אם אתם קונים או מוכרים לידים, יכול מאוד להיות שגם אצלכם המצב בימים אלו לא ממש משפר את מצב הרוח. זה נכון שמי שעוסק בשיווק באינטרנט כנראה לא נפגע כמו מי שנאלץ לסגור את המסעדה או המוסך שלו, אבל בסופו של דבר אין כמעט עסק שלא יכול להיפגע בשל “אפקט הדומינו”.
אם ניקח לדוגמה קטגוריות לידים קלאסיות כמו למשל ניתוחים פלסטיים או אפילו רפואת שיניים (שאינה הכרחית), לא רק שמגבלות התנועה הופכות את הקטגוריות האלו לכמעט בלתי רלוונטיות, אלא שרוב האנשים לא יכולים לחשוב כלל על המותרות האלו ברגעים האלו.
אבל כמו שכל איש עסקים ממולח יודע, גם במצבים הגרועים ביותר אפשר למצוא הזדמנות, הנה כמה קטגוריות של לידים ששווה להשקיע בהן דווקא בימים אלו:
שוק ההון
זה עשוי להישמע מוזר מאוד, במיוחד כשיש אנשים שכבר הספיקו להשוות את המשבר הנוכחי לזה של 2008 והיו כמה הרחיקו לכת עד יום שישי השחור של 1929 (…), אבל אנשים רבים מחפשים כתף להישען עליה ולהבין כיצד הם יכולים לשמור על הכסף שלהם בלי לשים אותו מתחת לבלטה… לכן, דווקא לידים עבור יועצים פיננסים וערוצי השקעה יציבים יחסית יכולים להיות מעולים בתקופה זו. לעומת זאת, לידים לערוצי השקעה מסוכנים ביותר או כאלו שיש בהם סיכון עשויים לעבוד פחות טוב ואולי כדאי לחכות קצת עד שהמצב יתייצב שוב.
לידים להלוואות ויועצי משכנתאות
ההקלות על לקיחת הלוואות בערבות מדינה לעסקים הן בהחלט צעד בכיוון הנכון, אבל כמו תמיד, גם כאן הבירוקרטיה הישראלית מרימה את ראשה המכוער ונכון לתאריך זו הוגשו רק כמה עשרות אלפי בקשות, מהן אושרו פחות מ-30 (!).
לכן, גם עכשיו זוהי הזדמנות מצוינת להרמת קמפיין לידים של מתן הלוואות שונות: הלוואות לעסקים והלוואות חוץ בנקאיות.
עוד תחום רלוונטי הוא “מחזור משכנתא”: במיוחד בתקופה זו, אנשים מעוניינים להקל על עצמם את התשלומים השוטפים למשכנתא ואחת הדרכים לעשות זאת היא לשנות את התנאים לטובתם (עד כמה שניתן). מבחינת רבים, זהו גם זמן טוב לקבל החלטות מורכבות שקשה יותר לקבל עם כל הסחות הדעת של החיים הרגילים, אפילו שכרגע מדובר בתנאי אי וודאות גדולים.
לידים ללימודים ומורים פרטיים
מגוון הלימודים שאפשר להירשם אליהם היום באונליין רק הולך ועולה. אם עד לפני חודשיים אף אחד לא ידע מה זה זום, היום היא מככבת בטלוויזיה ובסרטונים הוויראליים. הכנת עמודי נחיתה לאיסוף לידים עבור לימודים היא לא משימה מסובכת במיוחד. הסוד להצלחה הוא הצעת לימודים שלא יקשו על כיסם של הלקוח הפוטנציאלי. למשל:
- חלוקה של כמה מערכי שיעורים ראשונים חינם (כמו שהסברנו במדריך על הפסיכולוגיה של דפי נחיתה)
- תשלום על פי מודל של פרוגרסיבי ללא התחייבות
- העברת תכנים קיימים לרשת עם התחייבות להנחה בקורס מסורתי ברגע שהמצב יאפשר זאת
לצד בתי הספר הגדולים והמוסדות שצריכים לעבוד קשה יותר דווקא בתקופה זו, אין ספק שנראה גם תחרות גדולה מאוד על ליבם של תלמידים מצד מורים פרטיים, במיוחד כאשר מערכי הלימוד מצד משרד החינוך עדיין מבולבלים.
מבין כל המקצועות, לידים עבור מורים לאנגלית, מורים למתמטיקה, פיזיקה וכל המקצועות המתוגברים יהיו גם המבוקשים ביותר.
לכן, גם מורה שעד היום הסתפק בפתיחת עמוד פייסבוק או אתר קטן ב-Wix, יגלה שהוא צריך לפרסם את עצמו בצורה מעט אגרסיבית יותר.
לידים לשיווק באינטרנט
האינטרנט לא עוצר בשביל אף אחד, וגם האלגוריתמים של מנועי החיפוש והרשתות החברתיות. נכון שתקציבי השיווק של חברות וגופים גדולים במשק נחתכו, ועל אחת כמה וכמה של גופים קטנים יותר, אבל מי שנשאר עם תקציב עודף חושב גם על הטווח הרחוק, למשל:
- מה ייקרה כאשר העסקים יחזרו לעבוד? כמה זמן ייקח למתחרים לחזור למסלול?
- איפה אפשר להשקיע כדי לעקוף את המתחרים כבר עכשיו בגוגל או בפייסבוק?
- איך אפשר להגדיל את רשימת התפוצה לזמן שלאחר המשבר?
- איך ניתן בינתיים לשפר את המוניטין של העסק באמצעות העלאת תכנים חיובים?
אם אתם עוסקים באחד ממקצועות השיווק ברשת, ההמלצה היא להרחיב את מעגל הכלים בהם אתם משתמשים. זה כולל גם רכישת לידים ישירה ולא רק את המודלים הקלאסיים של PPC או CPM.
עורכי דין ובעלי מקצועות חופשיים
לא נעים לחשוב על זה, אבל אין ספק שבתקופה הקרובה אנשים רבים יצטרכו ליווי של עורכי דין בתחומים כמו דיני עבודה, פשיטות רגל ועוד. נקודה נוספת שהולכת ומתבהרת היא שגם עורכי דין בכירים בפירמות גדולות לא מחוסנים מהמשבר והקיצוצים לא מאחרים להגיע.
אין ספק שלפחות חלק מבעלי המקצועות החופשיים (ולא רק עורכי דין) שימצאו את עצמם ללא עבודה יחליטו לפתוח עסק עצמאי מתוך הבנה כי עולם העבודה שברירי יותר מכפי שחשבו. אפשר להעריך בזהירות כי חלק לא מבוטל מהם יצטרך “להרים” קמפיינים איכותיים בזמן קצר ולאסוף לידים במהירות כדי להתחיל ולהניע את הגלגלים.
טכנאים ושירותים למשרד מרחוק
אומנם לא מדובר בתחום הקלאסי של הלידים, אבל מי שיכול לראות כמה צעדים קדימה בוודאי כבר מבין שזוהי שעתם היפה של שירותי המחשוב המרוחקים (בתחום פתרון תקלות פשוטות יחסית) ושל שירותים מיוחדים כגון שירותי קצרנות ומזכירות מרחוק. חברות שמספקות את השירותים האלו הולכות לפרוח בזמן הקרוב ומי שיקפוץ על ההזדמנות יוכל לקבל כמות יפה של לקוחות חדשים.
אנחנו כאן בשבילכם
לא יודעים מה לעשות? לא בטוחים באיזה ערוץ להשקיע והאם דווקא עכשיו זה הזמן לתת פוש? פנו אלינו ונשמח לעזור ולייעץ לכם דווקא בתקופה לא פשוטה זו.