בניית רשימת תפוצה איכותית
כל משווק באינטרנט יודע שבכל מה שקשור לרשימות תפוצה, האיכות הרבה יותר חשובה מן הכמות ורשימת תפוצה שלא עברה אופטימיזציה לא שווה הרבה … למעשה, ככל שיהיו לכם ברשימה יותר לקוחות לא רלוונטיים, כך העלויות הכספיות שלכם יעלו בגלל שרוב התוכנות לניהול רשומות תפוצה גובות לפי מודל שמשקלל בין היתר את גודל רשימת התפוצה…
מעבר לכך, בגלל חוק הספאם, גם אם תצליחו לקנות רשימת תפוצה או לקבל גישה לרשימת תפוצה של גורם צד שלישי, החוקיות של העניין תהיה מוטלת בספק ותהיו חשופים לתביעה משפטית.
מצד שני, רשימת תפוצה איכותית תיצור בעבורנו קהל יעד נאמן שיהיה מוכן לקבל את המסרים השיווקים שלנו ואחוזי החשיפה בדרך כלל יהיו גבוהים יותר (הממוצע עומד על לערך 20%) מאשר בכל ערוץ שיווקי אורגני אחר. מעבר לכך, תוכנות מייל לא משתנות הרבה ואולי למעט שינויים כאלו ואחרים ב – Gmail (כמו החלוקה לטאבים שונים), אתם יכולים להיות בטוחים שלא תושפעו מכל גחמה של פייסבוק או גוגל. מעבר לכך, כיום ניתן להשתמש ברשימות תפוצה לצרכי Remarketing (מודעות המיועדות לגולשים שכבר היו אצלנו באתר) ובכך להגיע לאחוזי המרה גבוהים יחסית בעלות מינימאלית.
רוצים לדעת עוד על Remarketing? קישור לפוסט מעניין שכתבתי על אסטרטגיית שיווק מחדש.
כיצד להתאים את רשימת התפוצה לעסק שלכם?
השלב הראשון וללא ספק החשוב ביותר הוא להגדיר לעצמנו איזה קהל יעד מתאים ביותר לעסק שלנו, לדוגמה :
- מאיזה רקע הוא מגיע? (טכנולוגי, עסקי, בעלי מקצוע מסוים וכו’)
- נתונים דמוגרפים (גיל, מגדר)
- נתונים גיאוגרפים (יכול להיות מאוד משמעותי בחו”ל)
- מהו בדיוק המכנה המשותף שמדביק אותו ביחד
לדוגמה, עסק לשיווק באינטרנט בדרך כלל יפנה לאנשים מן המגזר העסקי בכל הגילאים שמתעניינים בשיווק ומינוף העסק שלהם באמצעות האינטרנט. לעומת זאת, אתר שעוסק בהורות בדרך כלל ירצה להתמקד באנשים צעירים מכל הרקעים. ככל שהמכנה המשותף יהיה צר יותר, כך סביר להניח שאחוזי הפתיחה יהיו גבוהים יותר, אבל גם רשימת התפוצה תהיה מצומצמת יותר, כך שחשוב מאוד לאזן בין השניים.
מערכת יחסים לטווח ארוך
הסיבות שבגללן גולשים נרשמים לרשימת התפוצה שלכם מלכתחילה הן רבות ומגוונת, למשל :
- עדכונים על מאמרים ומידע חדש המתפרסם באתר
- חשיפה לתוכן בלעדי כמו למשל מפגש חינם בקורס להשקעה בשוק ההון או ספר PDF בנושא
- חשיפה למוצרים חדשים ברגע שהוא יוצא לשוק
- קבלת הנחה בלעדית על מוצר אותה הגולש יכול לממש באותו הרגע
- קבלת הנחות עתידיות על מוצרים שונים
מבלי קשר לסיבה שבגללה הגולש נרשם לרשימה לראשונה, עליכם לחשוב כיצד תשמרו אותו בתוך הרשימה גם בעתיד. למשל, ניתן לחבר את כל הגולשים שקיבלו הנחה על מוצר לרשימה שתקבל מידע על הנחות בלעדיות וכך למנוע מהם לעזוב את הרשימה. הכלל החשוב ביותר שחשוב לזכור הוא שלא כל הגולשים מתאימים בהכרח לאותה רשימה, ולכן אפשר ואף כדאי לפצל את הדיוורים שלכם לכמה רשימות שונות.
תזמון וסינון
למרבה הצער, גם עם כל המערכות לסינון בוטים, עדיין יש סיכוי גדול לכך שנקבל כתובת מייל מזויפות (אפילו אם נשתמש בקוד לזיהוי משתמש אנושי), ולכן כדאי לנו מאוד לבקש מן הגולשים אישור מפורש במייל להוסיף אותם לרשימת התפוצה, הדבר יקטין את הסיכויים שהרשימה שלנו תהיה מלאה בזבל.
באותה הודעה נוכל להציג בפני הגולש את מה שהוא יכול לצפות לקבל מן הרשימה ולהדגיש מדוע כדאי לו להמשיך ולהישאר בה. במיילים כאלו אפשר גם לקשר לפאנל ניהול שבעזרתו יוכל הגולש לברור את תדירות העדכונים ולבטל עדכונים שלא מעניינים אותו.
זיהוי נקודות חמות בהן כדי לשתול את טופס ההרשמה :
עמוד נחיתה – עמוד נחיתה פנימי באתר כגון פופ אפ או כזה שנפתח דרך קישור בולט יכול להיות נקודה מצוינת לאיסוף מיילים מלקוחות. ל – Pop Up ש יתרון בולט מכיוון שהוא מופיע בצורה פסיבית לאחר כמה זמן שהגולש נמצא באתר או כאשר הסמן של הגולש מגיע לכפתור ה – X כדי לסגור את החלון של הטאב הנוכחי או הדפדפן.
למרות של – Pop Up יצא שם רע של אלמנט מעצבן במיוחד, מסתבר שאחוז ההמרה שלו הוא יחסית גבוה לעומת שיטות אחרות.
בזמן תשלום או רישום לאתר – באתרים רבים ניתן לבצע תשלום או להירשם לאתר כאשר הלקוח מתחייב להכניס כתובת המייל שלו כדי שיוכל לשחזר סיסמה או לקבל קבלה על המוצר שכרגע רכש. בהזדמנות זו אפשר לנצל את ההזדמנות ולצרף אותו לרשימת התפוצה. בדרך כלל עושים זאת על ידי הוספת תיבת סימון (Check Box) המסומנת אוטומטית ובה הלקוח מאשר קבלת עדכונים שוטפים ודיוורים מן האתר.
בנקודות תוכן רגישות – נניח שהגולש שלכם קרא תוכן מצוין באתר שלכם ואהב אותו. יהיה זה רק טבעי להציע לו עדכונים על תכנים נוספים ברגע שהם עולים. לשם זאת, אתם יכולים ליצור טופס צנוע ובו המשתמש יוכל להכניס את הפרטים שלו ולהצטרף לרשימת התפוצה בקלות. אל תשתמשו בטופס גדול מדי או צעקני מכיוון שהדבר עשוי להבריח גולשים שכבר ממש היו בכיס שלכם לפני שנייה…
טפסים או באנרים רוחביים (בכל דפי האתר) – אין מה לעשות, אבל כאשר גולש נחשף לאלמנט צבעוני ומשמעותי שוב ושוב בכל דפי האתר, יותר קל לו לתת לכם את כתובת המייל שלו מכיוון שהוא לא צריך להגיע לעמוד ספציפי.
כיצד ניתן ליישם את הטכניקה הזו?
1.באמצעות בר עליון צף
2.באמצעות טופס קבוע שנמצא בסייד בר (קל מאוד להטמעה אבל פחות יעיל מכיוון שגולשים רבים לא מתייחסים לסייד בר כיום). יש גם טפסים רוחביים צפים שנשארים תמיד באותו המקום גם כאשר הגולש גולל את העמוד
רשתות חברתיות – רשתות חברתיות כגון פייסבוק אשר יכולות להתחבר לאפליקציות צד שלישי שנבנו עבורן מסוגלות להציג עמודים מתוך אתרי אינטרנט או אפילו עמודים מותאמים אישית כגון טפסים ובאנרים. לכן, זו יכולה להיות הזדמנות מצוינת להסביר לגולשים שלכם שהצטרפות לרשימת התפוצה שלכם תשאיר אותם תמיד מעודכנים בלי שהם יצטרכו להיכנס לדף בפייסבוק או לסמוך על האלגוריתם של פייסבוק שיציג בעבורם את כל העדכונים. (וכידוע, האלגוריתם של פייסבוק נעשה לאחרונה מאוד בררני בנוגע לפרסומים אורגניים).