איסוף לידים באמצעות גוגל לעסקים

השרות של גוגל לעסקים ("גוגל לעסק שלי") הוא שירות מבית גוגל שמאפשר לכל עסק לרשום את עצמו באינדקס העסקים של גוגל. ישנם גם עסקים פופולאריים שהגולשים מוסיפים לבד, אבל על מנת לקבל שליטה מלאה על התצוגה של העסק, בעל העסק חייב לאמת אותו.

העסקים שמתווספים לגוגל מופיעים כאשר הגולש מבצע חיפוש על קטגוריות מסוימות, לדוגמה, בתי מלון, מסעדות, חנויות ועוד. התוצאות מופיעות הישר בתוך עמודי התוצאות של גוגל ומבלי לשנות את מספר התוצאות האורגניות (כלומר, יש עדיין עשר תוצאות רגילות). התוצאות נוטות להופיע ביחד, ולכן הן בולטות מאוד, לפעמיים הן אפילו נמצאות בחלק העליון של הדף.

גוגל מחליט אילו תוצאות להציג על סמך חיפוש ספציפי של הגולש באזור מסוים ("מסעדה איטלקית בתל אביב"), או על ידי זיהוי משוער של מיקומו של הגולש דרך הספק שלו או המקום האחרון עליו התריע ה-GPS בטלפון שלו (מי שרוצה יכול לכבות את האופציה הזו ספציפית עבור גוגל).

רישום העסק

היתרון הכי גדול של השרות של גוגל הוא שלא צריך אתר אינטרנט, ולמעשה אתם בונים לעצמכם סוג של דף בית הישר בתוך תוצאות החיפוש של גוגל.

על מנת להוסיף או לאמת עסק, נכנסים לדף הבית של "גוגל לעסק שלי", עוקבים אחרי ההוראות שמופיעות על המסך ותוך כמה דקות מסיימים את התהליך (מומלץ להוסיף גם תמונות ותמונת כותרת או לוגו, בדומה לפייסבוק).

הקאצ' הוא שהעסק לא מאומת עד שלא מקבלים קוד מגוגל בדואר (בחו"ל יש גם אופציה לאמת דרך הטלפון), וזה יכול לקחת קצת זמן. אחרי שהעסק מאומת הוא יתחיל להופיע בתוצאות וגם על גבי המפות של גוגל.

לוח הבקרה של גוגל

דרך לוח הבקרה של גוגל אפשר לקבל המון מידע על האופן שבו הגולשים הגיעו לעסק שלנו, לדוגמה:

  • איזה אחוז מהגולשים חיפשו קטגוריה רחבה עם מילות מפתח וכמה חיפשו את העסק ישירות? (למרבה הצער, לא ניתן לראות את החיפושים עצמם)
  • חיפושים על פני ציר הזמן
  • אינטראקציות של הגולשים : שיחות טלפון, בקשת מסלול או כניסה לאתר האינטרנט
  • כמה אנשים צפו במדיה המצורפת לעומת המתחרי

פעולות מיוחדות

פוסטים

הפוסטים מופיעים בדף הפרופיל של העסק וכוללים כמה שורות של טקסט עם תמונה. הפוסטים משדרים ללקוחות שהעסק חי ונושם, אבל הם בשום פנים ואופן לא מהווים תחליף לרשתות החברתיות האחרות. עוד דבר שצריך לשים לב אליו הוא שהפוסטים נמחקים אחרי שבעה ימים ועוברים לארכיון, ולכן צריך לעדכן אותם על בסיס קבוע.

לפוסטים ניתן להוסיף תמונות ולחצן קריאה לפעולה שיקשר לכתובת ספציפית:

התכונה הזו הופכת את הפוסטים למקור מצוין עבור איסוף לידים למבצעים נקודתיים אם לא רוצים לבנות דף נחיתה ייעודי.

הקמת אתר על הפלטפורמה הפנימית של גוגל

אפשר להקים אתר באופן אוטומטי מתוך לוח הבקרה בצד ימין (בממשק בעברית). האתר מסתמך על הפלטפורמה של גוגל לבניית אתרים והוא מציג את הפרטים של העסק, הפוסטים ומפה שמסבירה איך להגיע אליו.

האתר יכול להיות פתרון טוב למי שעוד לא בנה לעצמו אתר ייעודי, אבל רוצה להופיע גם בחיפוש האורגני.

ביקורות גולשים

ביקורות גולשים הם הלחם והחמאה של כל עסק שמפרסם את עצמו בשירות של גוגל : הביקורות מופיעות כאשר נכנסים לעמוד הפרופיל של העסק, אבל הדירוג הכללי מופיע כבר בדף התוצאות של גוגל. הגולשים יכולים לכתוב ביקורת מלאה או להסתפק בציון מכוכב אחד ועד חמישה:

בתור בעלי העסק, אתם יכולים להגיב לכל ביקורת באופן ספציפי וגם לענות לשאלות אותם הגולשים שואלים.

לסיכום, אם יש לכם עסק, ובעיקר עסק מקומי שמשרת לקוחות באזור מסוים, שווה לכם להוסיף אותו לגוגל, מקסימום תרוויחו 🙂