כיום, בעידן אתרים ענקיים כדוגמת גוגל, פייסבוק ולינקדין שיווק באינטרנט הפך למרכיב מרכזי להצלחת עסקים רבים בעולם כולו. כל עסק המכבד את מותג שלו דואג להקים דף פייסבוק פעיל עם לא מעט לייקים ושיתופים ואיך אפשר לוותר על אתר אינטרנט מעוצב שמאגד את כל התוכן במקום אחד. הסיפור לא פסח גם על עוסקים בתחומי רפואה השונים.
בפוסט זה נעסוק בעיקר בעסקים שמופיעים ברשימה:
- מרכזים רפואיים
- בתי חולים
- מוכני בדיקות שונות
- מרכזיים אסתטיים
- מעבדות רפואיות
- מרפאות שיניים
- רופאים פרטיים
- קופות חולים
במידה ואתם מעוניינים בלידים איכותיים בתחום הרפואה מידע נוסף ניתן לקבל כאן
אם אתם שייכים לאחת מן הקטגוריות שצוינו למעלה ועדיין לא עסקתם בנושא השיווק באינטרנט לעסק שלכם כנראה שבאמת הגיע הזמן להתחיל לחשוב על כך ברצינות. בקריאת הפוסט הזה תוכלו לרכוש לכם מספר טיפים חשובים, שיעזרו לכם להחליט – האם לקפוץ אל רכבת ההצלחה של הזירה האינטרנטית.
חשוב להבין ולהתייחס לכל אחד מהרשימה דלעיל כי הם מנהל עסק מסחרי לכל דבר ועניין. בין אם מדובר ברופא פלסטיקאי מתחיל או במרכז רפואי עם צוות עובדים של 200 איש בעולם האינטרנטי שניהם צריכים בסוף החודש לספק למחזור העסק שלהם את הפדיון הראוי, כדי לכסות את ההוצאות שלהם ולהכניס רווחים לכיסם. הדבר היחיד שמבדיל ביניהם הוא המימד השיווקי.
שיווק מרכזים רפואיים ובתי חולים
במקרה של מרכז רפואי גדול, השיווק נעשה במימדים עצומים, ומתבטא כמעט בכל הנישות האפשריות ברשת: קידום אורגני, קידום ממומן על דפי נחיתה, אתרי חדשות, טלוויזיה, רדיו, יח”צ וכו’.
שיווק רופאים פרטיים
רופא בעל קליניקה פרטית, בין אם מדובר ברופא קרדיולוג או רופא שיניים מעבר לכך שהם רופאים – הם מנהלים עסק מסחרי תחרותי וכך יש גם להתנהל.
הרופאים חייבים לדעת כי היום האינטרנט מהווה מקור מידע לכל דבר וענין, מסיבה מאד פשוטה: זה קל מאד ונגיש. פותחים את האינטרנט, נכנסים לגוגל ובשתי דקות ניתן למצוא כל סוג רופא שיהיה. גם אם הרופא מחזיק אתר אינטרנט העוסק בתחומו, זה עדיין לא מספיק, כי במידה והוא לא מקודם בגוגל – איך הלקוחות ימצאו אותו?
מיתוג רופאים באינטרנט
וכאן נשאלת השאלה – האם רופאים צריכים לעשות מיתוג באינטרנט.
כדי לענות על התשובה הזאת בצורה הטובה ביותר, נציג בפניכם את התמונה הבאה מאתר themarker.
הפוסט הזה מעניין אתכם? תקראו כתבה נוספת: שיווק ברוסיה לענף התיירות מרפא
בשנים האחרונות חלה עליה רצינית בכמות התיירים הרפואיים שמגיעים לארץ כדי לעבור טיפול רפואיים בישראל, הם מגיעים לארץ מכיוון שהם מבינים כי במדינתם לא ניתן לקבל רפואה איכותית כמו בארץ.
התיירים מבזבזים לא פחות מחצי מיליארד ש”ח בשנה! התיירים הרפואיים, בדומה לפציינטים הישראלים, מאתרים את ספקי רפואה בישראל בדיוק באותה השיטה: הם נכנסים למנועי חיפוש ברוסיה (yandex google.ru), וכך הם מוצאים את הרופאים או את בתי החולים.
יש יותר קל מזה? הם כותבים את מילת המפתח בהתאם לדרישה שלהם, נכנסים לאתרים שונים, בודקים מחירים המלצות וכדומה, ובסופו של עניין מקבלים החלטה למי לפנות. מי שעשה אתר ברוסית וקידם אותו במנועי חיפוש ברוסיה, מקבל לא מעט פציינטים, אשר יודעים לשלם יותר מישראלים, ומתלוננים הרבה פחות.
סקר שוק:
בדרך כלל, לפני בחירת חברת קידום אתרים, עושים סקר שוק מעמיק.
ישנן חברות שיווק באינטרנט אשר מתמחות בקידום אתרים לרופאים בלבד וישן חברות אשר תחום הבריאות הינו נדבך מסל השירותים של החברה, בכל אופן כשאתם עורכים סקר שוק, אל תסתכלו רק על המחיר שמציעה החברה. קודם כל בדקו אם החברה מקצועית, ואם היא באמת תעשה לכם את מה שהיא מבטיחה.
זיכרו כי אם נפלתם על חברה לא מקצועית, אתם עלולים לשלם על כך מחיר כבד. עבודת שיווק לא מקצועית לא תקדם את האתר שלכם, ואתם תזרקו את ה800 ש”ח בחודש לפח, במקרה הטוב.
במקרה הגרוע, האתר שלכם יקבל עונש ממנוע החיפוש ואז גם למקצוענים יהיה מאד קשה להחזיר את האתר לתוצאות החיפוש או להוציא אתכם מהענישה של מנועי החיפוש.
ישנן חברות חדשות שצצו לאחרונה, המוכנות לקדם אתרים ולהתחייב לתוצאות, וכל זה במחירים נמוכים כמו 800 ש”ח לחודש. אל תתפתו! זיכרו כי קידום ושיווק ב800 ש”ח פשוט לא קיים, ובטח לא באינטרנט.