יצירת בוט עם Robotify

תוכן עניינים

בוטים הנקראים לפעמיים גם "נציגי שירות וירטואלים" הם למעשה תוכנות המאפשרות לנו ליצור עם אינטראקציה גם כאשר אנחנו לא זמינים לשיחה אנושית עם הלקוחות שלנו. לדוגמה, הבוט יכול לענות על שאלות נפוצות של גולשים, לקחת מהם פריטים למכירה עתידית, לספק תמיכה טכנית עבור רכישות שכבר התבצעו וכך הלאה.

בשוק הישראלי יש לא מעט חברות אשר מציעות שירותי בוט אוטומטים, אך בדרך כלל הבוטים האלו מאוד מוגבלים ורובם פשוט מתוכנתים לקחת את הפרטים של הלקוח ברגע שהוא מתחיל לדבר איתם. עקב כך, יצא לבוטים האלו שם רע ולעיתים בצדק. יתרה מכך, בעלי אתרים מוצאים שהרבה מהבוטים האלו לא רק שלא עוזרים לייצר יותר לידים, אלא אף מרחיקים לקוחות פוטנציאלים מכיוון שאותם לקוחות ממהרים לצאת מהאתר ולא זוכרים כלל שביקרו בו לאחר שבעל העסק מתקשר אליהם.

אגב, התמונה למעלה נלקחה מבוט שמופיע באתר שאמורה לספק לנו שירות של בוטים, וכבר נאמר שאם בארזים נפלה שלהבת…

מצד שני, יש בוטים מתוחכמים יותר שבאמת עושים את העבודה, לדוגמה, הבוט של DoNotPay מאפשר למשתמשים לבטל דוחות חנייה לא מוצדקים ואפילו לקבל את נוסח הערעור באופן אוטומטי.

(צילום מסך – Geektime)

להתקדם לשלב הבא

למרות ש – DoNotPay  בוט מתקדם יחסית, ניתן גם ליצור בוטים משוכללים יותר בעצמכם ואפילו בחינם. קחו למשל את Robotify שמאפשר לכם ליצור בוטים בקלות בלי שום ידע בתכנות באמצעות תרשימי זרימה פשוטים.

הלוגיקה של המערכת עובדת בצורה הבאה

יחידות (Units)

כל יחידה היא למעשה מסך בו הבוט רושם הודעת פתיחה ויכול לחכות לתגובה של המשתמש ובנוסף להציג רשימה של כרטיסים (קישורים לכרטיסיות אחרות או אתר חיצוני).

קישורים

קישור שיוביל מיחידה ליחידה על סמך רשימה של מילות מפתח אותן מקיש הגולש בתיבת השיחה. על מנת להגיע לקישור של יחידה מסוימת, יש ללחוץ על "Go To"

ב – Default Flow נוכל לבחור לאיזו יחידה לעבור אם הקלט של המשתמש לא מתאים לשום כלל שקבענו

בנוסף, לכל מסך ישנה יחידה בשם General  בה אנחנו יכולים לקבוע האם היחידה תהיה ברירת מחדל במידה ואנחנו רוצים שזו לא תהיה היחידה אותה יצרנו ראשונה

עוד אופציה חשובה מאוד בכרטיסיה היא ליצור פרמטרים מותאמים אישית למקרה שבה הגולש שלח טקסט שלא מתאים לשום כלל שקבענו. לכן, זוהי בעצם הדרך היחידה לשמור את הליד שלו כמו מספר טלפון / כתובת מייל / שם וכו'. במקרה כזה אנחנו חייבים גם ליצור זרימת ברירת מחדל לעמוד תודה או עמוד דומה, אחרת הבוט יחזור ליחידת ההתחלה ותיווצר לולאה…

כרטיסים

הכרטיס הוא בעצם טקסט עם תמונה המלווה אותו וכפתור אופציונאלי שיכול לקשר ליחידה אחרת או לכתובת חיצונית. אפשר להשתמש בכרטיס כאשר רוצים למשל להציג שירותים או מוצרים באמצעות הבוט. את הכרטיס מוסיפים ישירות להודעה :

דוגמה לבוט בפעולה

לאחר שהוספנו גם הנחיות לשליחת פרטים ומסך תודה, התרשים הסופי נראה כך (לחצו להגדלה):

שימו לב

  • היחידה שמסומנת בסמיילי עצוב ":-(" היא היחידה שמופיעה אם המשתמש לא היה מעוניין להמשיך בשיחה. במקרה זה תוצג לו ההודעה – " לא נורא 🙂 אשמח אם תמשיך להסתובב באתר, אם אתה זקוק לי שוב, פשוט לחץ עלי בכל זמן בו תרצה".
  • את הליד עצמו הגולש משאיר בעמוד קידום אתרים או שיווק באינטרנט כשיש לו אופציה לחזור לרשימת השירותים (היינו יכולים גם לא להוסיף את הכפתור, אבל כך היינו גם מונעים מלקוחות לקבל את כל המידע). האפשרות להוסיף ליד ביחידות שונות מבטיחה לנו שנוכל לדעת מאיזו יחידה הגולש הגיע.

וכך נראית שיחה עם  הבוט :

כמו שאפשר לראות, כרגע הבעיה המרכזית עם Robotify  היא שהוא לא תומך ביישור מימין לשמאל, מה שיכול ליצור בעיות עם סימני פיסוק מסוימים. בכל מקרה, אפשר להשאיר לחברה פידבק וכך לקוות שהיא תוסיף תמיכה בכך בעתיד.

הטמעת הבוט בפייסבוק , Slack או אתר

את הבוט שאותו יצרנו אפשר להטמיע בעמוד פייסבוק שאנחנו מנהלים, בפלטפורמת ניהול המשימות של Slack  שהיא מעין רשת חברתית פנים ארגונית וקבוצות קטנות וכמובן ישירות באתר שלכם. יש גם אופציה להחליף את תמונת ברירת המחדל של בלוני הדיבור בתמונה מותאמת אישית.

אנליזה לבוט

במסך האנליזה של הבוט שנגיש דרך המסך הראשי של המערכת ניתן לראות את מספר הגולשים שהשתמשו בו, אבל יותר חשוב, את הפרמטרים המותאמים אישית שאותם אספנו :

בסופו של דבר, גם אם מדובר במערכת לא מושלמת שיש בה מספר פונקציות שדורשות תרגול, היכולת להתנסות איתה ללא שום התחייבות ולשלוט באופן מוחלט בהתנהגות של הבוט היא מעניינת כשלעצמה ויכולה להתאים לאתרים קטנים שרוצים לגייס לידים בצורה אוטומטית בלי שהגולש יצטרך לשוטט בתוך האתר או להיתקל בחלונות פופ אפ קופצים.

5/5
מאמרים נוספים

דירוג לידים

דירוג לידים היא שיטה שבה המפרסם שמקבל לידים יכול לדרג

השאירו פרטים

הזינו את הפרטים עכשיו ואנחנו נדאג לכם ללידים: