לידים: המרכיב החשוב ביותר של עסקים בישראל להגדלת מחזור המכירות! מהם ואיך ניתן להשיג אותם?
כל מי שמעוניין לשווק את העסק שלו בזירה המקוונת חייב להכיר את המושג “לידים”. מדובר כאן במרכיב שיווקי שאת היוקרה והחשיבות שלו לבעל העסק ניתן להשוות לכורה במכרה זהב, בשיא תקופת ה-“בהלה לזהב”.
אולי יעניין אותך גם>> ייצור לידים איכותיים
כשמתחילים להשתמש בזירה המקוונת למען שיווק העסק שלכם, לידים זו התוצאה שלה אתם תשקיעו את מירב הזמן והכסף. לפני שנרד לעובי הקורה ונגלה איך משיגים את המצרך יקר ערך זה, הבה נסביר מה זה למעשה ‘ליד’.
ליד- האור שבקצה מנהרת השיווק
כשאנחנו מריצים מערכי שיווק באינטרנט, אנחנו רוצים שהם יגיעו ללקוחות הפוטנציאלים, האולטימטיביים, המעוניינים במוצרים/שירותים שאנו מציעים.
‘ליד’ למעשה הוא אותו לקוח פוטנציאלי, שעבר דרך כל מערך השיווק שלנו(פאנל) ובסופו, השאיר פרטים ליצירת קשר עבור אותו מוצר/שירות שאנו מציעים לו.
איכות הליד נמדדת ע”י מספר פרמטרים שחלקם מצד הלקוח הפוטנציאלי וחלקם מצד סוכנות השיווק ומערך השיווק.
מצד הלקוח- רמת הנחיצות שלו במוצר/שירות, רמת הנכונות שלו לרכישה והתאמתו לרכישת המוצר או זכאות לשירות.
לקוחות “לא רציניים” שסתם משאירים פרטים בכל אתר ולא באמת נכונים לרכישת מוצרים/שירותים, מן הסתם הופכים להיות “ליד ירוד” או במילים קצת יותר טכניות…ליד עם אחוזי המרה נמוכים. מצד שני, לקוח פוטנצאלי שמעוניין לרכוש את את המוצר/שירות או יותר נכון חייב לרכוש את המוצר/שירות שמוצע לו הוא למעשה “ליד איכותי” בעל אחוזי המרה גבוהים.
מצד סוכנות השיווק- אם נצא מנקודת הנחה שסוכנות השיווק יודעת לאתר ולייצר לידים איכותיים, לקוחות פוטנציאלים בעלי אחוזי המרה גבוהים, צריכה לדעת איך לייצר ולשלוח את אותו הליד בזמן הנכון ללקוח שלה.
ליד איכותי וחם זה ליד שהועבר לבעל העסק בטווח זמנים קרוב מאוד לזמן השארת פרטים של הלקוח הפוטנציאלי. ככל שהזמן עוןבר מרגע השארת הפרטים, הליד למעשה מתחיל ‘להתקרר’. כלומר, מרגע השארת פרטי יצירת קשר, המון דברים יכולים לקרות שישנו את דעתו לגבי רכישת המוצר/שירות שהוצע לו.
יכול להיות שהוא נחשף לעוד מוצר/שירות מתחרה שהשתלם עבורו יותר או יכול להיות שרמת ההתלהבות שלו פחתה ככל שחשב על המוצר/שירות שהוצע לו ועתה צצות ספקות בראשו לגבי כל הנושא או שבן/בת הזוג הצליחו להמליח את דעתו…כל אלה ועוד יכולים לשבש את תהליך המרת הליד ולכן, סוכנות שיווק מקצועית יודעת לנתב את כל מערך השיווק בהתאם לפעילות העסקית של בעל העסק כך שנוצרים הלידים, הם נוצרים בחפיפה לשעות פעילות העסק.
בוחרים ללכת על זה- באיזה סוג של סוכנות שיווק תבחרו?
עד לא מזמן, הכרנו רק סוג אחד של סוכנות שיווק דיגיטלי אבל כמו כל דבר בטבע, גם עולם השיווק הדיגיטלי עובר שלבים אבולוציוניים וכיום ישנם שני סוגים של סוכנויות שיווק:
שיווק ‘פר-אקסלנס’- לעבוד מול סוכנות שיווק דיגיטלי רגילה ידרוש מבעל העסק להשקיע סכום כסף לא מבוטל, לפני שיראה את הליד הראשון שלו.
מבלי להיכנס ליותר מדי פרטים בנושא, בממוצע, בעל העסק יצטרך להשקיע סכום התחלתי שנע בין-10,000 ש”ח ל-20,000 ש”ח עבור בניית מערך שיווק ייחודי עבור העסק שלו.
הבעיה היא שלא כל עסק יכול להרשות לעצמו להשקיע סכומים אלה ולחכות תקופה של חודש עד חודשיים לפני שיחזיק בידו ליד ראשון.
סוכנות שיווק פרפורמנס- סוכנות שיווק מסוג זה, למעשה מורידה את כל העול הכלכלי של עלויות השיווק ההתחלתיות מבעל העסק ומוכרת לו חבילות של לידים המוכנים להמרה. כלומר, בעל העסק רוכש פרטים ליצירת קשר של לקוחות פוטנציאלים המועניינים במוצר/שירות שהוא מציע. כך, בעל העסק יכול להבטיח לעצמו לידים בכל יום ובכל שעה.
חשוב לציין שעלויות השיווק, בסופו של יום מגולמים במחיר עלות הליד שנרכש (אין כאן מתנות בחינם) אבל שיטה זו בהחלט נותנת אפשרות ‘לקפוץ ישר למים עמוקים’ ולהתחיל לקבל לידים.
אז לסיכום- היום, יותר מתמיד זה קל להתחיל ולשווק עסקים אינטרנט ולהתחיל לקבל לידים. בין אם תבחרו בשיטת שיווק כזו או אחרת, זו בחירה שלכם גרידא אבל דבר אחד בטוח…ברגע שתכניסו את המושג “לידים” לעסק שלכם, חייכם לעולם ישתנה!