שיווק דרך הסלולר – למה דווקא עכשיו?

תוכן עניינים

עד לפני כמה שנים, הדעה הרווחת בקרב משווקים באינטרנט הייתה ששיווק דרך הסלולר הוא בעייתי ובסופו של דבר רוב הגולשים גם ככה מבצעים את הקנייה או ממלאים ליד בשיטה הישנה והטובה דרך המחשב בבית או במחשב הנישא.

בשנה – שנתיים אחרונות הגישה הזו מתחילה להשתנות בשל כמה סיבות :

1.אנחנו גולשים יותר בסלולר מאשר בכך דרך אחרת! – סקרים שונים מראים שאנחנו גולשים יותר בסלולר מאשר בכל אמצעי אחר כיום, והנתונים האלו מגובים אפילו על ידי גוגל עצמה.

2.בקרוב הדירוג בסלולר יהיה חשוב יותר מהדירוג של האתר הקלאסי שלכם… – כיום גוגל בוחנת קודם כל את הדירוג של האתר הרגיל שלכם, ועל פיו קובעת במידה רבה את הדירוג של האתר הסלולרי. בעתיד הדבר עלול להתהפך וגוגל תתחשב קודם כל בגרסת המובייל של האתר על מנת לקבוע את הדירוג. המשמעות היא שככל שהאתר יהיה מותאם בצורה טובה יותר לסלולר וידידותי יותר לגולש, כך הדירוג שלו בכל הגרסאות (הסלולרית והלא סלולרית) של גוגל יעלה.

3.התפתחותם של אמצעים נוחים יותר לתשלום ומילוי לידים בסלולר – כיום הגולשים כבר חוששים הרבה פחות לשלם באמצעות הסלולר, בעיקר דרך שירותים כמו PayPal שמאמתים את מספר הטלפון של הגולש, כך שיהיה קשה לבצע קנייה דרך החשבון שלהם ממכשיר אחר. בנוסף לכך, כיום יש מספר פלטפורמות שמאפשרות למלא טפסי לידים בלי להקליד את כתובת המייל ופרטים אחרים שכבר שמורים במערכת, כך למשל עובדת מערכת הלידים של פייסבוק.

4.התחזקותן של האפליקציות – השימוש באפליקציות נעשה כיום יותר ויותר רווח, ולכן הגולשים מוכנים לשלם כמה שקלים או דולרים עבור אפליקציות שימושיות או מבצעים רכישות בתוך האפליקציה לעיתים קרובות יותר.

מה כל זה אומר לגביכם?

1.שימוש באתר נפרד לסלולר יכול להיות צעד חכם – ככל שהאתר שלכם מורכב יותר, כך כדאי לכם יותר לשקול שימוש באתר סלולרי נפרד ולא באתר רספונסיבי : אתר רספונסיבי יכול להיות מצוין לטקסטים וידאו או תמונות, אבל כאשר מדובר על אתר שבסופו של דבר צריך להמיר את הגולש ללקוח, אתר סלולר נפרד יכול להיות עדיף. הסיבה לכך היא שבאמצעות אתר נפרד, אפשר להיות גמישים יותר וליצור ממשק שמתאים לסלולר מכל הבחינות. לדוגמה, אפשר להסיר שדות לא רלבנטיים מטפסי רישום, ליצור תפריטים נפתחים או מרחפים (תפריטים העוקבים אחרי הגולש) וכך הלאה.

 

2.השקיעו באמצעי סליקה מהנייד – אם אתם משתמשים באתר סלולרי או אפילו באפליקציה, הציעו ללקוחות שלכם לשלם דרך כל אמצעי התשלום האפשריים, כולל כרטיסי אשראי ותשלום דרך הטלפון. כך תוכלו להגדיל את הסיכוי שהלקוח יקנה את המוצר או השירות שלכם כבר דרך הסלולר ולא יזנח את עגלת הקניות באמצע. אם אתם מאחסנים את פרטי האשראי בחשבון המשתמש, וודאו שהוא מוגן בצורה האופטימאלית.

3.בדקו שכל הפלטפורמות שאתם עובדים איתן תומכות בסלולר – בין אם יש לכם מערכת לבניית דפי נחיתה, מערכת לעיצוב ניוזלטריים או אתר פשוט שבנוי בוורדפרס, שימו לב שאתם עובדים עם תבניות שמותאמות לסלולר. אם המערכת לא עושה זאת, ייתכן שתאלצו ליצור שתי גרסאות נפרדות לכל חומר שיווקי שיש לכם, והדבר סתם יגזול מכם זמן.

4.כאשר אתם בונים אפליקציה, בדקו היטב מהם הצרכים שלכם – פיתוח אפליקציה היא עניין יקר שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו. דווקא בגלל הסיבה הזו, עליכם לאפיין את האפליקציה בצורה הכי מדויקת שאתם יכולים עוד לפני שאתם פונים לחברת פיתוח. הגדירו מראש מהם הצרכים שלכם מהאפליקציה, את מי היא אמורה לשרת, באילו תכונות של הטלפון היא אמורה להשתמש והאם תוכלו להשתמש במאגר נתונים מאוחד עם אתר האינטרנט שלכם כדי לתפעל אותה. כך תוכלו להקטין את עלויות הפיתוח ולא ליצור אפליקציה מנופחת עם תכונות שאין בהן צורך.

5.השתמשו בהרחבות חברתיות לסלולר – מרבית הרשתות החברתיות הגדולות כגון פייסבוק מציעות אמצעי שיווק המתאימים במיוחד לסלולר : למשל, יצירת בוטים המספקים מידע ללקוחות או טפסים לאיסוף לידים שהמידע בהם כבר מוזן מראש (מתוך הפרופיל החברתי של המשתמש). כמו כן, ישנן מספר רשתות חברתיות הממוקדות למובייל כמו למשל אינסטגרם וכדאי ללמוד איך לנצל אותן נכון (קראו את מדריך השיווק שלנו לאינסטגרם).

.אל תפסלו על הסף שיטות "שלא עובדות" – כולנו יודעים כמה הודעות SMS  שיווקיות או באנרים באפליקציות ואתרים שונים שתופסים את כל המסך יכולים להיות מציקים, אבל אם משתמשים בהם בצורה ובמידה הנכונה, הם יכולים לעשות פלאים. הסוד הוא לפלח את קהל היעד לחתך הנכון באמצעות מערכת כמו Adwords או המיקוד החברתי של פייסבוק שיכולים לטרגט מודעות לסלולר רק לגולשים מסוימים. באותו אופן, אפשר להציע ללקוחות קיימים לקבל עדכונים דרך   SMSובין עדכון אחד למשנהו לשלב גם הודעות מכרתיות.

בהתחלה אחוזי הפתיחה או ההקלקה עשויים יהיו להיות נמוכים, אבל מטעויות לומדים, ולכן ככל שתתנסו ביותר אפשרויות, כך תגיעו ליותר המרות.

7.עשו מחקר מילות מפתח לסלולר – כל משווק דרך החיפוש האורגני של גוגל או אדוורדס יודע שעל מנת להגיע לחשיפה מקסימלית, עליו קודם כל לדעת באילו מילות מפתח להתמקד. לא כולם יודעים שגוגל יכול לספק מידע אך ורק על מילות מפתח שמתבצעות מחיפושים בסלולר, אם דרך ה – Search Console (הצגת שאילתות בהן האתר שלכם מופיע) או דרך מתכנן מילות המפתח (מידע על נפח החיפוש של מילות מפתח שונות). לעיתים תגלו שעליכם לתכנן אסטרטגיית קידום ופרסום שונה עבור הסלולר על מנת להגיע לקהל יעד ממוקד יותר.

8.השקיעו בשיווק מקומי – פתחו דף עסק בגוגל פלוס על מנת שהמידע על בית העסק שלכם יופיע בראש תוצאות החיפוש עם קישור למפה כאשר מחפשים אותו מאזורים קרובים לעסק שלכם. בנוסף, הגדירו מספר טלפון בהודעות ה – Adwords   על מנת שאנשים הנמצאים קרוב אליכם מבחינה גיאוגרפית יוכלו להתקשר אל העסק שלכם ישירות מן המודעה :

5/5
מאמרים נוספים

דירוג לידים

דירוג לידים היא שיטה שבה המפרסם שמקבל לידים יכול לדרג

השאירו פרטים

הזינו את הפרטים עכשיו ואנחנו נדאג לכם ללידים: