אין עוררין על כך שהווידאו הולך ותופס חלק נכבד מכל הפעילות ברשת האינטרנט. למעשה, על פי המגמה הנוכחית, עוד שנתיים בלבד, הווידאו יתפוס כשמונים אחוז מכל נפח התעבורה ברשת. לכן, השאלה היא לא מתי נצטרך לחבר וידאו אל דפי הנחיתה שלנו, אלא איך נעשה זאת…
וידאו בחיבורים איטיים
קודם כל, נתמקד בשאלה הכי בוערת – רשתות Wi-Fi עמוסות ורשתות סלולריות לא יציבות : הדבר האחרון שאנחנו רוצים הוא שהווידאו שלנו יוצג בצורה מפוקסלת ומרוחה. נגני וידאו רבים לא יכולים לזהות את מהירות החיבור כמו שצריך, ולכן הם שולחים וידאו באיכות גבוהה מדי ונגרמים קיטועים ועצירות של הווידאו.
יש כמה נגנים ושירותים שמותאמים ספציפית למודעות ווידאו. לדוגמה, Vzaar מאפשר שליטה מוחלטת בנגן ומזהה את מהירות החיבור של המשתמש באופן מדויק. הוא אפילו מאפשר להעלות את הווידאו לשירותי ענן כמו למשל דרופבוקס, כך שאנחנו לא צריכים לפחד שחלון הדפדפן יתרסק בזמן העברת הקובץ…
אופציה אחרת היא לעשות שימוש בתמונות בפורמט GIF: היתרון שלהן הוא שהן שוקלות מעט מאוד ויכולות להציג אנימציות פשוטות. החסרונות שלהן הם פחות צבעים (256 ליתר דיוק), קצב איטי יחסית והמחסור בסאונד.
אורך הסרטון
הרצון לקבל גירויים מיידים הופך את הגולשים לחסרי סבלנות, לכן קטעי הווידאו שאנחנו משתמשים בהם בעמודי הנחיתה חייבים להיות קצרים ולעניין : אף אחד לא רוצה לשמוע נאום של שלוש דקות ממנכ”ל החברה, אלא להבין בדיוק מה היא מוכרת ואיך זה יכול לעזור לו.
המחשה
כשאנשים רואים וידאו, הם מצפים לראות איך דברים עובדים בפועל, בין אם זה שואב אבק ובין אם זה ייעוץ עסקי. לכן, חשבו כיצד הווידאו יכול להמחיש ללקוח את היתרונות של השרות שלכם. וידאו יכול להשתמש באלמנטים שונים כמו תמונות, כותרות טקסט, גרפים וכך הלאה, אבל עדיף מאוד שהוא לא יהיה סטטי לגמרי. אחרי הכול, אם היינו רוצים מצגת שקופיות, היינו משתמשים בגלריה…
סרטוני הסברה
ז’אנר שלם של סרטונים שמתאים מאוד לעמודי נחיתה הוא “סרטוני הסבר”. מדובר בסרטונים עם קריין המלווה באנימציות. כמעט כל חברה שמספקת שירותי רשת משתמשת בהם. למעשה, גם שירותים פיזיים יכולים להשתמש בהם בלי ליצור אנימציות כלל, אז הם סוג של פרסומות בטלוויזיה, רק קצרות יותר ולרוב גם הרבה פחות מציקות.
הנה למשל דוגמה לסרטון של שירות דרופבוקס שמסביר מהם היתרונות של השירות ולמה כל מי שעושה שימוש בכמה מכשירים במקביל לא יכול לוותר עליו (השירות הוא חינמי עד נפח מסוים של אחסון).
הנה עוד סרטון משעשע במיוחד שהפך לוויראלי וזכה ללא פחות מ-24 מיליון צפיות! הוא אמנם מוכר “רק” סכיני גילוח, אבל הסרטון כל כך מצחיק ומשעשע, שאין כמעט מי שלא מתאהב בו.
היתרון של סרטוני הסברה הוא כפול מכיוון שהגולש לא נתקל בהם עשרים פעם ביום באופן בו פרסומות מוצגות בטלוויזיה, ולכן אלמנט ההפתעה הוא הרבה יותר אפקטיבי.
איך לא להרוס את הליד?
כל מה שתיארנו כאן הוא טוב ויפה, אבל לסרטונים יש לעיתים נטייה ללכוד את תשומת הלב של הגולש בצורה יותר מדי חזקה עד שהוא שוכח בכלל לאן הוא הגיע וממהר לסגור את החלון. אפשר לפתור את זה מאוד בקלות על ידי הבלטה של הטופס והתייחסות אליו בתוך הסרטון (כמו שעושים לפעמיים בעמודי נחיתה מאוד ארוכים). ההפניה יכולה להיות באמצע הסרטון (אל תשכחו למלא את הטופס) או בסוף שלו.
אופציה אחרת היא לקשר לעמוד אחר בתוך האתר מהסרטון עצמו למרות שהטופס כבר נמצא בדף. ככה מכסים את כל האפשרויות למרות שזה טיפה פחות אלגנטי.
איך בכלל בונים סרטונים כאלו?
תתפלאו, אבל בשביל להפיק סרטונים פשוטים לעמודי נחיתה לא צריך לשכור חברת הפקה שלמה. יש כמה פתרונות די מדהימים ברשת. לדוגמה, האתר Powtoon מספק את השירות הזה במחיר שווה לכל נפש באמצעות כלי עריכה פשוטים ואפילו כולל קריינות אוטומטית באנגלית.
מספר אתרים אפילו מציעים סרטונים מוכנים מראש שרק צריך להחליף להם את המיתוג. החיסרון הוא כמובן שהסרטון לא באמת ממוקד לעסק שלכם, אבל למי שהתקציב שלו מאוד מצומצם, זה עדיף מכלום.
אופציה שלישית היא להפיק סרטוני הדגמה ישירות מן המחשב באמצעות תוכנות מקצועיות להקלטת המסך. תוכנה חינמית שעושה את זה היא Jing. יש באתר של TechSmith גם כמה מוצרים אחרים בתשלום למי שמחפש פתרונות יותר מקצועיים, אבל בשביל ההתנסות, Jing בהחלט מספיקה.
וכמה טיפים לסיום:
- לא משנה אם הוידאו מצולם או לא, כתבו את התסריט שלו מראש עם לוח זמנים כמה שיותר מדויק.
- אפשר להכין גרסה קצרה וגרסה ארוכה ולעשות A/B Testing על מנת לראות איזו גרסה יותר אפקטיבית (הזמנים שמקובלים הם 30 שניות, דקה וחצי או שלוש דקות)
- עבור סרטונים לא מצולמים, רצוי להקליט את הקריינות בנפרד על מנת שהיא תשמע מקצועית (כמובן שאם שוכרים קריין, זה לא רלוונטי)
- בכל מקרה העלו את הסרטון גם ליו-טיוב ולעמוד שלכם בפייסבוק. להזיק זה לא יכול.