מגדילים מחזורים בזירה המקוונת. מ-א’ ועד-ת’

תוכן עניינים

איך מגדילים מחזורים בזירה המקוונת? כל היתרונות וכל החסרונות במדריך אחד מתומצת.

היום זה כבר לא סוד. שיווק בזירה המקוונת או במילים אחרות..”שיווק דיגיטלי” הפך למרכיב העיקרי בהגדלת מחזורי מכירות של עסקים, בארץ ובעולם אבל עדיין, ישנה עננה של חוסר וודאות לגבי התנהלותו שח שיווק מסוג זה ולכן, במדריך קצר זה, נוכל להכיר קצת על ההיסטוריה של שיווק ועד היום, ההיתרונות והחסרונות של שיווק דיגיטלי.
אולי יעניין אתכם>> שיווק עסקים באינטרנט


שיווק ‘שחור על גבי לבן’- קצת היסטוריה
לפני הולדת האינטרנט, הרחם שגידל וטיפח את השיווק הדיגיטלי, שיווק היה ידוע כשיווק “שחור על גבי לבן”.
‘שיווק שחור על גבי לבן’ היה למעשה כינוי לפרסום בדיו שחור על גבי נייר עיתון לבן.
שיטת שיווק זו הייתה קשה, תחרותית כשכל השיווק נופל על מקום אחד…על גבי דפי עיתון.

שיווק על גבי גלי האתר
כשהרדיו נכנס לזירה, ‘שיווק שחור על גבי לבן’ אבל תהליך אבולוציוני חדשני על גבי גלי האתר וממד נוסף נולד בעולם השיווק והפרסום.

הרדיו הפך למדיה הנחשקת ביותר בעולם כולו.
פתאום כל אחד היה חייב לרכוש רדיו משלו וכולם הצמידו אוזניהם למכשיר רחב הממדים הזה, מכושפים מתוכניות הרדיו שהציגו עבורם.
פרסומות וג’ינגלים- הפרסום הכי קליט בהיסטוריה הוחדר לתוך מוחותיהם של הצרכנים ועד היום, מדיה זו מצליחה לעשות זאת ולהלן הוכחה…

“מי לא מכיר את הג’ינגל של AIG בעל-פה…?! 1800-400-400..AIG”

הרדיו הפך את עולם השיווק לעולם רווחי ביותר עבור סוכנויות הפרסום ברחבי העולם ואף אחד לא ערער את מקומו…לפחות עד שהטלוויזיה נכנסה לתמונה!

השלב האיבולוציוני הבא
כאשר הטלוויזיה נולדה, היא הנחיתה מהלומה קשה לעולם הרדיו.
צרכן המדיה, בן לילה החל ליהנות מקול ותמונה בו-זמנית וחוויה ‘אור-קולית’ זו חתמה בשלושה העתקים כי עולם השיווק והפרסום עבר עוד שלב אבולוציוני חסר תקדים!

בנקודה זו, סוכנויות הפרסום והשיווק מצאו עצמם ב-‘אוקיינוס כחול’ ובתולי המחכה לכיבוש אך כדי שסוכנויות אלה יוכלו לכבוש את העולם הטלוויזיוני, היה עליהם להמציא את עצמם מחדש.

על סוכנויות השיווק והפרסום היה להתמחות בעולם הקולנוע ומשחק כדי שיוכלו לצלוח אוקיינוס זה וכשיש באוקיינוס זה רווח כה עצום…לא היה להם קשה להתאים עצמן.

ובעבר הלא רחוק מאיתנו, בשלהי המאה ה-20, שהאינטרנט נולד, שוב עבר עולם השיווק שלב אבולוציוני וכאן, בנקודה זו אנו נמצאים, בפסגת ההר של תחום השיווק ונראה כי אנו הולכים לרכב על הגל הזה תקופה ארוכה מאוד לפני השלב האבולוציוני הבא.

היתרונות בשיווק דיגיטלי
כמו כל דבר בחיים, יתרונות וחסרונות הן אבני היסוד בה אנו שוקלים פעולות והחלטות בחיינו. כך זה גם בשיווק דיגיטלי.
כל בעל עסק בימינו יודע שאם הוא לא משווק את מרכולתו בזירה המקוונת, לא רק שהוא לא “במשחק” אלא שגוזר את עתיד העסק שלו לכיליון!

לפני תקופת האינטרנט, ‘דפי זהב’ אמרו זאת בחכמה…“אם אתה לא שם…אתה לא קיים!” הסלוגן הזה, למי שלא בקיא ברזי ה-“קופירייטינג”, הוא פשוט סלוגן מנצח.
דפי זהב בהחלט חלשו על זירת השיווק “שחור על גבי לבן” או יותר נכון, שחור על גבי צהוב והם עשו זאת בצורה מתוחכמת להפליא.
הם העניקו מדיה מתוחכמת וחכמה שתוכה יכילו מספרי טלפון של כל אזרחי ישראל ודאגו שספר עב הכרס והצהוב הזה ימקם עצמו בכל בית אב בישראל.
הנחיצות בספר צהוב שכזה והעובדה שהוא היה בכל בית בישראל, נתנה במה גדולה ורחבה לסוכנויות שיווק ופרסום לעשות את קסמן.

עם בוא האינטרנט, אפילו דפי זהב הבינו שהם הפסידו במלחמת האבולוציה וכיום גם הם נמצאים באינטנרט ואם הם הבינו שאם אתה לא שם…אז בהחלט שאתה לא קיים!

אם בעבר היה עליך להוציא הון על משבצות פרסום בגודל של 3 ס”מ על 3.5 ס”מ בעיתון או למכור כליה עבור פרסום בשלטי חוצות על כבישים מהירים ברחבי המדינה או אפילו למשכן את הנשמה שלך לפרסומת טלוויזיונית בת 30 שניות בפריים טיים…בזכות האינטרנט, אתה יכול לפרסם את מרכולתך בכל פינה בעולם, בשבריר הסכום.

יתרון נוסף לשיווק דיגיטלי הוא החיסכון בנדל”ן יקר.

פעם- כדי שהעסק שלך יכול היה להניב פרי, היה עליך למקמו באזור אסטרטגי. הרי שלא סתם אומרים בתחום הנדל”ן…“זה הכל, מיקום, מיקום, מיקום”.

היה עליך לבחור מיקום נכון להקים את בית העסק שלך. היה עליך לבחור בקפידה מיקום בו ישנה תנועה גדולה של הולכים ושבים ובכך להגדיל את פוטנציאל המכירה שלך אבל לאזורים כמו אלה…יש מחיר!

אזורים בעלי ‘טראפיק’ גבוה, השכירות עליהם הוא גבוה מאוד כי אחרי הכל…זה עניין של היצע וביקוש.

יותר מזה- אין זה מספיק שתמצא מיקום בעל טראפיק גבוה, אתה רוצה שהטראפיק באזור, יהיה רלוונטי למוצרים/שירותים שהעסק שלך מוכר.

הרי שלא תפתח סלון יופי באזור תעשיה מימינך ומשמאלך מוסכים מורשים של סובארו וטויוטה נכון?!

“כיכר המדינה” זו דוגמא מעולה לאזור בעל טראפיק גבוה, איכותי ויקר, בו יש צביון מובהק לגבי הרלוונטיות שבים כל עסק ועסק שם.

בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, כשכמעט רבע מהמאה ה-21 מאחורינו, אנו מוצאים את עצמנו חופשיים מאזיקי החנויות הפיזיות ועוברים לחנויות וירטואליות.

כיום- ניתן להרים עסק שלם ללא צורך בחנות, מחסנים, עובדים, ספירות מלאי, אישורי עירייה, אישורי בטיחות…

עם האינטרנט נולד מושג מדהים שנקרא “דרופ-שיפינג”.

בימינו, כמעט וכל אחד שנולד בתחילת המאה הנוכחית מכיר מושג זה אבל למי שנולד במאה הקודמת ואינו מכיר מושג זה, נרחיב עליו בקצה.

“דרופ-שיפינג” למעשה היא טכניקה המקשרת בצורה מקוונת בין היצרן, המוכר והלקוח, כשהמוכר הוא מתווך.

מוכר מפרסם מוצר כלשהו באינטרנט למכירה. הוא לא מחזיק במוצר כלל והוא אף לא רכש אותו.

ברגע שקונה רואה את פרסום המוצר ומחליט לרכוש אותו, הוא משלם עבורו. המוכר מקבל את התשלום. באמצעות תשלום הלקוח, הוא ניגש (וירטואלית כמובן) ליצרן ומשלם עבור המוצר(כמובן שהמחיר אצל היצרן נמוך בהרבה מהמחיר שפרסם המוכר).

לאחר שרכש את המוצר מהיצרן, המוכר מזין את הכתובת של הקונה, בשורת הכתובת למשלוח ובזה נסגרה העסקה.

לכן, בעתיד הלא רחוק מעכשיו, אנחנו נראה שעולם הנדל”ן המסחרי יאלץ לעבור שינוי אבולוציוני משלעצמו מפני שחנויות פיזיות יעלמו מן העולם בגלל/או בזכות, תלוי באיזו עדשה אתם מסתכלים, האינטנרט והשיווק הדיגיטלי.

אל לנו להתבלבל. שיווק דיגיטלי הינו שיווק לכל דבר!
מדובר כאן במקצוע עתיק ימין רק שהפך דיגיטלי.

כדי ששיווק טוב, יעיל ואיכותי יעבוד, ישנו מערך שלם שעומד מאחוריו כמו קופירייטים, מעצבים, מנהלי קמפיינים…ועכשיו, בזירה המקוונת, התווספו עוד כלים שחובה להתחשב בהם…ברמת התכנות, IT, אבטחה…

סוכנויות שיווק שעברו את ההסבה לזירה המקוונת כבר מזמן השתכללו ושיכללו את אותם הכלים החדשים שהתווספו להן.

אז איך זה בא לידי ביטוי אצל בעל העסק המעוניין לשווק עצמו באינטרנט?

בעל העסק חייב להבין, כבר מההתחלה שיהיה עליו להשקיע סכום התחלתי, לא קטן כדי ש-“כל העסק הזה יעבוד” ותקופה מסוימת בה הוא לא יראה תוצאות כלל. וגם כשיתחיל לראות תוצאות…רוב הסיכויים, לפחות בהתחלה, הן תהיינה פחות ממרשימות.

סוכנויות שיווק דיגיטליות משתמשות בכלי השיווק שלהן לייצור לידים.
‘ליד’ זה מושג שיווקי המתאר לקוח פוטנציאלי שהשאיר פרטים ליצירת קשר עבור שירות/מוצר כלשהו באינטרנט.

ברגע שסוכנות השייוק הדיגיטלי הצליחה לייצר את אותו הליד, פרטי הלקוח הפוטנציאלי יועברו לבעל העסק ומשם, יהיה על בעל העסק ליצור קשר עם הלקוח הפוטנציאלי ולסגור עסקה.

החסרונות בשיווק דיגיטלי
אל לנו להתבלבל. שיווק דיגיטלי הינו שיווק לכל דבר!
מדובר כאן במקצוע עתיק ימין רק שהפך דיגיטלי.

כדי ששיווק טוב, יעיל ואיכותי יעבוד, ישנו מערך שלם שעומד מאחוריו כמו קופירייטים, מעצבים, מנהלי קמפיינים…ועכשיו, בזירה המקוונת, התווספו עוד כלים שחובה להתחשב בהם…ברמת התכנות, IT, אבטחה…

כדי לייצר לידים, על סוכנות השיווק לבנות מערך שיווק הכולל בתוכו:

יצירת משפך שיווק- יצירת חווית משתמש בו הלקוח הפוטנציאלי עובר מהרגע הראשון שהוא נחשף לפרסום שלך ועד לנקודה בה הוא מתבקש להשאיר פרטי התקשרות.
יצירת משפך שיווקי זה היא אמנות הנרכשת דרך שנים של ניסוי וטעייה שכל סוכנות שיווק חווה על בשרה וסודות אלה שמורים קרוב מאוד לחזה. החיסרון ביצירת משפך שיווק פרט להשקעה הכספית היא שעד שמשפך זה מייצר ליד איכותי, שרשרת ארוכה של לידים ירודים תצא ישירות מהכיס של בעל העסק!

כתיבת תכנים שיווקיים-  קופירייטרים עם לשון חלקלקה, מוח חריף ובעלי יכולות כמעט אל-טבעיות יוצרים תכנים שברגע שקוראים אותם…לא נשאר להם הרבה ברירה פרט להשארת פרטים.

הרי כל אחד מכיר את זה כשהם קוראים משהו, הם מדמיינים בראשם את הכתוב. קופירייטרים מנוסים יודעים לנצל זאת ולהחדיר בראשם של הקוראים סיטואציות, מצבים רגשיים…שיובילו אותם ברמת ה-‘סטייט אוף מיינד’ בדיוק לתחנה הבאה. החיסרון בכתיבת תכנים שיווקים היא שלא כל הזמן, כתיבת התוכן השיווקי ‘קולעת’ למטרה של בעל העסק ולעיתים, שיכתוב התכנים עולים לבעל העסק זמן וכסף.

עיצוב גרפי- למעצבים גרפים יש תפקיד חשוב בכל מערך שיווק.
עליהם להעביר את המסר המועבר דרך התכנים השיווקיים בדיוק כירורגי. 
“תמונה שווה אלף מילים” מעצב על יודע לדחוס 1000 מילות שיווקיות בתמונה מעוצבת אחת!

ניהול מערך השיווק(ניהול קמפיינים)- 

כל סוכנות שיווק מטילה את כובד משקלו של מערך השיווק על כתפיו של מנהל הקמפיינים.

מנהל קמפיינים מקצועי יודע איך לגרום לכל קמפיין לרוץ ב-200ק”מ על טיפות של דלק. הוא יודע איך לשדרג קמפיינים, לזקק לידים, לטפל בקמפיינים בעייתיים וכו’…

כל אלה…עולים כסף.

נכון ששירותי סוכנות דיגיטלית זולים באלפי מונים מסוכנויות שיווק של פעם אבל אם סכום השקעה התחלתי לא מבוטל…חשוב לקחת בחשבון את הנושא.

עכשיו שאתם יודעים איך באמת מגדילים מחזורים באמצעות שיווק מקוון, השאלה שעליכם לשאול את עצמכם האם אתם מעוניינים לעשות זאת בעצמכם, לשכור את שירותיה של סוכנות דיגיטלית שתיייצר עבורכם מערך שיווק או… שתבחרו באופציה שלישית ובמקום להשקיע הון לא מבוטל של זמן וכסף על מערכי שיווק ופשוט לרכוש חבילות של לידים איכותיים או במילים אחרות…לרכוש תוצאות בלבד?!

אם אתם מעוניינים לרכוש לידים איכותיים, מוכנים להמרה ולהגדיל את המחזורים שלכם כבר מהיום הראשון, אתם מומנים להשאיר פריטים ליצירת קשר, כאן בתחתית המסך ולהיצטרף לסוכנות שיווק מבוסס תוצאות המובילה במדינה!

5/5
מאמרים נוספים

חברת לידים

חברת לידים/כשעובדים עם חברת לידים בשיטת ‘שיווק מבוסס תוצאות’…לאילו תוצאות

רכישת לידים

רכישת לידים: איך מזהים סוכנות שיווק שמייצרת לידים איכותים לרכישה

השאירו פרטים

ליצירת קשר עם חברת בי פירסט

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר שירותי דיוור ישיר