מכירים רק את גוגל? ברוסיה לא בטוח שזה יספק אתכם
הכירו את מפלצת חיפוש הרוסית שמצליחה בינתיים לנצח את גוגל בשוק החיפושים ברוסיה ושולטת על כ-60% אחוזי החיפוש שנעשים בשפה הרוסית!
“יאנדקס” הוא מנוע חיפוש פופולרי מאד, במקום התשיעי בגודלו בעולם. ע”פ אתר alexa יאנדקס הוא אתר מספר 18 בגודלו בעולם ובמקום הראשון בשפה הרוסית, בשנת 2011 בוצעו ביאנקס 150 מיליון חיפושים בשנת 2001 רק מילון, גידול של 1500 %. לפרטים בשפה הרוסית על יאנדקס, לחץ כאן.
במידה ואתם מתעניינים בשיווק לרוסיה לחצו כאן לפרטים נוספים.
אתם בטח שואלים את עצמכם את השאלה הבאה – למה אנחנו בישראל צריכים להתעניין ביאנדקס?
התשובה לכך. להזכירכם בישראל כהיום חיים כמיליון דוברי שפה רוסית והרבה בעלי עסקים מתעניינים בשיווק למגזר הרוסי.
יתרה מזאת – בעולם יש 277 מיליון אנשים שדוברים את השפה הרוסית, ולמדינת ישראל יש יחסים מסחריים ענפים עם רוסיה, בעיקר בתחומים הבאים: החקלאות, מזון, צינורות לענף החקלאות, עץ, חיטה, תיירות, ותיירות מרפא.
אז מי צריך שיווק למגזר הרוסי?
גופים המתעניינים בשיווק באינטרנט בתיירות מרפא, חברות מכשור רפואי, כל ענף החקלאות הישראלית, חברות תיירות שונות בארץ, ענף היהלומים ועוד.
גוגל אדוורדס או יאנדקס דירקט?
לפלטפורמת פרסום ממומן של יאנדקס קוראים yndex direct בשפה הרוסית, (Яндекс Директ ) וללא ספק הרבה פחות נוחה מאשר של adwords והרבה יותר פרימיטיבית.
חסרונות יאנדקס
אחד החסרונות הבולטים בYANDEX שאם אתם רוצים לעלות קמפיין ממומן ביאנדקס ואתם רוצים להגביל את הקמפיין שלכם למחיר של 30 ש”ח לכל יום, אין לכם אפשרות כזאת. אתם יכולים להגביל אותו לשבוע אחד בלבד, ואם מדובר במילה תחרותית יתכן מאד שכבר ביומיים הראשונים של השבוע כבר תגמרו את התקציב, ולשאר הימים לא יישאר מאומה.
ממשק ניסוח מודעה בשיטת יאנדקס לעומת גוגל אדוורדס
הממשק לניסוח מודעות פרסום של יאנדקס בהחלט מפתיע לטובה, והרבה פחות מסובך מגוגל אדוורדס. ניתן להכניס כותרת עם 33 תווים, תיאור של 75 תווים, ואין את ההפרדות בין שורה שניה לשורה שלישית כמו בגוגל. כמובן שיש עוד מספר אפשרויות להכנסת קישורים רצויים בתוך האתר, וגם ניתן להוסיף מפה וטלפון – בדומה לפלטפורמת גוגל אדוורדס.