המעבר לשיווק דיגיטאלי בעשר השנים האחרונות לא פסח גם על הזירה המקומית ולצד עסקים קטנים ובינוניים שמפעילים קמפיינים עצמאיים ברשת, גם חברות השיווק ומשרדי הפרסום הגדולים מפעילים קמפיינים דיגיטאליים רחבי היקף.
המעבר הזה מאפשר לכל מי שמתעסק בפרסום ברשת ללמוד לא מעט מן הגדולים ולמעשה “להתגלח” על הזקן שלהם על מנת להבין מהן המגמות הכי בולטות בשיווק, מכירות, קמפיינים חברתיים, גיוס לידים וכו’: אחרי הכול, רוב הלקוחות במשרדי הפרסום הגדולים הם בעלי תקציבי עתק ולכן התובנות שאפשר לקבל מהמהלכים או נתונים שהמשרדים בעצמם מפרסמים שווים זהב.
הנה חמישה אתרים ששווה להכיר. כל האתרים האלו הם אתרים אובייקטיביים שלא מופעלים על ידי חברה מסוימת, חברת קידום אתרים או קידום ממומן.
מזבל’ה
מזבל’ה הוא האתר של הסצינה המקומית בה’ הידיעה. כאן אפשר למצוא פרסומים על קמפיינים חדשים ברמה הארצית, תופעות מעניינות ברשתות החברתיות, מינויים מעניינים ולוח דרושים.
הבעיה היחידה באתר, אם אפשר לקרוא לה בעיה, הוא מסע הצלב שהוא מנהל נגד פייסבוק ישראל, מה שמוביל ללא מעט טורים ועדכונים על חסימות מצד פייסבוק שלפעמיים מקשים למצוא את מה שבאמת חשוב.
שיווק דיגיטאלי באתר גלובס
עיון בתגית “שיווק דיגיטאלי” באתר הכלכלי גלובס חושף לא מעט אייטמים מעניינים שעוסקים במגמות מקומיות ובין לאומיות בענף השיווק הדיגיטאלי. החיסרון כאן שהוא שהאייטמים אלו מקובצים תחת מספר תגיות ולא במדור ספציפי, כך שניתן לקבל לא מעט תוצאות כפולות.
מצד שני, משתמשים רשומים באתר או שהתחברו דרך פייסבוק יכולים לקבל עדכונים אוטומטים מכל התגיות שמעניינות אותם, כך שלא צריך לעבור את התהליך המפרך של ניווט בין התגיות השונות כל פעם מחדש.
ICE
האתר ICE הוא אתר מוכר למדי מקבוצת קו מנחה (שגם מערכת הפורומים “תפוז” נמצאת בבעלותה). יש לו מדור דיגיטאל לא רע בכלל עם הרבה סקופים על האתרים הגדולים ברשת הישראלית כמו למשל מאקו או רשת. מצד שני, הוא פשטני מדי : לדוגמה, אין לו עמודי ארכיון, מה שהופך את הניווט בו למעט לא נוח ומכריח את מי שרוצה להתעדכן להירשם לניוזלטר שלו.
איגוד האינטרנט הישראלי
לא כולם אוהבים את איגוד האינטרנט הישראלי ואת המגמות שהוא מוביל, אבל הצצה באתר שלו מגלה לא מעט נתונים וסקרים מעניינים שיכולים להעיד על מגמות חדשות. לדוגמה, חתכים והרגלי השימוש של הגולש הישראלי או ניתוח של שוק הפרסום בכללותו (כולל שיווק דיגיטאלי). ניתן למצוא באתר גם מאגר של תמונות חופשיות ומידע אודות אירועים וכנסים שהארגון מקיים (ונחשבים לטובים מסוגם בארץ). לבסוף, יש גם רפרנסים והוראות לחקיקה רלוונטית למשווקים ועסקים ברשת : למי ניתן לשלוח דואר זבל בלי להיתבע, נגישות אתרים ועוד.
מנהלי שיווק מצייצים
זאת אולי נשמעת כמו קבוצת בפייסבוק, אבל “מנהלי שיווק מצייצים” הוא אתר קהילתי של בעלי תפקידים בולטים בתחום השיווק מכל הסוגים והמינים, ובכלל זאת גם שיווק דיגיטאלי ושיווק ברשת. כל תכני האתר זמינים לצפייה, אך מי שימלא טופס בקשה להצטרפות, יקבל עדכונים שוטפים ומידע על אירועים וכנסים קרובים.
חשוב לשים לב שהאתר בנוי כעמוד אחד נגלל (סטייל הפיד בפייסבוק), אבל לא כל הקטגוריות מתעדכנות באופן תדיר (למעט קטגוריית החדשות שנמצאת למעלה).