תסכימו איתי שהשילוב בין שיווק דיגיטאלי לספרים פיזיים עם כריכה ונייר נשמע קצת מוזר. מי בכלל צריך ספרים כשיש הכול ברשת? למה לדפדף כשאפשר לגלול ולהיכנס ללינקים? כבר מזמן התרגלנו לצריכת תוכן דיגיטלי ורבים מאתנו, כולל עבדכם, נפרדנו מהספרים כמעט לחלוטין, אבל..
רוצים לקבל הצעת מחיר לשיווק באינטרנט? תכנסו לעמוד הבית שלנו ותשאירו פרטים
לפעמים קצת חסרה לנו התחושה של ספר ממשי. נראה לי שקריאה בספר מעוררת שקט נפשי ששום מחשב או קינדל לא יודעים לעשות. מעבר לכך שהעיניים שלנו אינן מותאמות לצפייה במסכים הפולטים אור ודי סובלות מכך, יש את עניין הפיתויים והסחות הדעת. בוודאי שמתם לב שמול מסכים הראש שלנו עסוק בלהדוף קקופונית גירויים שמנסים להפנות את תשומת ליבנו ממה שמעסיק אותנו. חוץ מזה שיש היצע ממש טוב של ספרים “אמיתים” בעברית שיודעים להעניק ערך תוך הבנה של הזירה המקומית.
להלן סקירה של כמה ספרים העוסקים בשיווק דיגיטלי מהמובילים בתחום. בספרים תוכל למצוא מידע מעשי בתחומי קידום אתרים, קידום ברשתות חברתיות, מימון המונים, וכן מכירה וכתיבה מקצועית. כל הספרים נכתבו על ידי ישראלים ובעברית וניתן לרכוש אותם ברשת או בחנויות הספרים.
איביי למקצוענים – כך תהפוך לסוחר מקצועי ב-ebay
למה לפתוח חנות שכונתית כשאפשר למכור לכל העולם? את זה הבינו כבר בימיה הראשונים של רשת האינטרנט. כיום, כל אחד יכול לפתוח חנות מקוונת המוכרת לקהל גלובאלי וזאת ללא השקעה יתרה, כל שצריך זה מחשב ותקשורת ואתם בעסקים. פלטפורמת המכרזים והמכירה איביי מאפשרת לכל אחד לקחת חפצים משומשים או חדשים ולתרגם אותם לכסף בקלות ומהירות בשיטת המכרזים או באמצעות מכירה ישירה. כל שצריך זה לפתוח חשבון ולארגן אתר נחמד עם תמהיל מוצרים אטרקטיבי. אבל מה, אתם לא לבד ויש מיליונים כמוכם. אז איך הופכים את המסחר באיביי למצליח? פועלים נכון תוך לימוד מאחרים שכבר הצליחו.
איביי למקצוענים יצא בהוצאת סודות ולכתיבתו חברו שני כוחות: אלי שמעוני, יזם וותיק ומצליח שמכר ביותר ממיליון דולר דרך איביי ושותפו צביקה ברגמן, סופר, מנטור, יזם ואיש עסקים שכתב עשרות ספרים בנושאי כלכלה והשקעות כמו, כספים, כלכלת המשפחה ושוק ההון.
הספר הינו מדריך מכירה שבו תוכלו להיחשף לכל מה שצריך לדעת בכדי להפוך לסוחרים מצליחים באיביי. המחברים עונים על כל שאלות המפתח בתחום כמו: מה מוכרים? איך מוכרים? איך מציגים מוצרים? איך פותחים חנות? איך מפרסמים נכון? איך נזהרים מהונאות? ועוד. אז אם יש לכם חפצים משומשים שאתם רוצים להיפרד מהם, או חפצים חדשים שאתם רוצים למכור, עדיף להשקיע כמה שעות בכדי לחסוך “שכר לימוד” יקר ומיותר. את הספר ניתן לרכוש, כאן.
שיווק באינטרנט – המדריך השלם לקידום עסקים באינטרנט
השיווק באינטרנט משנה את פניו במהירות. כל מה שהיה נכון לפני שנתיים דורש בחינה מחדש וריענון. אז מה בעניין הספר שיווק באינטרנט שיצא בשנת 2011? הספר “שיווק באינטרנט” עדיין רלוונטי בחלקו הרב גם כיום. מדובר במדריך מקיף והמשמעותי בתחום השיווק באינטרנט שהטביע את חותמו על רבים.
המדריך יצא לאור על ידי הוצאת מנטור ונכתב על ידי דר’ רוני הורוביץ ושחר לארי. ד”ר רוני הורוביץ הינו יזם ותיק בתחום האינטרנט וכיום משמש כמנכ”ל “רב מסר בע”מ” המערכת המובילה בישראל להפצת דיוור ישיר. כמו כן רוני הורוביץ הינו ראש מחלקה להנדסה ותעשיה וניהול של המכללה האקדמית עזריאלי. שחר לארי מנהל חברה לייעוץ עבור תקשורת שיווקית וכן מומחה לחשיבה יצירתית.
כיום כל ארגון ואפילו הקטן ביותר נדרש לנוכחות אינטרנטית הן באתר וגם ברשתות החברתיות. הספר עונה על כל שאלות היסוד של שיווק ונוכחות אפקטיבית. בספר תוכלו לדעת יותר על הדרך לתכנון אתר אינטרנט מתאים וחשוב מכך קידומו על ידי יצירת טראפיק איכותי וכן כתיבה והזנה של תוכן מניע שהופך גולשים מזדמנים ללקוחות. בנוסף תוכלו ללמוד על שימוש אפקטיבי בדואר אלקטרוני כאמצעי שיווקי, דפי נחיתה, חשיפה ברשתות חברתיות ועוד. המדריך מפרט את ההיבטים השונים של כל שלבי יצירת מערך שיווקי מלא באינטרנט. זאת לצד עצות טובות מניסיונם העשיר של המחברים ודוגמאות רבות על טעויות נפוצות, והכל בחינם להורדה, כאן..
שיווק בעידן דיגיטלי
מי שמחפש ספר עדכני יותר בשיווק הדיגיטלי בעברית, יוכל למצוא את מבוקשו בספר “שיווק בעידן דיגיטלי” בהוצאת לוני כהן. הספר יצא בשנה האחרונה כפרויקט מימון המונים על ידי המחברים ירון אחר ואתגר שפיבק, אנשי שיווק וותיקים ומשפיעים בתחום.
אתגר שפיבק הינו אחד מהחלוצים בתחום השיווק במדיה החברתית בישראל. אתגר הינו יזם, יועץ לחברות מובילות בשיווק במדיה החברתית ובאינטרנט, מרצה במספר מוסדות אקדמיים ומנהל פרסום בפייסבוק וגוגל. ירון אחר הוא מנכ”ל דיגיטל בג’רוזלם פוסט, מרצה במוסדות אקדמיים וכן במקומות נוספים ומשמש כיועץ לחברות שונות. ירון שימש בעבר בשורה של תפקידים בכירים בחברות מובילות, כמו סמנכ”ל YNET , סמנכ”ל תפוז, מייסד WINWIN ועוד.
יש כל כך הרבה מידע חופשי באינטרנט, אז איך יודעים מה מתאים לכם מבחינה שיווקית? הספר מהווה ארגז כלים שימושי לכל מי שמעוניין להתנהל בעולם העסקים המודרני תוך הכרה של עולם השיווק והפרסום ברשת. אנשי שיווק, מנהלים, אנשי פיתוח עסקי, יזמים וסטודנטים ימצאו בספר תשובות לשאלות בתחום השיווק המודרני. מדובר במדריך מקיף ביותר המעביר שיטות, כלים וכן פלטפורמות המשמשות עסקים ומשרדי הפרסום לחשיפה במדיה הדיגיטלית. סקרנים ללמוד איך עסקים גדולים משווקים? מחפשים דרך להשיג יתרון כעסק קטן מול מותגים מוכרים? זקוקים לדרכים למדוד הצלחה שיווקית? הסטארט אפ שלכם זקוק לכיוון שיווקי? שאלות אלה ורבות אחרות נענות בשפה פשוטה בעברית קולחת במדריך העדכני והמפורט כיום לכל מי שמעוניין בערך עסקי. את הספר ניתן לרכוש כאן.
לחץ כאן! – (או: סודות ההשפעה העסקית באינטרנט)
מוכנים לצאת למלחמה על התודעה? “לחץ כאן!” יצא בשנת 2013 ומהווה מדריך עדכני למדי בכל הקשור לשימוש נכון במדיה הדיגיטאלית עבור צרכים עסקיים. הספר נכתב על ידי ד”ר יניב לויתן מחלוצי התחום ומומחה ללוחמה פסיכולוגית.
ד”ר יניב לויתן מייעץ ומלווה חברות בתחום השיווק הדיגיטלי. בנוסף משמש כמרצה באוניברסיטאות כמו הטכניון והמרכז הבין תחומי וכן מרצה אורח מבוקש בכנסים ואירועים עם מיטב החברות כמו אינטל, צ’ק פויינט וכו’
עולם האינטרנט פותח בפנינו אתגרים רבים שלא היו מוכרים לנו מהעבר. מתי כדאי להעלות פוסטים? איך עדיף לנו לעצב אתר מושך? מהן אסטרטגיות השיווק האפקטיביות עבורנו ברשת? איך מסתייעים בלוחמה פסיכולוגית בכדי לכבוש את התודעה? ועוד עקרונות רבים וחשובים בדרך להכרה ברשת הנלמדים בסגנון קולח ועדכני דרך מפת הדרכים של עולם העסקים בסביבה הדיגיטלית. הספר מתאים לכל מי שמעוניין לרתום את המרחב הדיגיטלי לקידום עסקיו בהצלחה. מוכנים ללחוץ? כנסו לאתר הספר, כאן!
חוויית המשתמש – כשמשתמשים פוגשים מוצרים
הספר הראשון בתחום שנכתב בעברית יצא בהוצאת UXVision ונכתב על ידי טל פלורנטין (הבעלים) ומתמקד במפגש בין משתמשים למוצרים. תוהים לגבי הקשר בין חווית משתמש למקבץ הספרים בסקירה זאת? מסתבר שיש לא מעט. חווית משתמש טובה חיונית להתנהלות נכונה מול גולשים באתר, הצגת דפי נחיתה, ארגון חנות מקוונת, טפסי מילוי פרטי קשר ועוד בדרך להפיכתם ללקוחות.
טל פלורנטין מתמחה במגוון תחומי אינטרנט, מערכות מידע ואפליקציות כמעט כשני עשורים וכאמור מכהן כמנכ”ל UXVision וזו עוסקת ביעוץ ואפיון חווית משתמש ללקוחותיה.
למי מתאים הספר? קהל היעד של הספר הינו מגוון ביותר ומורכב מכל קשת התפקידים בעולם הדיגיטאלי המעוניינים לטעום את הנושא ולהבין כיצד מאפיינים חווית משתמש בתחומם. אנשי טכנולוגיה, מנהלי מוצרים, מעצבים גרפיים, אנשי שיווק, אנשי תוכן ומדיה שצברו ניסיון בשטח ומעוניינים להבין גם את התיאוריה ימצאו תשובה הולמת בספר מקיף זה. בספר תוכלו ללמוד על אפיון נכון של חווית משתמש, תקשורת נכונה, הכוונת המשתמשים, הנעה לפעולה, אפיון עבור מובייל, שכנוע ועוד. את הספר ניתן להשיג באתר החברה באופן בלעדי.
מיקרו-קופי: המדריך המלא
תוהים לגבי ניסוח של טקסטים קצרים ופונקציונאליים אצלכם באתר? מיקרו קופי הינו חלק אינטגרלי מחוויית המשתמש שבה עסקנו בסקירה קודמת והפעם מההיבט המילולי. הספר “מיקרו-קופי” יצא לאור בהוצאת נמלה ונכתב על ידי כנרת יפרח (הבעלים).
מיקרו קופי עוסק בניסוח אפקטיבי של טקסטים קצרים המהווים חלק מתהליכים ופונקציות באתר לרבות ביצוע רכישה, מילוי פרטי קשר, הודעות שגיאה כמו דפים חסרים ולינקים שבורים ושאר אלמנטים מערכתיים כמו ניווט, חיפוש, מילוי טפסים וכדומה.
כינרת יפרח מחברת ” מיקרו-קופי: המדריך המלא” היא קופירייטרית ובעלת הסטודיו “נמלה” ועוסקת בכתיבה לפרינט ודיגיטל למעלה מעשור תוך התמקדות במיקרו-קופי עבור אתרים ואפליקציות. כמו כן עוסקת כינרת בליווי עבור עסקים וחברות בעיצוב השפה והתקשורת שלהם עם לקוחותיהם. כינרת עוסקת גם בהנחיית סדנאות כתיבה במיקרו-קופי, מתן הרצאות ועריכה לשונית.
המדריך העשיר מכיל שפע של עצות לכתיבת מיקרו-קופי אופטימאלית לחלקי האתר או האפליקציה השונים, זאת לצד מגוון דוגמאות בעברית ובאנגלית ותשובות לשאלות נפוצות. ניתן לרכוש את הספר כאן.
מימון המונים – מדריך מעשי לבנייה והפצה של קמפיין גיוס באינטרנט
קידום דיגיטלי תקף גם לגבי מימון המונים לרעיון. אז אם יש לכם רעיון ואין לכם את היכולת לממן אותו, פרויקט גיוס המונים יכול להיות פתרון אלגנטי. “מימון המונים” יצא בהוצאת פראג ונכתב על ידי עמית גל מנהל מגמת קופירייטינג וסמנכ”ל תוכן במכללת ACC. עמית גל הוא מומחה ובעל ניסיון רב בגיוס כספים באמצעות פלטפורמות מימון המונים וכן מרצה ויועץ בתחום.
פלטפורמות מימון ההמונים הראשונות הוקמו לפני פחות מ 10 שנים וקצב הצמיחה שלהן מדהים. רבים מתדפקים על דלתות רשת התמיכה הכלכלית הזאת וחלק מצליחים לגייס כספים באופן חלקי או מלא למימוש חלום יזמי ולעיתים אף יותר ובהרבה. מאידך פרויקטים רבים נכשלים בגיוס ולא תמיד מהסיבות הנכונות.
המדריך למימון המונים מהווה כלי מעשי לבניה והפצת קמפיין גיוס כספים באינטרנט. עם המדריך תוכלו לצעוד ולפעול בשיטתיות באמצעות מערך משימות לביצוע יומיומי מהיום ה 35 ועד סיום הקמפיין. המדריך מבוסס על ניסיון מוצלח של עמית גל בגיוס כספים עבור פרויקטים כמו “התזמורת המתגלגלת”, “אופניים ללא שרשרת”, “כנסת פתוחה” ועוד. בנוסף הספר פורס בפני קוראיו דוגמאות רבות על פרוייקטים מוצלחים (ומוצלחים פחות..), זאת לצד טיפים רבים וראיונות עם פרוייקטורים אחרים בתחום. לאתר מימון המונים, כאן.
כתיבה אפקטיבית
התוכן הוא המלך, כך אמר ביל גייטס אי שם בשנות התשעים ונראה שהוא לא הבין באמת עד כמה הוא צודק. כיום עולם הקידום הדיגיטלי מבוסס באופן משמעותי על הררי תוכן, אם עבור אתרים, בלוגים, קומוניקטים, דפי נחיתה, ניוזלטר ועוד שמטרתם האחת והיחידה זה לדחוף אותנו לפעולה הרצויה לבעל הנכס הדיגיטלי. לשם כך אנו כותבים בסגנון מעניין, מושך ומניע לפעולה, או במילים אחרות “תוכן אפקטיבי”.
הספר “כתיבה אפקטיבית יצא לאור על ידי הוצאת “סיאל” ונכתב על ידי צפריר בשן. צפריר הינו מרצה, סופר, מנהל תוכן כשבעברו היה עורך בגלובס ועיתון הארץ, בעליה של חברת יחצנות וכן סמנכ”ל שיווק בסטארט-אפ.
הספר מיועד לכל מי שנדרש לכתוב באינטרנט, לרבות מנהלי אתרים, בלוגרים, כותבי תוכן, קופירייטרים ולמעשה לכל בעלי האתרים הכותבים את התכנים שלהם בעצמם. בספר תמצאו מידע על עקרונות הכתיבה התדמיתית והשיווקית במגוון נושאים תוך התייחסות לסדר כרונולוגי, סגנון, והבחנה בין עיקר לטפל.
לסיכום
למרות שפע המידע הזמין והחינמי העומד לרשותנו במגוון צורות ודרכים ברשת, ומוגש על גבי פלטפורמות שונות יש אלטרנטיבה שאולי קצת שכחנו מקיומה וחבל. היצע המדריכים לשיווק דיגיטלי בשפה העברית מרשים למדי ובהחלט כדאי להוסיף אותו לארסנל הידע שלנו וזאת במיוחד בשל הזווית המקומית ונגישות השפה.