אחד מלקוחותיי שאל אותי לא מזמן את השאלה הבאה: למה צריכים להשקיע בקידום אורגני כאשר יש לי קמפיין קידום ממומן? את השאלה הזו בדיוק שואלים הרבה לקוחות את עצמם.
לקוחות שאין להם מספיק ביטויי חיפוש לקדם, יכולים לחשוב בפשטות כי לא צריך לשבור את הראש ולשלם כל כך הרבה כסף על קידום אורגני, כאשר הקידום הממומן עולה פחות.
לאחר התעניינות מצד הלקוחות החלטנו לעלות את המדריך הבא על מנת שגם אתם תדעו להכריע בדילמה שבאין קידום אורגני או ממומן.
קידום ממומן – איך ומתי?
קידום ממומן, כמו שרובנו יודעים, הוא פרסום שמחויב בשיטת הקלקה על מודעות שמופיעות מצד שמאל בתוצאות החיפוש בגוגל ולעתים גם בראש תוצאות החיפוש (עד שלוש תוצאות בלבד).
קידום ממומן כדאי לעשות במקרים ובתחומים מסוימים לדוגמה:
אם יש לכם תקציב פרסום של 700 ₪ בחודש הרבה יותר כדאי לכם לעשות קידום ממומן כי גם ככה החברה שתגבה מימכם 700 ₪ לא תעשה שום דבר עבורכם ואתם סתם תזרקו את כספכם לפח, אז כמובן שעדיף לכם לעלות קמפיין ממומן ( PPC ) אנחנו לא ממליצים לאף אחד לעלות קמפיינים לגיוס לידים בתקציב של 700 ש”ח לחודש, ב99% מהמקרים זה פשוט לא יניב את הפרי.
דוגמה נוספת: נניח שאתם רוצים להיכנס לתחום חדש ואתם לא יודעים אם יש בשר בתחום הזה או האם אפשר להרוויח שם אז במקרים כאלו מאד מומלץ לעשות פיילוט של מספר חודשים עם פרסום ממומן ובאמת לוודא שקהל היעד שלכם מגיע דרך הביטויים שאתם רוצים לקדם .
בתחומים מסוימים כמו ביטוח או משכנתא לעתים הרבה יותר כדאי ללכת על קידום ממומן כי רוב האתרים במקומות ראשונים הם של מקדמי אתרים, ותצטרכו לשלם הרבה בכדאי לראות תוצאות.
גרף קידום אורגני וממומן
ניתן לראות כי בסופו של דבר קידום אורגני משתלם יותר (במידה ומגיעים ועושים טוב את העבודה)
מתי כן לקידום אורגני?
אחד היתרונות אולי החשובים יותר של קידום אורגני שאתם לא צריכים לשלם על כל כניסה לאתר שלכם, אך פה אתם נדרשים לקחת סיכון קטן, בהתחלה אתם משלמים ולא מקבלים כלום לאט לאט (אם נפלתם על חברת קידום אורגני מקצועית) אתם באמת אמורים להוציא את ההשקעה מלקוחות אשר יפנו אליכם דרך האתר.
הסטטיסטיקה מראה כי הלקוחות מעדיפים ללחוץ על תוצאות האורגניות יותר מאשר על תוצאות ממומנות, וזאת למרות שמדי פעם תוצאות הממומנות מקדימות את התוצאות האורגניות, אחת הסיבות לכך שפשוט הם מרגישים שגוגל מציגה להם תוצאות לא רצויות.
והיתרון הבולט ביותר בקידום האורגני: ככל שעובר הזמן נוספים יותר ויותר משתמשים נוספים לאינטרנט מה שאומר שאם אתם חברת הובלה ומילת מפתח שלכם היא “הובלות במרכז” והיום יש לכם כ-1,000 חיפושים חודשיים בעוד כשנתיים הנתון הסטטיסטי שמציג לנו כלי מחקר מילים של גוגל, בעוד כשנה שנתיים הנתון הזה צפוי לזנק ל-1,300 ואף יותר מזה, בקידום ממומן כמובן אין לזה שום משמעות כי ככל שיחפשו אתכם יותר וילחצו עליכם יותר ככה תשלמו יותר לגוגל.
לסיכום – אם ברשותכם תקציב סביר ואתם נמצאים בתחום לא הכי תחרותי בהחלט כדאי לכם להעדיף את האופציה האורגנית על פני הממומן, ולמתעקשים שבניכם אפשר גם לעשות זאת במקביל, בהחלט ניתן לעשות קמפיין ממומן למספר חודשים ראשונים עד שתנועה אורגנית באתר שלכם תתחיל לזרום ואף אפשר להמשיך גם בהמשך במילות מפתח שלא תקדמו באורגני.