דומיינים (שמות מתחם) הם חלק בלתי נפרד מכל אתר אינטרנט באשר הוא: דומיין טוב הופך את האתר לקל לזכירה, הוא מרשים יותר ומראה שבעל האתר לא סתם בחר בו כמו שבוחרים סוכריה בחנות ממתקים. כבונוס, יש לו השפעה חיובית גם על קידום אורגני (גוגל מסתכל על מילות המפתח בדומיין, אבל נגיע לזה עוד מעט…).
אבל האם לבחירת שם הדומיין יש גם השפעה על קמפיינים ממומנים? מסתבר שכן, והנה כל הסיבות לכך:
שם הדומיין במודעות
לכל מודעה ב-Adwords יש גם את שם הדומיין הרלוונטי שרשום בתוך המודעה. המדיניות של Adwords קובעת שחייבת להיות התאמה בין הדומיין לבין עמוד הנחיתה. כלומר, הכתובת של עמוד הנחיתה הסופי יכולה להיות בתוך הדומיין הראשי (http://www.my-domain.co.il/landing) או סאב דומיין (http://www.landing-domain.co.il/landing), אבל לא על דומיין שונה לגמרי.
לכן, כאשר רוצים לבנות מודעה שגם נראית טוב, עדיף לבחור בעבורה דומיין ייחודי ולא סתם דומיין בשרת שמארח עוד עשרות ואפילו מאות עמודי נחיתה אחרים. לרוב המערכות שבונות עמודי נחיתה יש אפשרות לדומיין מותאם אישית.
עמוד הנחיתה נמצא בתוך האתר
למרות שבדרך כלל מומלץ לבנות עמוד נחיתה ייעודי, יש מקרים בהם נרצה להוביל את הגולש לעמוד נחיתה שנמצא בתוך האתר עצמו. לדוגמה, אם יש לנו רשת של חנויות ואנחנו רוצים להתמקד בחיפושים על בסיס גיאוגרפי (חנות מחשבים בחיפה), נוכל להוביל את הגולש לעמוד עם פרטי הסניף. במקרים כאלו יהיה זה חכם לבחור בדומיין אטרקטיבי שייראה טוב גם בתוצאות האורגניות. בנוסף, ככל שהדומיין יהיה קליט וזכיר, כך גם יהיו יותר גולשים שיכנסו אליו ישירות מן הדפדפן (יש הרבה משתמשים שעדיין עושים שימוש בהשלמה האוטומטית).
אגב, אם אתם משתמשים בקמפיינים מסוג “שיווק מחדש“, אין לכם ממש בררה אלא להשתמש בקמפיין שמוביל לדף בתוך האתר. הסיבה היא שהגולש שכבר ביקר באתר שלכם, מצפה (בדר”כ) להגיע אליו שוב ולא לעמוד שונה לחלוטין ממה שהוא זוכר.
שימוש במילות המפתח בתוך הדומיין
שימוש במילות מפתח בתוך הדומיין היא פרקטיקה ידועה שמשתמשים בה כבר שנים רבות. יחד עם זאת, סקרים מראים שיש שלבחירת מילות מפתח נכונה יש גם השפעה על שיעור הלחיצות.
במהלך הסקר נבחנו המודעות הבאות. שימו לב שהטקסט של המודעה עצמה הוא זהה, אבל שם הדומיין משתנה:
הדומיין הג’נרי ביותר היה ElectricBicycles.co.uk וגם הנתונים שלו מבחינת מספר חשיפות, אחוז לחיצות, שיעור הלחיצות ושיעור ההמרות היו הגבוהים ביותר:
אגב, הסקר עצמו נערך על ידי חברה שרושמת דומיינים (Memorable Domains), אבל ההבדל בין המספרים הוא מספיק משמעותי על מנת שיהיה אפשר ללמוד ממנו על המגמה הכללית.
יש מספר השערות לגבי הסיבות שהובילו לתוצאות האלו:
1.מילות המפתח מודגשות בתוך המודעה ולכן היא בולטת יותר וגם נראית אטרקטיבית יותר באופן כללי.
2.כאשר בוחרים מילות מפתח רלוונטיות, יש גם התאמה טובה יותר בין עמוד הנחיתה למודעה, ולכן ציון האיכות שלה עולה (מה שגורם לה להופיע יותר פעמיים ובמקום גבוה יותר).
עמודים ממומנים מבוססי תוכן
אפשר להתווכח על האיכות של עמודים שמקודמים באמצעות פלטפורמות כמו טאבולה או אאוטבריין, אבל עובדה שיש להן ביקוש והרווח של החברות הללו רק עולה. רוב מי שמריץ את הקמפיינים האלו משתמש בעמודים שמזכירים את כתבות התדמית הממומנות שרצו פעם בעיתון, עם טופס המיועד ללידים בסופו.
אם בוחנים את העמודים האלו, רואים שחלק גדול מהם נמצאים באתרים עם עוד הרבה מאוד תוכן ממומן או קישורים ממומנים, למרות שיש בהם גם כתבות רגילות על מנת לשוות להם מראה אובייקטיבי כביכול.
באתרים האלו כל מה שאמרנו על החשיבות הכללית של הדומיין לאתר, תקף גם כן : לדוגמה, הם יכולים להופיע בחיפוש האורגני בצורה שמזכירה מודעות ממומנות ואפילו לכלול קישורים פנימיים בתוך התוצאות:
פרסום ממומן בפייסבוק
פרסום ממומן בפייסבוק גם כן מראה את שם הדומיין במקום בולט ואפילו באותיות גדולות (באנגלית), כך שיש לו השפעה רבה על המיתוג של המודעה ולכן גם על שיעורי הלחיצה עליה. זה יכול להיות חשוב במיוחד כאשר ממקדים את המודעה לאתרים שהמשתמש כבר ביקר בהם או צפה בעמוד שלהם בפייסבוק.
לסיכום, אף פעם אל תזלזלו בשם הדומיין שאתם בוחרים, ואין זה משנה באיזה ערוץ שיווקי אתם פועלים.