שיווק באינסטגרם

תוכן עניינים

אינסטגרם היא אחת מהרשתות החברתיות הצומחות ביותר כיום ולכן אין פלא שפייסבוק מהירה לרכוש אותה ברגע שיכלה. ואכן, יש דימיון רב בין שתי הרשתות : בשתיהן הפעולות העיקריות אותן מבצעים המשתמשים הן "לייק" וכתיבת תגובות או סטטוסים. ההבדל המרכזי הוא שאינסטגרם ממוקדת בתמונות וקטעי וידאו קצרים (עד שישים שניות) בלי "רעשים" אחרים, מה שהופך אותה להרבה יותר מושכת את העין. לעומת, מבחינת הקשרים החברתיים בתוך הרשת, היא מזכירה דווקא את טוויטר, כלומר, המשתמשים יכולים לעקוב זה אחר זה באופן חד צדדי ולא חייב להיות מעקב הדדי בין שניהם.

אגב, אינסטגרם היא בראש ובראשונה אפליקציה לטלפונים חכמים. יש אמנם אפשרות לצפות בתכנים שלה גם מהאינטרנט, אבל באופן זה לא ניתן להעלות תמונות ובכל מקרה, הרעיון המרכזי הוא לצלם תמונות בזמן אמת, משהו שמסורבל יחסית לעשות במחשב (נייח ואפילו לפטופ).

פרופילים עסקיים

פרופילים עסקיים באינסטגרם מוגבלים לדפים אותם אתם מנהלים בפייסבוק (דף אחד בלבד לכל חשבון). כמו כן, הם מתאימים רק לעסקים שיש להם מיקום פיזי ויש לפחות דרך אחת ליצור איתם קשר (טלפון, מייל או כתובת פיזית). לכן, הם לא רלוונטיים להרבה מאוד מותגים שנמכרים ברמה הארצית (החל מעיתונים ועד למותגי מזון).

לעומת זאת, ברגע שממירים פרופיל פרטי לפרופיל עסקי, נפתחות כמה אפשרויות חדשות (לסרטוני הדרכה מפורטים גשו לעמוד הזה באתר הרשמי של אינסטגרם לעסקים) :

1.נתוני שימוש – כאן  אפשר לראות את כמות החשיפה  הכוללת, נתונים דמוגרפים אודות העוקבים ונתוני חשיפה אודות כל פוסט בנפרד.

 

 

.קידום של פוסטים – קידום של פוסטים נעשה באופן דומה למדי לקידום בפייסבוק, כאשר אפשר לבחור האם לגרום לאנשים להגיע לאתר האינטרנט או לעסק, להוסיף קריאה לפעולה ולפלח את קהל היעד לפי גיל, מיקום ותחומי עניין שונים. מי שרוצה לנצל את האפשרות הזו עד למקסימום, יכול להשתמש במנהל המודעות של פייסבוק או אפילו ה – Power Editor  כדי ליצור ולערוך מודעות אינסטגרם.

ניצול תגיות (האשטאגס)

אחת מהדרכים הפופולאריות ביותר לסווג תמונות באינסטגרם היא באמצעות האשטאגס (#), ולכן כדאי לעודד את העוקבים שלכם לתייג את התמונות שקשורות אליכם בהאשטאג מתאים וכמובן להוסיף האשטאגס לטקסטים שמלווים את התמונות או את קטעי הוידאו שאתם מעלים. בארץ זה אמנם עדיין לא כל כך פופולארי, אבל בחו"ל זה יכול להיות מאוד משתלם (כמו שאפשר לראות בדוגמה) :

טיפים נוספים

1.צרו קישור ייחודי לכל קישור בפרופיל בעזרת שירות כמו bit.ly. כך תוכלו למדוד את כמות הלחיצות לאתר שלכם או דף הנחיתה הרלוונטי. רצוי להחליף את הקישור מדי פעם כדי לראות איזה דף נחיתה או טקטיקה עובדים בצורה הטובה ביותר.

2.תייגו שותפים עסקיים – למשל, אם אתם מגישים במסעדה שלכם בירה מקומית, תייגו את שם המותג שלהם והם יוכלו לתייג אתכם בחזרה, כך שניכם תזכו ליותר חשיפה.

3.השתמשו באפליקציות לעיבוד תמונות – האופציה לצלם תמונות או וידאו ישירות באמצעות המצלמה  של המכשיר היא נהדרת, אבל לפעמיים עדיף לשפר את התמונה באמצעים ידניים כמו למשל תיקון צבעים ולהעלות אותה לגלריה של המכשיר לפני שמשתפים אותה. באופן זה אפשר גם ליצור "תמונות אווירה" – לדוגמה, לצלם מנות במסעדה בצורה אופטימאלית.

עוד אופציה טובה היא לשלב טקסט מעוצב וכותרות בתוך התמונות או קטעי הווידאו על מנת שהצופים לא יוכלו להתעלם מהם. (למשל, שילוב המילה LOVE  בתוך סרטון של מותג אופנה).

צרו קשר עם בעלי חשבונות פופולאריים – בעלי חשבונות פופולאריים להם יש עשרות ואף מאות אלפי עוקבים יכולים להיות כלי שיווקי מצוין. כמובן שהדוגמה של חשבונות שקשורים לעולם האופנה עולה שוב לראש, אבל אפשר לקחת את זה גם לעולמות תוכן אחרים כמו למשל חשבונות של אנשים שמטיילים מסביב לעולם ומצלמים תמונות ממדינות וטראקים שונים. אנשים כאלו ישמחו לצלם את עצמם כשהם משתמשים בציוד מטיילים שקיבלו מחנות או יצרן מסוים…

קניית עוקבים ולייקים

לא סתם נתנו לתופעה כותרת נפרדת : מצד אחד מדובר בתופעה שהצד האתי שלה בעייתי משהו, מצד שני, היא בהחלט קיימת והרבה עסקים עושים בה שימוש. בדרך כלל העוקבים שנקנים יהיו תערובות של עוקבים אמתיים (משתמשים שקיבלו כסף על מנת לעקוב אחרי החשבון) ועוקבים פיקטיביים, שהם חשבונות שמנוהלים על ידי גופי שיווק. העוקבים האלו אמנם לא מקושרים לאנשים אמתיים, אבל הם עדיין יהיו אקטיביים במובן של לייקים ואפילו העלאת תמונות מדי פעם.

כמובן שאי אפשר להסתמך רק על העוקבים האלו (גם אם לחלקם יש בעצמם עוקבים אמתיים), וצריך להמשיך בפעילות השיווקית כדי להגדיל את החשיפה. כמו כן, התקציב של קניית הלייקים והעוקבים עולה ככל שקונים יותר, וחשבון שיש לו כבר בהתחלה מספר גדול מאוד של עוקבים יכול לעורר חשד אצל המשתמשים ובמקרים מסוימים אפילו להיחסם על ידי אינסטגרם עצמה.

5/5
מאמרים נוספים

דירוג לידים

דירוג לידים היא שיטה שבה המפרסם שמקבל לידים יכול לדרג

השאירו פרטים

הזינו את הפרטים עכשיו ואנחנו נדאג לכם ללידים: