שיווק מחדש (Retargeting או Remarketing באנגלית) היא שיטת שיווק שהתפתחה מאוד בשנים האחרונות ותכליתה היא לשווק ולפרסם ללקוחות שכבר ביקרו אותנו בעבר. למעשה המודעות או הטקסט השיווקי שאנחנו יוצרים עוקבים אחרי גולשים שמתאימים לקריטריונים מסוימים ומציעים להם הצעות ייחודיות, זאת בניגוד למודעות רגילות שאמנם יכולות לעקוב אחר היסטורית הגלישה של הגולש, אבל מתייחסות אל כלל הגולשים כמקשה אחת. בשל זאת, אחוז ההמרה בעזרת שיווק מחדש הוא הרבה יותר גבוה.
הנה מספר טקטיקות שיכולות לעזור לכם ליצור רשימות ומודעות שיווק מחדש עם אחוזי המרה גבוהים במיוחד :
חיבור בין Google Analytics ו – Adwords
חיבור בין שני הכלים החזקים ביותר של גוגל יאפשר לכם להגיע לסט חוקים ספציפי ביותר. למשל, תוכלו לבחור רק את אותם משתמשים שביקרו באתר עד עומק מסוים או שהו בו מספר מסוים של דקות. אפשר גם לעקוב רק אחרי גולשים שהשלימו מטרה מסוימת (כמו מילוי טופס) או אפילו מילאו אותו חלקית וכו’.
מבחינה טכנית, הדבר נעשה על ידי יצירת חתך מסוים (Segments) בגוגל אנאליטקס, הפיכתו לקהל יעד מותאם אישית ולאחר מכן חיבור הקהל הזה לחשבון ה – Google Adwords המתאים.
הרעיון הוא לנסות קומבינציות שונות כדי לראות אילו מהן יספקו את ה – CTR ואחוז ההמרות הגבוהים ביותר ולאחר מהן להישאר רק עם הקומבינציות הכדאיות ביותר.
שימוש באתר חיצוני באמצעות פלאי ה – SEO
שימוש באתר חיצוני באמצעות קידום אתרים מאפשר ליצור “אתרי לווין” בנושאים מסוימים ולהביא מהם משתמשים חזרה לאתר הראשי שלכם באמצעות מודעות המיועדות למי שביקר באתר. לדוגמה, אם יש לכם אתר שמוכר מזון לבעלי חיים, תוכלו ליצור אתר נוסף שמשווה בין מוצרי המתחרים שלכם, וכך בעצם תוכלו למקד את המודעות למי שהתעניין במוצרי המתחרים שלכם ויש סיכוי יותר גבוה שהוא יתעניין גם בהצעה שלכם.
שיווק מחדש באמצעות רשימות תפוצה חכמות
מרבית המערכות לשיווק דרך דואר אלקטרוני (ניוזלטרים) מסוגלות לבודד בין גולשים שפתחו את ההודעות שלנו מספר מועט של פעמיים, גולשים שתמיד פותחים אותן ואפילו כאלו שלחצו על הקישורים בתוך ההודעה מול אלו שלא.
כאשר יש לנו את הנתונים האלו, אנחנו יכולים להתאים לכל קבוצה של גולשים ניוזלטרים המותאמים לה : למשל, מי שבדרך כלל פותח את המיילים שלנו יקבל רשימה של מוצרים חדשים ביחד עם התיאור שלהם במטרה לגרום לו לקנות מוצרים נוספים או רשימה של כתבות שפרסמנו לאחרונה. לעומת זאת, מי שמעולם לא פתח את המיילים שלנו, יכול לקבל מייל שמזמין אותו ללמוד עוד על האתר ועל מה שהוא מציע בתוספת של הנחה או מתנה לקנייה הראשונה.
מי שרוצה ללכת צעד אחד קדימה, יכול לבצע אינטגרציה בין מערכת הניוזלטרים שלו לבין קהלים מוגדרים אישית בפייסבוק וכך ליצור מודעות שיווקיות שונות לכל רשימה מבלי הצורך לעדכן אוטומטית את הרשימות הן בפייסבוק והן במערכת הניוזלטרים. אחד מן הכלים שמאפשרים לעשות זאת הוא StamPlay :
https://www.youtube.com/watch?v=0ANCDcKaFNE
שיווק מחדש באמצעות דואר אלקטרוני לחנויות וירטואליות
כמו שראינו בסעיף הקודם, שיווק מחדש בהסתמך על רשימות תפוצה קיימות היא טקטיקה אפקטיבית מאוד, אבל כאשר מדובר במשתמשים שנרשמו לאתר שלנו, יש לנו מידע נוסף עליהם אותו אנחנו יכולים לנצל על פי הסטטוס של כל גולש, למשל
- גולש שמילא את עגלת הקניות שלו, אבל לא השלים את הרכישה
- גולש שהשלים את תהליך הרכישה
- גולש שסימן מוצר מסוים כמוצר שאולי ירצה לקנות אותו בעתיד (Wislist)
- גולש שלא היה מחובר לאתר מספר חודשים
- גולשים שנרשמו למערכת של צבירת הטבות או נקודות ואנחנו רוצים לעדכן אותם בסטטוס הנוכחי שלהם
בצורה זו אנחנו יכולים לשלוח מיילים ממוקדים מאוד עם שמו של הגולש וההצעה שיש לנו לתת לו, לדוגמה :
- גולש שמילא את עגלת הקניות שלו אבל לא השלים את הרכישה יכול לקבל מייל או לצפות במודעה שמזכירים לו את תנאי הרכישה המפתים (כמו לדוגמה משלוח חינם).
- לגולש שהשלים את תהליך הרכישה ניתן להציג מוצרים משלימים כמו למשל נרתיקים לטלפונים סלולריים שרכשו באתר או סט של מוצרים חדשים לגמרי שמתאימים לקטגוריה ממנה רכש
- ניתן לשלוח התראות על ירידה במחיר של מוצרים ספציפיים שהגולש התעניין בהם בעבר
עם מערכת רגילה לשליחת מיילים (כמו MailChimp) זה יכול להיות די מאתגר, אבל יש בשוק גם מערכות ייעודיות כמו Remarkety שיכולות להתחבר לפלטפורמות פופולאריות כגון מג’נטו ולהפוך את החיים להרבה יותר קלים.
שיווק מחדש באמצעות Engagements (מעורבות)
שיווק מחדש באמצעות מעורבות מאפשר לפנות אל אותם גולשים שהיו מעורבים עם המוצר או השירות שלנו ברמה הגבוהה ביותר ולכן יש סיכוי גבוה שהם ירצו לשתף את התוכן שלנו עם אחרים ויהפכו למעין שגרירים שלנו.
למשל, בדוגמה הבאה השתמשנו בדוח של Kissmetrics על מנת לבדוק באיזה חודש הכי מעט אנשים ביטלו את המנוי שלהם. בשלב מאוחר יותר נוכל לסנן את כל כתובות המייל שהשאירו את המנוי באותו החודש ולפנות רק אליהם, כך שהם יראו את המודעה שלנו ויעשו לה Like או ישתפו אותה ברשתות החברתיות.
קריאייטיב – הפיגו את החששות של הגולשים ושברו את ההתנגדות שלהם
אין דבר יותר מעצבן מלראות מודעות ג’נריות למוצר או שירות מסוים שמציגות אותו ואת מה שהוא מספק, וכאשר מדובר בשיווק מחדש, אין לכך גם הרבה משמעות מכיוון שהגולש הפוטנציאלי כבר היה באתר שלנו ויודע מה אנחנו מציעים לו. לכן אנחנו צריכים למצוא את נקודת התורפה שלנו ולדעת מה בדיוק מעקב את הגולשים במשפך הזרימה ומדוע הם לא רוכשים מאיתנו.
לדוגמה, ב – HubSpot שמשווקת מערכות CRM, יודעים שאחד החששות הבסיסיים של הלקוחות שלהם הוא שייקח להם יותר מדי זמן להתקין את המערכת. לכן, הם יצרו מודעת שיווק מחדש ספציפית שפונה אל החשש הזה ואמורה להפיג אותו מבלי אפילו להשתמש בלוגו שלהם:
שיווק מחדש באמצעות פרסום ביו-טיוב
העובדה שמערכת הפרסום של YouTube היא כרגע חלק מ – Adwords, מאפשרת לנו לבצע שיווק מחדש בקלות יתרה. למרבה הצער, הרבה מפרסמים עדיין לא עושים זאת ולכן יש כל כך הרבה מקרים בהם אנחנו מקבלים פרסומות שכלל לא קשורות לתחומי העניין שלנו או לסרטון בו אנחנו עומדים לצפות.
הנה רק כמה מן האפשרויות שיש לנו לשיווק מחדש דרך Youtube :
- פנייה רק לאותם גולשים שראו סרטון אחד או יותר שלנו וביצעו עליו פעולה מסוימת (למשל, הגיבו עליו או שיתפו אותו עם אחרים)
- פנייה לגולשים שצפו בערוץ שלנו
- פניה לגולשים שכבר צפו בפרסומת שלנו בעבר (כלומר, לא לחצו על SKIP)
באופן זה אנחנו יכולים ליצור עניין נוסף בקרב אותם גולשים ולהוביל אותם לאתר האינטרנט שלנו או לגרום להם לבצע רישום לערוץ שלנו תוך כדי שאנחנו מעלים את אחוז ההמרות ולכן גם את ההחזר על ההשקעה.