איך למדתי להפסיק להתעצבן והתחלתי לאהוב את ה-Popups?

פעם חשבנו שהדבר הכי מעצבן באינטרנט הם חלונות הפופ-אפ שהפציצו אותנו כל שנייה בפרסומות, צפצופים ואורות מהבהבים עד כדי התקף אפילפסיה. כל זה בלי להכניס לרשימה מודעות שנדבקות למסך או עוקבות אחרי העכבר.

אבל כמו עם כל  תופעה חולפת, ההיסטוריה חוזרת על עצמה וגם חלונות ה-Popup עושים קאמבק.  ההבדל מפעם הוא שאם אז חלונות ה-Popup שירתו בעיקר מפרסמים חיצונים שפגעו לנו מאוד בחוויית הגלישה, היום הם משמשים הרבה מאוד אתרים לגיטימיים שרוצים לשמור עלינו מעודכנים או להמיר אותנו ללקוחות.

הפוסט הזה הוא לא פוסט טכני, אבל יש המון פלטפורמות נהדרות שאפשר ליצור באמצעות Popups שנראים מעולה ואפילו בעברית.

הנה מספר הטיפים שבעזרתם תוכלו ליצור Popups שלא רק נראים טוב, אלא גם עושים את העבודה!

גודל ומנגנון הסגירה

מכיוון שהפופ-אפ הסטנדרטי אמור לקלוט כמה פרטים בודדים מהגולש (דואר אלקטרוני, שם ואולי גם טלפון), הוא ממש לא צריך להיות גדול ולתפוס חלק נרחב מהמסך. למעשה, במובייל גוגל כבר הודיעו שהם יקפידו על זה הרבה יותר ועשויים לפגוע באתרים שמקפיצים פופ-אפ גדול מיד לאחר שהגולש נכנס לאתר.

עוד משהו שיש לשים עליו את הדעת הוא מנגנון הסגירה של הפופ – אפ : לפעמים האיקס הוא כל כך קטן, עד שלוקח יותר זמן למצוא אותו מאשר לקרוא את מה שכתוב, ולפעמיים קשה לראות אותו בגלל ניגודיות נמוכה מדי או שכל המסך נעשה חשוך (תסמכו על הגולש שהוא רואה מספיק טוב). קל לחשוב שזה יגדיל את שיעורי ההמרה, אבל רוב הסיכויים הם שהגולש פשוט יתעצבן ותיווצר אצלו התנגדות.

מתי להקפיץ?

זוהי עוד שאלה חשובה מאוד – הכי קל להקפיץ את הפופ-אפ ברגע שהגולש נכנס לאתר, אבל בעצם אנחנו יורים לעצמנו ברגל : שהגולש עוד לא מכיר אותנו ואין לו מושג לאן הוא הגיע ומי נגד מי. לכן, יש כמה אלטרנטיביות:

1.להקפיץ אותו אחרי שהגולש נמצא חצי דקה או דקה באתר

2.להקפיץ ברגע שהגולש רוצה לסגור את החלון (העכבר זז לכיוון האיקס)

3.להקפיץ אחרי שהגולש גלל את העמוד (נניח, 60% מהאורך).

4.להקפיץ אחרי גלישה בעמוד ספציפי (לדוגמה – עמוד צור קשר)

החלופות האלו יוצרות את ההקשר הנכון ונותנות לגולש מרחב נשימה לפני שהוא מחליט.

תנו לגולש סיבה להשאיר את הפרטים שלו

זה לא משנה אם אתם רוצים להוסיף את הגולש לרשימת תפוצה או לייצר ממנו ליד לאתר לימודים,  אתם צריכים לתת לו סיבה קונקרטית למה להשאיר את הפרטים שלו, וזה לא מספיק להגיד לו "בוא, תישאר מעודכן".

לדוגמה – אתם יכולים לחלק לו ספר אלקטרוני בחינם, לתת לו הנחה בדמי הרשמה למכללה, לשלוח לו הצצה ראשונה בסרטונים שאתם מעלים לפני שהם הופכים לפומביים וכך הלאה.

צריך לזכור שבדיוק כמו שהגולש מקבל הצעה מהאתר שלכם, הוא מקבל הצעה דומה כמעט מכל אתר אחר, כולל מהמתחרים שלכם.

למעשה, אתם יכולים ליצור ליד יותר מתוחכם אם תעבירו את הגולש לדף נחיתה  עם טופס גדול יותר. ככה למשל זה נראה ב-Search Engine Journal:

גולש חדש לעומת גולש חוזר  וזיהוי גולשים בתוך משפך המכירה

טעות מאוד בסיסית שהרבה אתרים עדיין עושים היא להציג Popup כל פעם שהגולש נכנס שוב לאתר אחרי שהוא סוגר את הדפדפן, כולל גולשים שכבר המרתם אותם. אפשר לפתור את זה בקלות על ידי בדיקה האם הגולש כבר ביקר באתר בשבועות האחרונים, וכך גם לשנות את המסר השיווקי בהתאם. בעצם מדובר בסוג של Remarketing, אבל ברמת המיקרו.

אם רוצים ללכת  צעד אחד קדימה, אפשר להציג פופ גם למי שרוצה לעזוב את האתר מסיבה ספציפית. לדוגמה, הוא הכניס מוצר לעגלת הקניות, אבל מתכוון לנטוש את האתר לפני שהשלים את הקנייה:

חלופות לפופ-אפ

בהגדרה שלו, פופ-אפ הוא שכבת על שמסתירה את השכבה הנוכחית של האתר (המונח "חלון" מתייחס לפופ-אפס שלה פעם שפתחו חלון דפדפן חדש לגמרי), אבל יש עוד כמה טכניקות אחרות שאפשר להשיג בעזרתן את אותה המטרה:  לדוגמה, ניתן ליצור פס קבוע בחלק העליון או התחתון של המסך עם שדה בו אפשר למלא דואר אלקטרוני. כמובן שצריך להתחשב גם בתפריט העליון בשביל לא ליצור עומס גדול מדי על הגולש.

אם תסתכלו למטה, אתם יכולים לראות איך זה נראה כאן…

התראות PUSH

עוד אפשרות היא להשתמש בהתראות של כרום ודפדפנים אחרים שנקראות גם התראות Push ועבדות אפילו באנדרואיד – כאן הגולש מקבל הודעה כל פעם שאתם מעדכנים תוכן ספציפי באתר ולמעשה הוא בכלל לא צריך להיכנס לדפדפן או לחלון ההתראות (שפועלים ברקע). סביר להניח שעד שגלשתם לכאן ואולי ברגע שפתחתם את המחשב בבוקר, כבר ראיתם לפחות 2-3 התראות כאלו….

הפתרון הזה מתאים בעיקר לאתרי תוכן ופחות לאתרים שרוצים לייצר לידיים, אלא אם כן התדירות של המבצעים או הצעות המחיר היא נמוכה יחסית.

חסרון נוסף של התראות ה-Push הוא שהרישום אליהן מתבצע בעצמו דרך חלון Popup ששואל את המשתמש אם הוא רוצה שהאתר ישלחו לו התראות. למרבה  הצער, כרגע לא נראה שיש דרך לשנות את אופן הרישום הזה שהוא קצת אגרסיבי.