פעם לייצור ליד היה עניין די פשוט: הגולש היה מסתכל על באנר שקפץ לו מול העיניים, ממלא את הטופס והפרטים שלו היו נשלחים כליד למפרסם או מי שמוכר את הליד ללקוח הסופי.
היום דברים השתנו באופן משמעותי, ויש לכך כמה סיבות:
1.הגולש כבר לא תמים: קשה יותר לתפוס את תשומת הלב של הגולש עם באנר פשוט והמודעה צריכה להיות מתוחכמת מספיק כדי שהגולש יקדיש לה כמה שניות של קשב
2.המעבר למובייל: במובייל (מכשירים חכמים שמחוברים לאינטרנט) קשה יותר לייצר ליד קלאסי בגלל שמילוי הטפסים הוא נוח פחות והרבה אנשים לא רוצים לבזבז זמן יקר על שיחות טלפון. לכן, רוב הלידים המודרניים במובייל נוצרים דרך אפליקציות שמתחברות לפרופיל של המשתמש ולא בהכרח דרך שיחות טלפון.
3.מגוון הרבה יותר גדול של פלטפורמות: אולי הנקודה הכי חשובה וזו שנתעכב עליה כאן: כיום אפשר לייצר לידים דרך סרטוני וידאו, גוגל כמובן ומגוון גדול מאוד של רשתות חברתיות. גם מגוון הפורמטים הלך והתרחב. לדוגמה, בעבר אף אחד לא ממש ידע מה זה סטורי ובטח שלא חשב לייצר לידים באמצעות סטורי ממומן.
לכל תחום של לידים יש את הפלטפורמות שמתאימות לו ולכל פלטפורמה יתרונות וחסרונות משלה. ככל שתגדירו בצורה מדויקת יותר את המוצר, קהל היעד והתקציב שלכם, כך יהיה לכם קל יותר לדעת באיזו פלטפורמה להשקיע. אנחנו ב-Be First כמובן מכירים את כל הפלטפורמות העיקריות כיום בשוק ונתאים את אסטרטגיית יצור הלידים שלנו לדרישות שלכם.
רכישת שטחי פרסום באתרים
כאמור, זוהי השיטה הקלאסית שבה אתם קונים שטחי פרסום דרך סוכנויות שונות באופן ישיר או רשתות שותפים באופן עקיף (אין לכם קשר ישיר עם האתרים שמשתמשים בתוכנית). בשיטה הזו אתם יכולים לבחור בדיוק באילו אתרים לפרסם.
יתרון נוסף הוא שאתם לא מוגבלים לחוקים נוקשים של הרשתות הגדולות יותר. לדוגמה, אתם יכולים לפרסם בעמודי מעבר בין כתבה לכתבה (אפשר לראות ברוב האתרים הגדולים כגן ynet).
יתרונות:
- פשוט מאוד, לא צריך להסתבך עם המון הגדרות
- ספציפי מאוד, אפשר לפרסם רק באתרים או אפילו עמודים מסוימים
חסרונות:
- לא מתוחכם ומועד ל”עיוורון באנרים”, מצב שבו הגולש קורא רק את התוכן המרכזי בעמוד
- יכול להציק לגולש אם האתר משתמש במודעה באופן אגרסיבית מדי
גוגל: מגוון של סוגי מודעות
גוגל היא אחת מהפלטפורמות הוותיקות ביותר שיש ולכן היא עדיין מהטובות ביותר לייצור לידים. המודעות נחלקות למודעות טקסט, מודעות תמונה ומודעות שופינג שיכולות להופיע במנוע החיפוש של גוגל, באתרים שותפים, אפליקציות וכמודעות ב”שכבת על” בתוך סרטוני יו-טיוב (לא לבלבל עם סרטונים ממומנים).
המודעות מותאמות למילות המפתח שהגולש מחפש, מילות המפתח בעמוד הנוכחי והיסטוריית החיפושים שלו. בעוד רוב המודעות מובילות את הגולש לעמוד נחיתה, יש גם מודעות שמובילות ישירות לעמודי מוצרים. אם זוהי מודעה של עסק, אפשר גם להציג קיצור דרך לשיחת טלפון וכך לקבל “ליד חם” ישירות בלי תוספת תשלום.
העלות של כל לחיצה על המודעה היא לפי שיטת המכרז: על כל מילת מפתח מתחרים מפרסמים שונים שמציעים כל אחד הצעת מחיר מקסימלית. כאשר גוגל בוחר את מי לפרסם במקום הראשון, הוא לוקח את הצעת המחיר בחשבון, אבל גם פרמטרים נוספים כמו איכות דף הנחיתה והביצועים ההיסטוריים של החשבון (לדוגמה, מפרסם עם אחוז לחיצות נמוך יהיה בעמדת נחיתות לעומת שאר המפרסמים). כתוצאה מכך, מפרסמים עם רקורד טוב יכולים לשלם פחות מההצעה המקסימלית שלהם ועדיין לעקוף את המתחרים.
יתרונות:
- אחת מרשתות הפרסום הגדולות ביותר
- הרשת היחידה שמציעה מיקוד אמיתי על פי מילות מפתח ספציפיות
- כשגולש מחפש משהו בתוך מנוע החיפוש של גוגל, הליד שלו “חם”, כוונת הקנייה שלו היא חזקה
- מגוון גדול יחסית של סוגי מודעות מחוץ ובתוך גוגל
- אפשרות לבצע שיווק מחדש (פנייה ללקוחות שכבר ביקרו באתר שלנו)
חסרונות:
- רשת רוויה יחסית ולכן המחירים עבור מילות מפתח מבוקשות יכולים להגיע גם לעשרות ואף מאות שקלים
- ממשק מורכב, ולכן קשה מאוד לבצע קמפיין עצמי ובדרך כלל צריך מנהל קמפיין
- אין אפשרות כרגע להתחיל לייצר ליד דרך Chat ואפליקציות בסגנון Whatsapp (למרות שאפשר לכלול צ’אט בעמוד הנחיתה)
יו-טיוב
יו-טיוב מציע למפרסמים פורמט ייחודי של סרטונים מודעה באורכים משתנים. על סרטונים קצרים (חצי דקה או פחות) אפשר לדלג ואילו סרטונים ארוכים יותר ניתנים לדילוג לאחר חמש שניות. בנוסף לכך, אפשר להציב מודעת באנר גדולה בולטת בדף הבית ל-24 שעות.
יתרונות:
- פורמט ייחודי שאין כמעט בשום רשת אחרת (או לפחות לא בשימוש נפוץ)
- אפשרות לפרסום בלעדי בדף הבית בלי להתחרות במפרסמים אחרים
- מתבסס על מערכת הפרסום של גוגל כך שהממשק מוכר ולמעשה אפילו יותר פשוט מכיוון שיש פחות אפשרויות
חסרונות:
- לא מתאים למפרסמים שאין להם חזות ויזואלית
- יש להשקיע לא מעט בסרטונים איכותיים ולכן המחיר נטו הוא גבוה יותר
- מעט מסורבל: לעיתים דורש מהגולש לחכות שהסרטון ימשיך לרוץ וללחוץ עליו שוב כדי להגיע לאתר של המפרסם. לכן טוב לחשיפה ומודעות ופחות להשגת לידים.
פייסבוק ואינסטגרם
רשת הפרסום של פייסבוק צמחה מאוד בשנים האחרונות והיום היא נחשבת לרשת הגדולה ביותר חוץ מזו של גוגל. מכיוון שפייסבוק אוספת כל כך הרבה מידע על תחומי העניין שלנו, החלוקה הדמוגרפית שלנו והחברים שלנו, המיקוד של המודעות הוא מאוד מאוד חד. מלבד זאת, אפשר לשלוח את הגולש ישירות ל-Whatsapp או מסנג’ר ולהתחיל את תהליך יצירת הליד באופן פעיל מולו בלי לחכות שהוא יבצע עוד פעולות.
למעשה, פייסבוק יכולה לחסוך לכם את כל עניין מילוי הלידים, כאשר המשתמש מקבל טופס בתוך פייסבוק כשהפרטים הבסיסים שלו כבר מלאים. שימושי מאוד למובייל, שם טפסים נחשבים כדבר מסורבל.
עוד יתרון מאוד משמעותי הוא החיבור עם הרשת של אינסטגרם והיכולת להריץ קמפיינים משותפים. פורמט ייחודי של אינסטגרם הוא פורמט הסטורי בו אפשר להשתמש כדי לבלוט יותר ולהתאים את הקמפיין לאופי השימוש ברשת הזו.
יתרונות:
- רשת בצמיחה שכדאי לנצל
- מיקוד על פי כל דבר כמעט שהגולש אי פעם ביצע בפייסבוק
- אפשרות להתחבר ל”שילוש הקדוש” ביחד עם Whatsapp ומסנג’ר
- חיבור מובנה עם אינסטגרם והפורמטים הייחודים לה
- אפשרות לאיסוף ליד מיידי מתוך פייסבוק דרך טופס
חסרונות:
- קשה יותר לתפוס את הגולש ברגע של כוונת קנייה
- דרוש הרבה ניסוי וטעיה כדי למצוא את הפורמט והמיקום האופטימליים
- לאחרונה פייסבוק צמצמה את אפשרויות המיקוד עקב פרשת קיימברידג’ אנליטיקה
שיווק מבוסס תוכן
שיווק מבוסס תוכן מתרכז בקניית כתבות ממומנות באתרים מוכרים או שימוש במערכות כמו טאבולה או אאוטבריין כדי להציג לגולש תכנים שיקושרו בפינות של “קרא עוד” מאתרים אחרים, כאשר התוכן משמש למעשה כדף הנחיתה.
ההבדל המרכזי לעומת שאר צורות הפרסום הוא שהתוכן עצמו אמור להיות בעל ערך כלשהו לגולש ולא רק שיווקי גרידה. לדוגמה, מי שרוצה לייצר לידים עבור ביטוח רכב יכול להפיק כתבה על כל מה שצריך לדעת לפני שבוחרים חברת ביטוח. בתוך הכתבה הזו ישולב טופס שהוא למעשה טופס הליד.
יתרונות:
- שיווק שחודר לגולש “מתחת לעור” בלי שהוא מרגיש שבעצם מדובר בפרסומת (אם התוכן כתוב טוב)
- ניתן לשילוב בצורה אורגנית יחסית במגוון גדול של אתרי תוכן
- מודל מוכר של תשלום על פי לחיצות בלי קשר לכמות החשיפות באתרים המקשרים או תשלום מראש אם מדובר בהטמעה ישירה באתרים מוכרים.
חסרונות:
- צריך להשקיע בתוכן איכותי, אין קיצורי דרך
- הקישורים לרשתות התוכן בדרך כלל ממוקמות בתחתית העמוד והגולש מגיע אליו “עייף”
- מיקוד בעיקר על פי אזורים (קשה לאסוף מידע על הגולשים מכיוון שהם לא נמצאים כל הזמן בתוך רשת התוכן)
- לא ניתן להשתמש בעמודי נחיתה קלאסיים
איסוף לידים באמצעות משפיענים
יש לכם מוצר שאתם רוצים לתת לו חשיפה גדולה מאוד? באמצעות משפיענים שידגימו את השימוש בו או יסקרו אותו אתם יכולים לחשוף אותו למאות אלפי גולשים שעוקבים אחריהם. גם אם מדובר בפרסום סמוי, נוצר אפקט חיובי בגלל המוניטין של אותו המשפיען.
הקאצ’ הוא שמדובר בערוץ יקר יחסית, תלוי עד כמה המשפיען נחשב. פרסום בודד יכול להגיע לסכומים של 5 או 6 ספרות גם בשקלים. כמו כן, החשיפה העיקרית מתבצעת במשך זמן מוגבל מכיוון שמירב הצפיות הן כאשר הפוסט, הסטורי או הסרטון עולים לראשונה
יתרונות:
- חשיפה גדולה מאוד בפרק זמן קצר
- שימוש במוניטין של המשפיען לטובתכם
- אפשרות להתמקד בקהל יעד רלוונטי
חסרונות
- עשוי להיות מעבר להישג ידם של מפרסמים קטנים
- החשיפה יורדת באופן משמעותי לאחר הפרסום הראשוני
אז באילו פלטפורמה לבחור?
כמו שאמרנו בהתחלה, הרבה פעמיים שווה לתת למומחים ב-Be First שמכירים את כל הרשתות לעשות עבורכם את העבודה ולקנות מהם ישירות את הלידים בלי לדאוג לפן הטכני.
אם אתם בכל זאת רוצים להתחיל קמפיין ממוקד, היינו ממליצים לכם להתחיל בפרסום משולב בפייסבוק וגוגל כדי להגיע לחשיפה כמה שיותר גבוהה. תוכלו להשתמש ברשתות האחרות בשביל צרכים ספציפיים. לדוגמה, אם אתם מותג אופנה גדול מאוד שמשיג קולקציה חדשה ויש לכם את התקציב המתאים, יכול להיות ששווה לכם להשקיע בפרסום באמצעות משפיענים. בצעו ניסויים ומבחני A/B כדי לבדוק מה עובד הכי טוב עבורכם.