כמעט כל משווק שתשאלו אותו יגיד לכם שהעתיד של הרשת טמון במדיה ובמיוחד בסרטונים ותמונות. יש אומנם רשתות שבנויות לחלוטין על “טריק” של סרטונים בפורמט מיוחד כמו הסרטונים הקצרצרים של טיק-טוק, והן מושכות בעיקר את הנוער. אבל אתר הווידאו הכי פופולארי ברשת עם יכולות הטרגוט הכי מתקדמות הוא עדיין יו-טיוב והוא פופולארי בקרב כל שכבות הגיל.
הפרסום ביו-טיוב ובסרטונים בכלל שונה מבחינת הפורמטים שלו מהמודעות הקלאסיות שאנחנו רגילים אליהן, אבל המערכת עצמה מבוססת על הממשק של “גוגל אדס” (לשעבר adwords), כך שמרוב הבחינות קל מאוד להשתמש בה במידה ויש לכם ניסיון קודם עם הכלים של גוגל.
מלבד זאת, ביו-טיוב לא פעם הרבה יותר קל ומשתלם לתפוס לידים באמצעות קידום אורגני של סרטונים. הסיבה לכך היא שסרטונים רגילים שמשתמשים מעלים נתפסים כיותר אותנטיים אפילו אם מי שעומד מאחוריהם הם גופים מסחריים. בסופו של דבר, עדיף לשלב בין לידים שהמקור שלהם הוא אורגני ובין כאלו שהמקור שלהם הוא ממומן, במיוחד כשאין צורך ליצור את אותם הסרטונים פעמיים (הסרטונים הממומנים הם למעשה סרטונים רגילים שהופכים לפרסומת).
קידום סרטונים בצורה אורגנית לשם ייצור לידים
קידום סרטונים בצורה אורגנית למען איסוף לידים דומה מבחינות מסוימות ל-SEO, אבל יש עדיין מספר הבדלים ודגשים שחשוב לדעת אותם.
איפה נמקם את הליד?
קודם כל, איך בכלל נגרום לצופים להפוך ללידים? בניגוד לסרטונים ממומנים שנגיע אליהם בהמשך, כדי שיהיה אפשר לקשר מתוך סרטון יו-טיוב לאתר חיצוני, הערוץ שלכם חייב להיות חבר בתוכנית השותפים של יו-טיוב. כדי להתקבל לתוכנית הזו, אתם צריכים במינימום שבמינימום 10,000 מנויים. לערוץ בין-לאומי זה לא יעד בלתי מושג, אבל לערוץ שנמצא בישראל ולא שייך לנועה קירל, זה יכול להיות מאתגר.
האפשרות השנייה לקבל לידים היא להשתמש בסרטון עצמו: מספרי טלפון עובדים בצורה הטובה ביותר מכיוון שהגולש לא צריך לפתוח את הדפדפן ולהסתבך. לעומת זאת, בשביל להתקשר למספר טלפון כל מה שהוא צריך לעשות זה לעצור את הסרטון ולחייג.
האפשרות השלישית הפופולאריות ביותר שמתחברת הכי טוב ללידים אורגניים היא להשתמש בקישור בתיאור של הערוץ. זה אומנם לא מקום בולט במיוחד, אבל אתם יכולים להפנות לשם מאמצע הסרטון בעזרת משפט כמו “אל תשכחו להיכנס לסרטון”. הסיבה שעושים את זה מהאמצע היא שרוב הגולשים לא בהכרח יגיעו עד לסוף (אתם תמיד יכולים לראות עד מתי צפו הכי הרבה גולשים עם “סטודיו ליוצרים”).
בכל מקרה, הקישור צריך להיות כמה שיותר קרוב לתחילת התיאור כדי שהגולש לא יצטרך ללחוץ על מידע נוסף.
אגב, הערוץ למעלה הוא בכלל ערוץ של “גולדסטאר” שטמפו מיתגה בנפרד מזה של המשקה, ובכלל, הרבה סרטונים וויראליים ברמת התודעה של המוצר (לא בהכרח לידים) הם סרטונים שמסתירים את המותג כדי להגביר את הוויראליות. למרות זאת, אם מציעים דוגמה חינם בקישור או הצטרפות למועדון וכו’, הוא כן יכול להפוך למגנט לידים.
איך נגרום לסרטון להופיע כמה שיותר גבוה?
שאלה טובה! בעיקרון לכל סרטון ביו-טיוב יש תג כותרת ותג תיאור שמקבילים לתגים של אתרים בגוגל ומשפיעים על התוצאות בחיפוש (גם על הסרטונים שרואים ישי בתוך גוגל). ביו-טיוב לעומת זאת יש גם מקום להכניס מילות מפתח.
איך נמצא את מילות המפתח? הדרך הקלאסית היא לנסות חיפושים דומים לשלנו ולקחת מילות מפתח מהמתחרים, אבל אלו לא בהכרח יחזירו לנו את מה שהגולשים מחפשים כי רוב מי שמעלה סרטונים כותב מילות מפתח בלי לבדוק אותן. אפשר גם להתחיל להקליד מילים ולראות מה חוזר בהשלמה האוטומטית, אבל זו דרך לא פחות סיזיפית.
למי שרוצה לנקוט בגישה יותר מקצועית, יש כלים יותר מתוחכמים כמו למשל kparser. כמו ברוב הכלים האחרים, אתם יכולים לראות גם מידע על קידום ממומן. כלומר, כמה היה עולה לי לקדם מילת מפתח כזו בתוך יו-טיוב.
דרך שלישית שלא כולם מודעים אליה היא להסתכל בתוך מקורות התנועה שלכם בסטודיו ליוצרים. כלומר, מה הגולשים חיפשו כדי להגיע לסרטונים הקיימים שלכם. נכון להיום הנתונים האלו נמצאים ב-Analytics (סרגל צד) -> חשיפה -> יש לגלול למטה ולחפש את “מקור התנועה: חיפושים ב-Youtube”
עוד פקטורים שכנראה משפיעים על הביצועים של סרטונים ביו-טיוב הם הנתונים הכמותיים כמו למשל מספר המנויים, מספר האתרים שמטמיעים את הסרטון אצלם, קישורים ישירים לסרטון וכו’. אלו הם פקטורים עם קורלציה נמוכה יחסית, אבל כמו תמיד, כמה שיותר יותר טוב (כל עוד לא משתמשים בשיטות ספאם).
בנוגע לאורך הסרטון : בעיקרון סרטונים ארוכים, אבל לא ארוכים מאוד הם בעלי הביצועים הטובים ביותר. מצד שני, עדיך שסרטונים שאמורים לאסוף לידים בדרך כלל לא יעברו את השתיים שלוש דקות מכיוון שהמסר צריך להיות קצר וממוקד.
שימוש בצורות פרסום ממומנות ביו-טיוב
רבים מניחים שפרסום ממומן ביו-טיוב הוא רק פרסום שבו יש סרטוני פרסומות, אבל בפועל יש ביו-טיוב כמה סוגים של פרסום ממומן. המספר והאופי המדויקים משתנים מדי פעם, אבל אלו הם הסוגים העיקריים:
In Stream ו-TrueView
הפורמט הזה נקרא כך מכיוון שגוגל מבטיחה שהצופים ייראו את הסרטון. יש כאן שני סוגי סרטונים:
- סרטונים באורך של 15 שניות או פחות שלא ניתן לדלג עליהן – חיוב רק על פי אלף חשיפות (CPM)
- סרטונים שניתן לדלג עליהם אחרי כחמש שניות. הצעת המחיר היא על פי 1,000 חשיפות או בהגשת הצעת מחיר עבור צפייה מלאה / אינטראקציה (מה שקורה קודם).
Trueview for Action הוא סוג ספציפי של מודעות In Stream מהסוג השני. הסרטונים עדיין מופיעים כחלק מהסרטון בו הגולש צופה, אבל הם כוללים גם קריאה לפעולה, כותרת מסך סיום או קישורים ישירים לחלקים שונים באתר המפרסם (Sitelinks) על פי הגדרות הקמפיין. היתרון הגדול כאן הוא שאפשר לשלם רק פר המרה. לכן, זהו הפורמט הטוב ביותר לאיסוף לידים.
Bumper Ads
מודעות קצרצרות של שש שניות או פחות ובכך ההבדל מ-In Stream. גם כאן המחיר הוא על פי 1,000 חשיפות.
Video Discovery
אלו הן מודעות שמזכירות את אלו מתוצאות החיפוש של גוגל, אך הן מופיעות בתוצאות החיפוש של יו-טיוב בחיפוש הראשי או לצד סרטונים קשורים.
מודעות סטנדרטיות ברשת המדיה של יו-טיוב
בעיקרון אלו הן לא מודעות וידאו, אלא של רשת המדיה (Display Network). כלומר, מודעות רגילות שמופיעות בתוך הסרטון בתוך מלבנים של באנרים או עם טקסט. כשיוצרים מודעות רגילות בתוך לוח הבקרה של Google Ads אפשר לבחור מיקומים בתוך סרטונים או ערוצים ספציפיים. כאמור, ברירת המחדל היא להציג את כל המודעות המתאימות ביו-טיוב, אבל אפשר לבטל זאת באותו אופן מתפריט המיקומים.
האם כדאי להשתמש במודעות האלו? מצד אחד אין ספק שמדובר כאן בחשיפה עצומה ואין צורך להוציא הרבה כסף על הפקת סרטון. מצד שני, המודעות האלו יכולות להיות די מעצבנות מכיוון שהן מסתירות חלק מהסרטון. העצה שלנו היא שאם אתם כבר משתמשים בתכונה הזו, עדיף לבחור ערוצים ממוקדים עם מספר מנויים גבוה ולעשות שימוש רק במודעות תמונה או מודעות עשירות (לא מודעות טקסט).
דוגמה לפתיחת קמפיין וידאו ביו-טיוב
יצירת קמפיין וידאו היא פשוטה למדי: נדגים איך ליצור קמפיין פשוט עבור Be-First (המסכים הם להמחשה בלבד, לא צילמנו את כל המסכים כדי לא להעמיס עליכם).
1.ניכנס ל-Google Ads, לוחצים על “קמפיינים” בסרגל הצדדי ואז על סימן הפלוס הכחול.
2.במטרת הקמפיין נבחר “לידים”
3.באפשרויות החדשות שיפתחו נבחר ב-“וידאו” ועל המשך
4.במסכים הבאים יש לנו כמה אפשרויות:
שיטת תשלום : האם אנחנו רוצים כמה שיותר המרות או לשלם פר המרה?
קביעת תקציב: האם נרצה תקציב יומי או תקציב קבוע עם תאריך התחלה וסיום?
רשתות: האם אנחנו רוצים להציג את המודעות באתרים נוספים? (יש לפתוח כדי לראות את האפשרות הזו)
החרגות תוכן: עד כמה להגביל את המודעות. לדוגמה:
- ניתן להציג את המודעות רק בסרטונים שכוללים רק תוכן יחסית מתון.
- ניתן להגביל על פי סוג תוכן ספציפי (טרגדיות וסכסוכים).
מלבד זאת ניתן גם להגביל את הסרטונים כך שיופיעו רק באתר יו-טיוב ולא בסרטונים מוטמעים באתרים אחרים. במסך זה (התחתון) ניתן גם להגביל את הצגת המודעות רק לסרטונים שמיועדים לגיל מסוים. (לדוגמה, לא נרצה שמודעות לאלכוהול יופיעו בסרטונים לכל הגילאים).
דמוגרפיה בסיסית: מגדר, גיל, סטטוס הורה, מיקוד על פי הכנסה (לא זמין בישראל).
קהלים: דומה לבניית הקהלים של פייסבוק בדגש על שיווק מחדש (רימרקטינג) למי כבר ביקר באתר שלנו. אפשר אומנם להוסיף קטגוריות לפי תחומי עניין, אבל רק באופן מוגבל על פי תגיות. מצד שני, אפשר לקשר את הקהל הזה למילות מפתח מסוימות על פי רשימת אתרים.
מילות מפתח: מילות מפתח עבור קבוצת המודעות הנוכחית ללא יצירת קהלים.
נושאים: מיקוד על פי נושאים ללא יצירת קהלים. בניגוד לפייסבוק, הנושאים הם כללים יחסית ולא ניתן “לחפור” בתוך כל נושא.
מיקומים של מודעות: כברירת מחדל, הסרטונים מוצגים בכל מקום. אנחנו יכולים להגביל אותם רק לרשימת סרטונים, רשימת ערוצים, תכנים פופולאריים, אתרים שמטמיעים את הסרטונים, אפליקציות וקטגוריות של אפליקציות. בדוגמה למטה הוספנו אותם לרשימה של סרטונים ספציפיים שעוסקים בעסקים קטנים והצופים בהם מתאימים לקהל היעד שלנו.
בחירת סרטון הוידאו: החלק העיקרי, באיזה סרטון וידאו נשתמש? אפשר להעלות או להקליד כתובת. בשלב זה אנחנו מגדירים גם את הקריאה לפעולה, הכותרת וכמובן את האתר אליו יפנה הסרטון. האורך המקסימלי של הכותרת וכפתור הקריאה לפעולה הוא מוגבל, ולכן נצלו אותו בחוכמה. אם אתם מגדירים סרטון למחשב, אתם יכולים להעלות באנר במקום הכפתור שיו-טיוב יוצר, אבל הוא חייב להיות בגודל זהה.
כעת נלחץ על “יצירת קמפיין” וסיימנו!
לסיכום
יצירת לידים דרך יו-טיוב היא שיטה מצוינת שיכולה לעבוד עבור עסקים שמוכרים מוצרים ויזואליים או שהבעלים שלהם יודעים לדבר מול המצלמה. ההשקעה בהפקת הסרטון לא חייבת להיות בשמיים, וזוהי הזדמנות מצוינת להיחשף גם לקהלים שלא ניתן בהכרח להיחשף אליהם בפרסום המסורתי כגון מודעות הטקסט והתמונה שיש בחיפוש של גוגל ובפיד של פייסבוק. רוצים לעשות רק את החלק הקל? אנחנו יכולים למכור לכם לידים שהמקור שלהם הוא ביו-טיוב באמצעות רשת הלידים שלנו. כך תוכלו לקבל מגוון רחב וגדול יותר של לידים חמים ולהשאיר את המתחרים שלכם הרחק מאחור