למרות שמאז 2013, פייסבוק שיפרה מאוד את היכולת לנהל מודעות בעזרת ה – Ad Manager וה – Power Editor, עדיין יש הרבה תכונות שאותן שני הכלים הללו לא יכולים להציע. מצד שני, רוב כלי הפרסום החיצוניים עבור פייסבוק מיועדים רק למי שיש לו תקציב פרסום גדול יחסית, ולכן הם מתאימים בעיקר לחברות גדולות וארגונים.
יחד עם זאת, כאשר יש הזדמנות עסקית, יש כמובן גם מי שינצל אותה, וכך נוצרו למעשה AdEspresso ו – Qwaya, שתי פלטפורמות שאינן מוגבלות לתקציב מסוים (מלמטה), ועדיין מציעות כלי אוטומציה רבים שעוזרים לחסוך בזמן ומשאבים של רוב מנהלי הקמפיינים כיום.
מהן שתי הפונקציות העיקריות של שני הכלים?
- A/B Testing– כלומר, האפשרות לבדוק כמה גרסאות של אותה מודעה בשינויים קלים, כמו למשל טקסטים, תמונות וקהלים שונים. אמנם אפשר לשכפל קמפיינים קיימים גם בעזרת ה – Power Editor, אבל בצורה נוחה ואינטואיטיבית פחות.
- יצירת מערכת של חוקים שונים. למשל, אפשר לכבות קמפיין מסוים באופן אוטומטי כאשר הוא מגיע לשיעור קליקים נמוך מדי.
Qwaya
השרות של Qwaya מתחיל מ – 149$ לחודש ומשתנה לפי מספר המשתמשים אותו רוצים במערכת. בכל התוכניות אפשר ליצור מספר פרסומות בלתי מוגבל וליהנות מכל התכונות של המערכת.
יצירת סט של מודעות במערכת
Qwaya מאפשרת לבחור בקלות יחסית מה בדיוק רוצים לפרסם, בין אם מדובר באתר חיצוני, אפליקציה או דף מסוים בפייסבוק. לאחר מכן אפשר לבחור את סוג המודעה מתוך רשימה נפתחת :
כאשר יוצרים מודעה חדשה, אפשר ליצור בקלות כמה גרסאות של אותה מודעה וכך למעשה לבצע את ה – A/B Testing. בדוגמה למטה אפשר לראות כיצד ליצור מודעות טקסט בכמה גרסאות שונות :
מיקוד וקהלי יעד
מסך המיקוד משרת את אותה מטרה של בחירת המיקוד בפייסבוק, אבל הוא נוח יותר ומאפשר לשמור מיקודים לשימוש מאוחר יותר. כמו כן, אפשר לפצל כל אפשרות לכמה סגמנטים וכך ליצור מספר גרסאות שונות לאותו מיקוד. למשל, בדוגמה למטה יצרנו קהל יעד המורכב מתושבי תל אביב וישובים ברדיוס של 50 ק”מ ממנה בגיל 18-55, אבל לאחר מכן פיצלנו את הגיל לארבע קבוצות שונות , כל 10 שנים. (בתמונה השנייה רואים רק את שתי הקבוצות הראשונות)
שימוש בתבניות
שימוש בתבניות מאפשר לקחת מודעה קיימת או מיקוד לקהל יעד ולשמור אותם לשימוש מאוחר יותר כתבנית. לאחר מכן אפשר להשתמש בתבניות האלו כאשר יוצרים מודעה חדשה ואפילו לארגן אותן בקלות בתוך ספריות שונות.
https://www.youtube.com/watch?v=ckA-dG2B6_4
פרסום המודעות
פרסום המודעות נעשה דרך מסך ה – Publish Ads ובחירה ב – Generate Ads. מספר המודעות שאפשר ליצור הוא מכפלה של מספר הגרסאות לכל מודעה שיצרנו במערכת כפול המיקודים שיצרנו. בשלב זה בוחרים את התקציב, האם להוסיף את המודעות לקמפיין קיים או ליצור קמפיין חדש ובאיזו שיטה נרצה לעקוב אחרי המודעות (בחירה בגוגל אנליטיקס מאפשרת לצרף לכל מודעה כתובת URL ייחודית וכך להבדיל אותה משאר הכניסות מפייסבוק בתוך הדוחות של Analytics).
התהליך כולו מתואר בווידיאו למטה :
https://www.youtube.com/watch?v=Hc-66JTN27E
אפשרויות מתקדמות : תזמון, חוקים ורוטציה
ל –Qwaya יש מספר תכונות מתקדמות שמאפשרות לשלוט טוב יותר בתצוגה של המודעות שנוצרו :
לוח זמנים (Scheduling)– לוח זמנים מאפשר לקחת סט של מודעות וקמפיינים ולקבוע להם לוח זמנים ייעודי לפי השעות המקומיות של המדינה בה מפרסמים את המודעות. חשוב לשים לב שלוח הזמנים של Qwaya דורס את לוח הזמנים שמוגדר בתוך פייסבוק. כמו כן, לוח הזמנים מתעדכן רק כל 15 דקות, ולכן ייתכן שהוא יהיה ארוך יותר ברבע שעה מאשר הזמן שנקבע לסיום. (קביעת לוח זמנים קיימת גם בפייסבוק תחת אפשרויות תקציב מתקדמות, אבל היא מעט פחות נוחה מכיוון שאי אפשר לגרור את לוחות הזמנים וצריך לבחור כל שעה בנפרד).
רוטציה של מודעות – רוטציה של מודעות מאפשרת להציג לגולש כל פעם מודעה אחרת בתוך סט מודעות וכך בעצם להתגבר על ה – “עיוורון” של הגולשים למודעות שחוזרות על עצמן. הרוטציה מתבצעת כל פעם לעד חצי מכמות המודעות וניתן לראות סטטיסטיקה לכל רוטציה בנפרד.
קביעת חוקים לסטים של מודעות – קביעת חוקים לסטים של מודעות מאשרת לקבוע כללים וקריטריונים שונים להצגה של מודעות, בעיקר על מנת להפסיק את התצוגה שלהן למקרים בהם לא משתלם יותר להציג אותן. למשל, אפשר לקבוע שאם ה- CTR (שיעור הלחיצות) נופל מתחת ל – 0.5%, המודעה תפסיק להיות מוצגת. את החוקים אפשר לשמור או להפעיל באותו הרגע.
גם כאן החוקים נבדקים רק כל 15 דקות, ולכן ייתכן שמודעה תמשיך להיות מוצגת גם רבע שעה לאחר שהחוק שלה התקיים. כמו כן, לחוקים יש קדימות לפני לוח הזמנים, ולכן אם חוק מסוים מופעל, המודעה לא תוצג גם אם היא אמורה להיות מוצגת לפי לוח הזמנים.
AdEspresso
אד אספרסו הוא מעט זול יותר מ – Qwaya והוא מתחיל מ – 49$ לחודש. תוכניות מתקדמות יותר מאפשרות להשתמש בעוד חשבונות, לנהל קמפיינים בעלי תקציבים גדולים יותר, לסנכרן מידע בתדירות גבוהה יותר ולקבל תמיכה טכנית תוך פרק זמן קצר יותר.
כמו כן, אפשר להתנסות חינם במערכת לשבועיים
יצירת קמפיין במערכת
יצירת קמפיין במערכת היא דומה למדי ליצירת קמפיין ב – Qwaya, רק שכאן מדובר על תהליך אחד ארוך בלי הפרדה למודעה עצמה ולקהלי יעד :
תכונה חשובה של אדאספרוסו היא שניתן לראות תצוגה מקדימה של המודעות עוד לפני שמשלימים את התהליך. כמו כן, אשר להשתמש ביכולות של שרות Canavs כדי לעצב מודעות תמונה.
גם תהליך המיקוד דומה למדי לזה של Qwaya, כאשר אפשר ליצור כמה גרסאות של הפרמטרים ועל ידי כך ליצור מספר מודעות שונה עם מגבלה של עד 250 מודעות. למרבה הצער, אפשרות החלוקה של הפרמטרים השונים היא מעט פחות נוחה מכיוון שהיא מגיעה בסוף ואי אפשר ליצור Split לכל פרמטר בנפרד :
חוקים
הגדרת חוקים נמצאת תחת תפריט Tools והיא פועלת למעשה כמו אלגוריתם עם משפטי If ו – Then, מה שהופך אותה למעט פחות נוחה מזו של Qwaya :
ייצוא של מידע
אדאספרסו מאפשרת לקחת אנשי קשר ממודעות לידים ולייצא אותם לפלטפורמות CRM נבחרות כמו למשל MailChimp או Hubspot
Dashboard
בניגוד ל – Qwaya (תמונה עליונה) שה – Dashboard שלה הוא מאוד בסיסי, ה – Dashboard של אדאספרסו הוא הרבה יותר מרשים ונותן הרבה יותר מידע לגבי כל הקמפיינים במערכת :
כמו כן – AdEspresso מאפשר ליצור דוחות מותאמים אישית ברמת הקמפיין, החשבונות או לתגים ספציפיים של מודעות. אפשר גם לקחת כל פרמטר שרוצים וליצור באמצעותו גרף או להשוות שני קמפיינים אחד מול השני.
לסיכום
שתי הפלטפורמות הופכות את התהליך של פרסום מודעות בפייסבוק ליותר עוצמתי ומאפשרות ליצור מספר גדול של מודעות בזמן קצר ולשלוט בתצוגת המודעות באמצעות חוקים שונים. יחד עם זאת, Qwaya הוא הכלי היותר מתקדם מבין השניים, אך הממשק שלו הוא יותר מורכב ולכן הוא מתאים למשתמשים מתקדמים. לעומת זאת Ad Espresso הוא מעט יותר בסיסי, אך הממשק שלו הרבה יותר נוח ברובו הודות לשדות הגדולים יותר והריווח שלו.