Revshare הוא מודל של חלוקת רווחים המתקיים בדרך כלל בתוך רשתות שותפים. לפיכך, כדי להסביר מה זה בדיוק Revshare, אנחנו צריכים קודם כול להבין בדיוק מהי תוכנית שותפים:
מהי תוכנית שותפים?
תוכנית שותפים בהקשר הפשוט ביותר שלה היא מקום מפגש בין מפרסמים שרוצים למכור ובין מי שרוצה להעניק להם חשיפה דרך “נכסים” שונים באינטרנט. הנכסים האלו יכולים להיות אתרי אינטרנט קלאסיים, בלוגים, פוסטים ברשתות חברתיות ובעצם כמעט כל מקום שאפשר לשים בו קישור עם מזהה ייחודי.
למעשה, ניתן לקשר כמעט מכל מקום בתנאי שהקישור אכן נשמר כפי שהוא בדפדפן של הגולש ולא מתבצעת פעולה כמו הפנייה או תרגום של הכתובת לכתובת אורכה (לדוגמה, tiny url).
כל שותף ברשת בדרך כלל מקבל סט כלים שבאמצעותם הוא יכול ליצור לעצמו קישורים, באנרים או קבצי תמונה עם אנימציות קצרות כדי להפוך את עצמו לאטרקטיבי יותר ולמעשה להתחרות בשאר השותפים.
כאשר גולש מבחוץ לוחץ על הקישור, הוא בדרך כלל מועבר לעמוד הנחיתה של המפרסם ומסומן על ידי רשת השותפים כך שאפשר לזהות אותו עם החבר ברשת שדרך הקישור שלו הוא הגיע.
כיצד מתוגמל השותף?
השותף בדרך כלל מתוגמל באמצעות שני מודלים שונים: מודל CPA ומודל CPS.
מודל CPA הוא קיצור של Cost Per Action, תשלום עבור פעולה. CPS הוא קיצור דרך ל-Cost Per Sale (תשלום עבור מכירה). כדי לבלבל מעט את הדברים, משתמשים לעיתים בשם נוסף בשם Cost Per Acquisition שהוא למעשה זהה כמעט לחלוטין ל-CPS וראשי התיבות שלו הם גם CPA… לכן, כאשר אתם מצטרפים לרשתות שותפים שונות (ולא משנה לאיזה צד), שימו לב בדיוק באילו מודלים מדובר.
בכל אופן, במודל CPA השותף מתוגמל עבור פעולה, בדרך כלל מילוי טופס ליד, רישום לאתר וכו’. לעומת זאת, מודל CPS הוא מודל שבו הגולש בדרך כלל מתוגמל רק עבור מכירה בפועל בצורת עמלה שמנה יותר או חלוקה של הרווחים באחוזים. לדוגמה, אם גולש פתח חשבון באתר פורקס והפקיד שם כסף.
מהו מודל ה-RevShare?
כאשר מדברים על RevShare בדרך כלל מדברים על מודל של CPS או CPA במשמעות של Cost Per Acquisition וחלוקת רווחים. לדוגמה, אם משתמשים נרשם לאתר פורקס והפקיד שם 1,000 ₪, השותף יקבל 5% מן הרווחים, כ-50 ₪.
מכיוון שהעמלות המצטברות עבור כל שותף יכולות להגיע למאות ואפילו אלפי שקלים בחודש, משתלם לו מאוד להשקיע בקידום של אותם המפרסמים אליהם הוא מחובר ברשת. הנה רק כמה דוגמאות:
- קידום אתר באופן אורגני על ביטוי שתופס תאוצה כמו “ביטוח רכב היברידי”.
- קישור למוצרים מתוכנית השותפים של אמאזון או ebay בקבוצות פייסבוק
- בניית עמוד נחיתה עם טופס שקיבל מהרשת וקידומו דרך Google Ads או Facebook Ads
- קישור מתיאור של סרטונים ביו-טיוב
ועוד
האם למפרסם שווה לבחור רק ב – Revshare?
התשובה המעט מפתיעה היא שלא בהכרח: ניקח מצב שבו אתר מסוים להנהלת חשבונות מציע ניסיון חינם ל-30 יום עבור כל מי שנרשם. האם כדאי לו לבצע רק חלוקת רווחים עבור כל מי שגם נרשם וגם רכש מנוי? לשלם רק על מי ששלח טופס במודל CPA או שניהם?
התשובה היא שניהם. והסיבה לכך היא שמבחינת השותפים, הרבה יותר שווה להם לקדם מפרסמים עם פוטנציאל הרווחים הגדול ביותר, אבל שייצא להם ממנו משהו גם אם הם לא מביאים למכירה. אם האתר היה פועל במודל של חלוקת רווחים בלבד, הוא אומנם היה משלם רק על מכירות, אבל מספר השותפים שלו ברשת היה קטן יותר בצורה משמעותית. באופן דומה, אם הוא היה משלם רק על CPA, הוא היה מפספס את כל השותפים שרוצים להרוויח בגדול ולא שווה להם לקדם בשביל כמה אגורות…
חסכו מעצמכם את כאב הראש ועבדו אתנו!
המודל של RevShare נשמע יחסית פשוט, אבל עליכם לזכור שבאינטרנט קיימות עשרות תוכניות שותפים שלכל אחת מהן תנאים שונים. רישום לכל רשת יכול להיות מעייף ובעיקר לגזול הרבה מאוד זמן. במקום זאת, אנחנו ב-Be-First יכולים לעזור ולמכור לכם לידים ישירות על בסיס תוכניות שותפים שמשתמשות במודל של RevShare יחד עם מודלים אחרים.
באופן זה, אתם לא רק חוסכים מעצמכם את כל ההתעסקות הטכנית, אלא גם מגדילים את המגוון של השותפים שאליהם אתם יכולים להגיע הן בארץ והן בחו”ל. זכרו שבדיוק כמו שהשותפים ברשת נלחמים למכור מוצרים, כך גם המפרסמים נלחמים זה בזה על הצעת התוכנית האטרקטיבית ביותר. לא תמיד קל לפגוע בפעם הראשונה, ובדיוק בשביל זה אתם צריכים מומחים כמונו שמכירים את העבודה ואת השטח.
צרו איתנו קשר לקבלת פרטים נוספים על קניית לידים במודל RevShare.