אין מי שלא שמע לפחות פעם אחת את המשפט “תאכל לפני שהאוכל יתקרר”. אותו הדבר נכון לגמרי גם לתחום הלידים: לידים שלא מטפלים בהם מהר מתקררים. אבל בניגוד לאוכל שאפשר תמיד לחמם בתנור, על הכיריים או פשוט להכניס למיקרו, קשה מאוד לגרום ללידים שהתקררו להפוך להיות שוב חמים.
למרבה הצער, קל מאוד לעשות טעויות שיגרמו ללידים שלנו להתקרר, ולא תמיד מדובר רק בטיפול מאוחד בליד. החדשות הטובות הן שלפחות על חלק מהן ניתן להתגבר באמצעות תכנון נכון ועשיית שיעורי בית.
אז אילו טעויות אתם עושים שהורסות לכם את הלידים?
לא משתמשים בשום סוג של חזרה אוטומטית
חבל לוותר על לידים שקיבלנו בתשע בערב רק בגלל שבאותו זמן בדיוק השכבנו את הילדים לישון. הדבר האחרון שאנחנו רוצים זה שהלקוח יחשוב שאנחנו מתעלמים ממנו.
אפשרות אחת “למזער נזקים” היא לשלוח הודעה אוטומטית בערוץ ישיר כמו למשל Whatsapp או SMS. משהו בסגנון של “אנחנו ממש שמחים שיצרת איתנו קשר, אבל אין לנו כרגע אפשרות לחזור אליך. נחזור אליך מחר בבוקר עם הצעה מיוחדת במינה. אז אל תלך לשום מקום!”.
לא לברר את הפרטים המינימליים על הלקוח
בתחומים מסוימים כמו למשל משכנתאות או ניתוחים פלסטיים, אי אפשר לחזור ללקוח ולבקש ממנו שיתחיל לספר לנו את כל סיפור חייו. לכן, כשאתם מעבירים את הלידים שלכם לאנשי המכירות, וודאו שבמסך שלהם מופיעים כל הפרטים החשובים ולא רק מספר הטלפון או השם של הליד.
לא לדעת מתי להוריד רגל מהגז
אם הצעתם ללקוח ביטוח חיים ב-50 שקלים לחודש, ולמרות שחזרתם אליו פעמיים הוא עדיין לא מעוניין, אולי כדאי להפסיק ללחוץ. כל איש מכירות צריך להכיר את הנקודה המדויקת בה הוא הופך למטרד ולשים ברקס. עדיף לסיים את השיחה יפה ולהשאיר עדיין פתח למכירה עתידית מאשר להרוס כל סיכוי עתידי למכירה.
לא לעדכן רשומות
לעיתים אנחנו יכולים להפוך גם לקוחות קיימים ללידים. לדוגמה, חברות התקשורת היום מחויבות להודיע למנוי על תקופת סיום המבצע, וכאן יש להם הזדמנות מצוינת להפוך אותם שוב לליד על מנת שלא יברחו לחברה אחרת (שם יסמכו לתת להם תנאים מצוינים כלקוחות חדשים).
אבל למרבה הפלא, קורה לא פעם שהרשומות לא מעודכנות. לדוגמה, הרבה פעמיים מתבלבלים בין הטלפונים של בני המשפחה ולא מגיעים למי שמנהל את הכספים בבית או שבכלל מבלבלים בין חשבון עסקי לחשבון פרטי ומגיעים למקום הלא נכון.
בפעם הראשונה זה בדרך כלל נסלח, כי כולנו עושים טעויות, אבל מי שלא זוכר לעדכן את הרשומות שלו ועושה את אותה הטעות פשוט נראה לא מקצועי והסיכויים שלו לסגור עסקה יורדים.
לנסות למכור מוקדם מדי (ולרתום את העגלה לפני הסוסים)
יש להבדיל בין מכירה של מוצרים שהם בעיקרו של דבר מוצרים מוחשיים כמו למשל מטהרי מים לבין מכירה של מוצרים שאינם מוחשיים או מוצרים שדורשים קבלת החלטות מורכבות כמו למשל רכישת רכב חדש. לדוגמה, אם אתם מספקים שירותים כמו למשל שירותי ראיית חשבון, יהיה חכם יותר לקבוע פגישת היכרות במקום להתחיל לדבר ישר על הפרטים הקטנים ביותר. אם אתם מוכרים מכונית, אל תתחילו לדבר על מספרים לפני שתזמינו את הלקוח לביקור באולם התצוגה…
לא לבצע רישום מסודר של הלידים
הצורה הטובה ביותר לארגן את הלידים שלכם היא דרך מערכת ה- CRMאו מערכת ייעודית לניהול לידים, אבל עסקים קטנים יכולים להשתמש אפילו בקבצי אקסל. לא משנה באיזו צורה תבחרו, עליכם לבחור בשיטה שיהיה לכם קל לעדכן במהירות כדי למנוע מהלידים להתקרר או להתבלגן.
לא למקד מספיק את המסר השיווקי
בעוד חלק מדפי הנחיתה ושיטות השיווק באינטרנט יכולות לעבוד עם מסרים כללים ולהדגיש מאפיינים כמו למשל מחיר או עיצוב, אמצעי שיווק אחרים צריכים להיות ממוקדים יותר. לדוגמה, לימודים בתחומים לא שגרתיים, שירותי ראיית חשבון וכו’ שבהם הלקוח לא תמיד מבין אוטומטית על מה מדובר. במקרים האלו, אם המסר השיווקי לא יהיה מחודד מספיק, שיחת המכירה תתארך סתם שלא לצורך והלקוח הפוטנציאלי יהיה עשוי לאבד את הסבלנות.
רק ב-Be-First אנחנו מציעים לכם זרם חזק וקבוע של לידים חמים, השתמשו בטיפים שנתנו לכם כאן ותוכלו להפוך כל ליד למכירה!