החלטתם ללמוד שיווק באינטרנט, איפה כדאי ללכת ללמוד מבלי להצטער על המהלך.
עידן האינטרנט גדל והתפתח בשנים האחרונות, וכן האפשרויות השונות לשווק באמצעות מדיה זו, החל משינוי תחום יחסי הצבור מעיתונות מודפסת לאתרי חדשות, פרסום און ליין בוידיאו ותמונות וכלה ביצירת עמודים עסקיים בפייסבוק היכולת לשווק ברשתות חברתיות, בלוגים ואתרים יעודיים פתחה תחום חדש של שיווק – שיווק דיגיטלי, ומשרדי פרסום רבים פתחו משרדי אינטרקטיב המתמחים בצורת שיווק זו.
הקורסים המוצעים בשוק בתחום השיווק באינטרנט סוקרים את האפשרויות השונות שרשת האינטרנט מעמידה בפני לקוחות, ואת הדרך הנכונה לפצל תקשיב שיווק בהתאם לתחום העיסוק של הלקוח. מותג אופנה ישווק עצמו בצורה שונה מחברת הובלות, או ממועמד לראשות עיר זו או אחרת. קיימים מודלים רבים לפרסום באינטרנט, חלקם אינם מצריכים תשלום, אחרים עובדים על בסיס לידים, חשיפות, קליקים ועוד. שימוש נכון במודלים הרלוונטיים יהיה רווחי ללקוח, בעוד שימוש מופרז באחד מהם עשוי לגרום להוצאות רבות.
נסקור בקצרה שני קורסים המוצעים בתחום:
קורס שיווק באינטרנט במכללת ניו מדיה
מכללת ניו מדיה אספה את מיטב המומחים בישראל העוסקים בתחוםהשיווק האינטרנטי מזה שנים ומגיעים תחומי תעשייה שונים על מנת ליצור את הקורס האידיאלי עבורך. את הקורס מעבירים מומחים מחברות גיימינג (888), מומחי שיווק באינטרנט, עורך דין המתמחה בדיני אינטרנט, מומחי כתיבה שיווקית, מומחי פרסום באינטרנט ואף בעלי חברות בנית אתרים.
הקורס עוסק בנושאים הבאים:
- יסודות השיווק באינטרנט – מה הם ערוצי השיווק השונים, מהי ההתנהגות הנפוצה של גולשים וכיצד מנטרים אותה, כמו כן, כיצד מנועי החיפוש עובדים, וכיצד מתאימים את האתרים השונים לעבודה עימם.
- כיצד משתמשים בפרסום ממומן בגוגל על מנת לשווק את האתר
- איך להשתמש ברשתות חברתיות לצרכי השיווק באינרטנט לכל סוג של אתר? קיימות מספר רשתות חברתיות המסייעות בקידום אתרים. רשתות כמו פייסבוק, לינקאין וטוויטר.
- כלי מדידה ומחקר – וובמסטר טולס, גוגל אנליטיקס, כלים לניתוח קישורים ועוד.
- טכנולוגיות ומבנה האינטרנט הן מצד הלקוח (הדפדפן המקומי) והן מצד השרת.
- האספקטיים החוקיים שכל משווק דיגיטלי צריך לדעת על מנת לקדם את לקוחותיו מבלי לעבור על חוקים בארץ ובחו”ל.
קורס שיווק במכללת ג’ון ברייס בהנחיית ג’קי סויקיס (מומלץ מאד)
- שיווק וקידום בסלולר – כיום קידום האתרים אינו מתמקד רק בלקוחות הגולשים מהמחשב, רבים משתמשים בטלפון חכם על מנת לאתר עסקים בזמן אמת, וקידום האתרים בסלולר הפך לתחום משמעותי ביותר.
- קידום אתרים ממומן וגוגל אנליטיקס – חלק זה בקורס יכלול את כל המידע הנדרש כל מנת לעבור את שני מבחני ההסמכה של גוגל בתחום.
- אתיקה משפטית – ההיבטים המשפטיים של קידום אתרים בתוצאות החיפוש – מה מותר ומה אסור לעשות ברשת.
- קידום ברשתות חברתיות – פייסבוק, LinkedIn וטוויטר.
שני הקורסים בשתי המכללות מעניקים תעודת משווק מיקצועי באינטרנט, וכן מדמים עבודה על שיווק דיגיטלי של חברות בפועל על מנת ליצור פרוטפוליו מגוון שתוכל להראות בראיונות עבודה עתידיים במשרדי פרסום ואינטרקטיב. שתי המכללות מציעות גם עזרה בהשמה מקצועית לאחר סיום הקורס.
תוכל לעבוד במשרדי פרסום מקוון מהגדולים במשק ביניהם:
- מקאן אריקסון
- באומן בר-ריבנאי
- שלמוא-אבנון-עמיחי
- אדלר חומסקי-ורשבסקי
- גיתם
- זרמון גולדמן
- יהושוע
ועשרות חברות פרסום נוספות, וכן בחברות קידום אתרים המציעות שיווק דיגיטלי כחלק ממטריית השירותים ללקוחותיהם.