים נכונות שיתפסו את תשומת הלב ויעצרו אדם מלהמשיך לדפדף בפייסבוק. המטרה היא שלקוח ישתכנע להשאיר את פרטיו וכך בעצם להשאיר ליד איכותי, המודעה של הקמפיין צריכה להסביר ללקוח הפוטנציאלי בקצרה ולעניין (כמו הכתבה הזו) את המוצר או השירות שלכם.
יש להבין שקמפיין שיווקי ברשת החברתית לייצור לידים איכותיים לעסקים צריך להיות מושלם, התוכן והגרפיקה צריכים לסקרן את הקהל ולהביאו ל”הנעה לפעולה” (להשאיר פרטים ובכך להפוך לליד). תראו, זה ידוע שאתם רוצים להרחיב את העסק במינימום השקעה אבל במציאות אתם יודעים איך זה. יש המון פרילנסרים (עצמאיים) שיעזרו לכם בשמחה עם תקציבים קטנים שספק אם יעניקו רווח, אבל אנחנו כאן ב-Be-First לוקחים את העניינים האלו ברצינות ולוקחים אחריות להצלחה שלכם ולא משנה מאיזה תחום אתם. בא לכם להרחיב את קהל הלקוחות שלכם ולסגור עשרות ומאות עסקאות מדי יום (תלוי בתקציב שלכם) על-ידי לידים חמים וייחודיים, תתקשרו אלינו ותראו לבד.
ההצלחה שלכם זו האחריות שלנו,
צוות הדיגיטל של