אפליקציית המסנג’ר של פייסבוק היא אחת מן האפליקציות הפופולאריות ביותר כיום ומשמשת כערוץ מסרים פרטי בין חברים בפייסבוק וגם כמקום בו ניתן ליצור קשר עם אנשים שמעולם לא היו ברשימת אנשי הקשר של המשתמש (לאחר שהוא מאשר את הבקשה לקבלת ההודעה). כמו כן, ניתן ליצור קבוצות של משתמשים בדומה לווטסאפ (גם היא כיום בבעלות פייסבוק)
למרות הפופולאריות של האפליקציה, פייסבוק עדיין לא ניצלה אותה לפרסום כפי שעשתה עם אפליקציית אינסטגרם, אבל לאחרונה הודיעה פייסבוק באופן רשמי שהפרסומות במסנג’ר יהיו פתוחות לכל המפרסמים בפייסבוק (החברה התחילה להתנסות עם הפרסומות ונתנה גישה מוגבלת למותגים נבחרים כבר בחודש אפריל).
לא כל הנוצץ זהב הוא
לפחות בשלב הראשון, לפרסומות בתוך מסנג’ר יהיו כמה מגבלות משמעותיות לעומת הפרסומות הרגילות בפייסבוק:
קודם כל, הפרסומות בתוך מסנג’ר יוצגו רק למי שהתחיל בשיחה עם המותג שמציג את הפרסומות, אם דרך צ’אט או בוטים (בוטים פועלים באופן דומה לנציגי שירות וירטואליים שנמצאים באתרים רבים בישראל, אך מספר הבוטים הישראלים הוא עדיין קטן יחסית).
הדבר השני שחשוב לדעת הוא שהפרסומות יוצגו על פי מודל תשלום פר חשיפה ולא תשלום פר הקלקה. כלומר, המפרסם יצטרך לשלם גם אם אף אחד מן המשתמשים לא לחץ על הפרסומת…
מגבלה נוספת היא שאי אפשר לסנכרן את הפרסומת אוטומטית עם פרסומות רגילות בפיייסבוק או אינסטגרם, אבל יהיה ניתן לקשר מפרסומות רגילות מפייסבוק לחשבון המסנג’ר הרלוונטי של המותג.
מבחינת הפורמט, הפרסומות יוכלו לכלול תמונה אחת וקישור אחד.
שינויים נוספים במסנג’ר
בנוסף להצגת הפרסומות במסנג’ר, פייסבוק הכריזה על מספר שינויים נוספים שיאפשרו לעסקים לתקשר יותר טוב עם הלקוחות שלהם:
- ניתן יהיה לראות מהיכן משתמשים מגיעים למסנג’ר באמצעות הוספת פרמטרים לקישורי מסנג’ר (מסוג me), כך שיהיה אפשר להציג הודעות שונות מתוך הבוטים למשתמשים שונים בהתאם לנקודות מהן הגיעו
- ניתן להוסיף לאתרים שונים ברשת וויג’טים של מסנג’ר שיאפשרו להם לקבל עדכונים מהבוטים באופן אוטומטי (בדומה להתראות ה – PUSH בכרום).
- ניתן יהיה להוסיף גלריות אנכיות, כך שהמוצר הראשון בקרוסלה יהיה בולט יותר