חושבים לפרסם באמצעות הודעות קופצות בסלולר? כדאי שתקראו…

תוכן עניינים

בחודש שעבר הודיעה גוגל שהיא תתחיל לנקוט אמצעי ענישה כלפי אתרים סלולריים שישתמשו בהודעות קופצות. בניגוד להודעות קופצות שמופיעות באתרים מסורתיים, בסלולר מדובר בתופעה מציקה במיוחד מכיוון שהיא מסתירה לחלוטין את התוכן.

לפני שנפרט אודות המקרים שיושפעו מהצעד הזה, חשוב להדגיש שמדובר רק בדפים שמציגים את ההודעות הקופצות ישירות לאחר שהגולש מגיע מגוגל ולא בדפים שמקפיצים את ההודעה לאחר שהגולש כבר עבר דף אחד או יותר בתוך באתר.

אז ממה יש להיזהר?

1.הודעות קופצות שמכסות את התוכן אותו קורא הגולש, גם אם הוא גולל את העמוד או התחיל לקרוא את התוכן  בעמוד

2.הודעות מעבר שהגולש צריך ללחוץ עליהן לפני שהוא יכול לעבור לתוכן

3.מצבים שבהם התוכן העליון של הדף כבר מכוסה בפרסומת שנראית כמו הודעה קופצת

אילו שימושים לא יושפעו מהמהלך ? (לפי גוגל)

1.הודעות שתפקידן לבדוק את גילו של המשתמש, לאשר שימוש בעוגיות ועוד

2.הודעות שתפקידן לאפשר למשתמשים להיכנס לאתר על מנת לראות תוכן שלא מאונדקס על ידי גוגל (למשל, הודעות פרטיות שנשלחו אליו).

3.הודעות ובאנרים שמכסות חלקים "הגיוניים" מהתוכן

המחשות למצבים השונים ניתן למצוא בפוסט הרשמי של גוגל (הפוסט הוא מזמן ההכרזה של גוגל על השינוי ולא מזמן הכנסתו לשימוש).

ומה זה אומר לגבינו?

בראש ובראשונה, ייתכן שאתרים רבים בארץ יצטרכו למצוא שיטות פחות פולשניות לפנות אלינו, במיוחד אתרים כגון ynet נ שמשתמשים באופן קבוע בעמודי מעבר שעד כה נחשבו לאמצעי פרסום לגיטימי.

שנית כל, אם יש לכם אתרים שמשתמשים בהודעות קופצות בגרסה הרגילה (הגרסה הנייחת) שלהם כדי להציע לגולשים הצעה עסקית או הצעה להירשם לעדכונים דרך הדואר האלקטרוני, בדקו היטב כיצד ההודעות האלו מופיעות בסלולר ושהן לא עוברות על הכללים החדשים של גוגל.

אגב, למרות הצעד של גוגל, בעלי אתרים לא דיווחו על ירידה בדירוגים, כך שבהחלט יכול להיות שהאפקט הוא הרבה פחות משמעותי מאשר מה שגוגל רניידוצה שנחשוב.

5/5
מאמרים נוספים

דירוג לידים

דירוג לידים היא שיטה שבה המפרסם שמקבל לידים יכול לדרג

השאירו פרטים

הזינו את הפרטים עכשיו ואנחנו נדאג לכם ללידים: