גוגל דאטא סטודיו הוא כלי של גוגל שמאפשר להפיק דוחות מותאמים אישית מנתונים שכבר קיימים אצלכם ממקורות שונים ברשת. בראש ובראשונה מדובר בכלים הידועים והמוכרים של גוגל:
- Google Analytics
- Google Ads (Adwords)
- Google Analytics
- Search Console
- Youtube Analytics
מלבד זאת קיימת תמיכה ברשימה נוספת של 73 ספקים שונים, חלקם מתחברים ליותר ממקור אחד. לדוגמה, אפשר למצוא נתונים מ-Facebook Page Insights (עמודי פייסבוק אורגנים) ו-Facebook Ads. מלבד זאת, אתם יכולים לייבא נתונים הישר מקובץ CSV שכמעט כל מערכת ניהול לקוחות יודעת לנפק אותו.
חשוב לשים לב: חלק מהחיבורים עולים כסף, ואתם צריכים לשים לב לכך כשאתם עושים שימוש בתבניות (עליהן נדבר בחלק האחרון) על מנת שלא לבזבז זמן יקר.
איך מתחילים?
גשו לדף הבית של Google Data Studio ולחצו על סימן הפלוס כדי ליצור דו”ח חדש. בצד ימין תוכלו לראות את כל מקורות הנתונים הזמינים ולחבר מקורות חדשים בקישור למטה. לצורך המדריך, נשתמש במקור המוכן של Google Ads:
בעיקרו של דבר, אם יצא לכם ליצור גרף באקסל ממקורות נתונים פעם או פעמיים, יהיה לכם גם קל למדי ליצור גרפים ב-Data Studio, ההבדל המרכזי הוא שלא כל הנתונים מוצגים ואתם צריכים לבחור רק את המידע הרלוונטי באותו אופן בו אתם יוצרים דוחות מותאמים אישית ב-Analytics. (באמצעות Dimensions ו-Metrics).
לדוגמה, אם ניצור דו”ח חדש ונבחר בנתונים לדוגמה של Google Ads, זו הטבלה שנקבל כברירת מחדל:
שימו לב: לא ניתן לשנות את שמות השדות בלי לערוך את מקור הנתונים, ומכיוון שמקור הנתונים הנ”ל מוגן, נצטרך להישאר עם השמות באנגלית (ככלל, Data Studio לא תומך בעברית, ולכן בכל מקרה לא נקבל טבלאות שמיושרות בצורה נכונה).
הטבלה הזו לא כל כך שימושית ובטח לא עוזרת לנו לנתח את הלידים שקיבלנו. אם נתבונן בנתונים שאותה היא מציגה, נראה שנבחר רק המאפיין (Dimension) של קמפיין והמדד (Metric) לחיצות. לעומת זאת, יש הרבה מאוד שדות אחרים שזמינים לנו ואנחנו כלל לא עושים בהם שימוש!
אם למשל נרצה לראות כמה עלה לנו כל ליד, נצטרך לדעת גם את הנתונים של התקציב הכולל שלנו ומספר ההמרות. למרבה המזל, יש לנו כבר שדה מוכן כזה בשם “All.Conv. Value/Cost” וכל מה שאנחנו צריכים לעשות זה למחוק את המדד הקיים, ללחוץ על סימן הפלוס ולהוסיף את המדד הזה.
עוד מדדים שאולי נרצה להוסיף למען הנוחות הם כל התקציב שהשקענו ומספר ההמרות.
במצב זה, נקבל גם שורות עם אפס המרות ועלות אפסית להמרה מכיוון שאנחנו מתעלמים ממספר הלחיצות. לכן, נרצה גם להוסיף את מספר הלחיצות והעלות הממוצעת ללחיצה. כך יהיה לנו קל לדעת באיזה קמפיין “שרפנו” כסף בלי לקבל שום המרה.
ההגדרות והטבלה הסופיים יראו כך (שימו לב להגדרות בצד ימין):
אפשר גם ללכת צעד אחד קדימה ולהוסיף לטבלה פילטר של מספר ההמרות, כך שיהיה לנו שתי טבלאות : אחת רק עם קמפיינים שיש בהם המרות ואחת רק עם קמפיינים שאין בהם המרות. בטבלה ללא המרות נסיר את השדות של המרות ועלות להמרה (מכיוון שהם שווים לאפס).
לשם זאת ניצור פילטר נפרד לכל טבלה תחת Filter (Data Filter) בטור השמאלי של חלק ה-Data. מסך הגדרות הפילטר הוא מאוד פשוט. פה למשל כללנו רק את השורות ששדה ההמרות בהן גדול מאפס (היינו גם יכולים ליצור פילטר שיוציא החוצה את כל ההמרות ששוות ל-0 ,והיינו מקבלים תוצאה זהה).
חשוב שתתנו לכל פילטר שם שונה מברירת המחדל, אחרת אתם עלולים לדרוס את הפילטר שכבר יצרתם כשאתם קובעים פילטר לטבלה השנייה.
בסופו של דבר אלו יהיו שתי הטבלאות שלנו:
תצוגה גרפית:
כל זה טוב ויפה, אבל טבלאות כאלו יש לנו גם ב-Google Ads ואנחנו לא באמת צריכים את ה-Data Studio בשביל לראות את הנתונים בהן, אף על פי ששם אנחנו לא יכולים להתאים אותן אישית. לעומת זאת, תצוגה גרפית היא משהו שאין לנו כברירת מחדל ב-Google Ads וכאן נכנס היתרון האמיתי של הדאטא סטודיו.
למרבה הצער, אנחנו לא
יכולים לקחת סתם טבלאות ולהפוך אותן לגרפים באופן אוטומטי, ולכן נצטרך לבנות כל
גרף בנפרד. מכיוון שבמקור הנתונים הנוכחי יש לכל הקמפיינים יש את אותו השם, בחרנו
את ה-ID שלהם בתוך המאפיין.
הגרף הראשון שניצור הוא גרף עוגה פשוט שיראה לנו כמה מהתקציב באחוזים לקח לנו כל
קמפיין מהתקציב הכולל. פה המדד היחיד שנצטרך לקחת הוא התקציב (Budget).
כמו שאנחנו יכולים לראות, הקמפיין שנגמר ב-738 (מסומן בכחול) שאב לנו יותר מחצי מהתקציב:
זוהי דוגמה פשוט למדי. אפשר ליצור גרף פשוט דומה שיציג לנו את השעות בהן יש לנו הכי הרבה המרות, מה שיאפשר לנו להגדיר את התקציב בהתאם. ההבדל הוא שהפעם המאפיין שלנו יהיה שעות היום והמדד הוא מספר ההמרות:
שימו לב: כדי לראות את כל התוויות של העמודות, עליכם לבחור להציג את השם בתווית Style.
לא צריכים לעבוד קשה
עבודה ידנית ויצירה של דוחות מאפס יכולה להיות מעייפת למדי גם למי שכבר מכיר את כל השדות הרלוונטיים בנתונים שלו, ולכן לעיתים עדיף לעבוד עם תבניות מוכנות שהן למעשה דוחות שאדם אחר יצר ואנחנו מעתיקים אותן. לאחר מכן משנים את מקור הנתונים ומקבלים את הדוחות הרלוונטיים אלינו.
באתר Sheets for Marketers יש 25 תבניות שברובן אפשר להשתמש חינם. החלק שמעניין אותנו הוא Paid Search.
בדרך כלל, כדי להשתמש בתבנית, אנחנו צריכים ליצור העתק שלה באמצעות האייקון שצמוד ל-“Share” למעלה. לאחר מכן נבחר את מקור הנתונים החדש (זה שלנו).
לאחר שנעשה זאת, נוכל לראות את הדו”ח במצב עריכה אצלנו. עם זאת, יש לשים לב שייתכן כי חלק מהמידע יהיה חסר ואז חלק מהנתונים יופיעו כ-No Data.
בתפריט File נוכל להוריד את כל הדו”ח בצורה מהירה כקובץ PDF.
לסיכום
Data Studio הוא כלי עוצמתי ביותר ומאפשר לנו להציג ללקוחות לנו את הנתונים אודות הלידים שהם קיבלו מהקמפיינים השונים בצורה ידידותית יותר ובלי שנצטרך להעניק להם גישה לפלטפורמות השונות. כמובן שנוכל להשתמש בו גם בעצמנו אם אנחנו רוצים לראות רק אספקטים מסוימים של הלידים שקיבלנו בלי לעבור בתוך הדוחות המלאים של Google Ads, Facebook Business Manager וכו’.