זה לא סוד שהמלחמה על הוידאו ברשת לא הייתה מעולם עזה יותר, כאשר הן יו-טיוב והן פייסבוק מתגאות בזמן צפייה גדל והולך משנה לשנה בקרב הגולשים שלהן. הוסיפו לזאת את ענקיות הסטרימינג וקיבלתם זירה צפופה במיוחד ששווה הרבה מאוד כסף.
לכן, אין זה מפתיע שפייסבוק הודיעה על מספר שינויים נוספים לאופן בו מוצגים סרטוני וידאו ברשת החברתית :
בראש ובראשונה, הסרטונים עצמם ינוגנו עם צליל כאשר נגיע אליהם בפיד, מה שאומר כנראה שהרבה בעלי מכשירים סלולריים עלולים יהיו למצוא את עצמם במצבים לא נעימים (למרות שסביר להניח שיהיה אפשר לכבות את האופציה הזו).
שנית, פייסבוק מיישרת קו עם יו-טיוב ומציגה אפליקציה לטלוויזיות חכמות כגון אלו של סמסונג והטלוויזיות המחוברות לאפל TV. לא מן הנמנע שבעתיד תפיק גם סדרות וסרטים עצמאיים כפי שנטפליקס ואמאזון כבר עושות כיום.
כיצד כל זה עתיד להשפיע על משווקים ברשת?
כבר כיום ישנה אופציה ליצור מודעות וידאו ישירות בפיד של המשתמשים, ואין ספק שאם הסרטונים הללו יתחילו לרוץ עם צליל כברירת מחדל, יהיה להן אימפקט הרבה יותר גדול מאשר כרגע. שנית כל, צריך לזכור שפייסבוק היא בראש ובראשונה חברה מסחרית שצריכה לרצות את בעלי המניות שלה, ולכן היא תרצה להמשיך ולתת למפרסמים שטח פרסום רחב, אפילו על גבי מסך הטלוויזיה. כמובן שהסרטונים האלו יהיו חכמים וממוקדים יותר מאשר פרסומות הטלוויזיה שאנחנו מכירים כיום ויהיה יחסית קשה לעקוף אותן מבחינה טכנולוגית ללא אפליקציות ייעודיות.