על כרטיסים ביו-טיוב ולמה אתם חייבים לדעת איך לנצל אותם

תוכן עניינים

בשבוע שעבר הודיעה גוגל שהיא אומרת שלום ל – Annotations (“הערות”) שליוו אותנו מספר רב של שנים, אך הפכו להיות מטרד עבור חלק גדול מן הגולשים. ההערות הן אותן שכבות צבעוניות שאנחנו רואים בסרטונים שונים אשר מפנות אותנו לסרטונים קשורים של אותו היוצר או לערוץ שלו. מלבד העובדה שהן מפריעות להתרכז בסרטון, הן גם לא ממש פועלות טוב בסלולר. לפי הנתונים של יו-טיוב עצמה, השימוש בהן פחת ב – 70% בשנים האחרונות ורוב הצופים מעדיפים לסגור אותן לפני שהם בכלל שקלו ללחוץ עליהן.

החל מתאריך ה – 2 במאי לא ניתן יהיה להוסיף הערות חדשות או לשנות את הקיימות, אלא רק למחוק הערות ישנות. עם זאת, ההערות הקיימות ימשיכו להופיע בגרסה השולחנית (Desktop) של יו-טיוב.

במקום ההערות האלו, גוגל ממליצה לכולם להתחיל להשתמש ב – “כרטיסים” ובמסכי סיום על מנת להפוך את הסרטונים שלהם לאינטראקטיביים יותר. הכרטיסים ומסכי הסיום פועלים היטב בסלולר ובגרסה השולחנית כאחד ואפשר להשתמש בהן למגוון של מטרות : החל מהפניות לסרטונים קשורים מרשימות צפייה ועד לגיוס המונים וקידום מוצרים.

הוספת כרטיסים לסרטונים ביו-טיוב

הוספת כרטיס לסרטונים נעשית באמצעות לחיצה על תמונת הפרופיל שלכם ובחירה ב – “סטודיו ליוצרים”. לאחר מכן עליכם ללחוץ על החץ הקטן ליד “עריכה” בסרטון אליו אתם רוצים להוסיף כרטיסים :

כעת תועברו למסך עריכה פשוט בו תוכלו להוסיף סוגים שונים של כרטיסים על ידי לחיצה על “הוסף כרטיס”. שימו לב שאתם בפריים המדויק אליו תרצו להוסיף את הכרטיס. כך למשל נוסיף כרטיס של קישור לאתר משויך שלנו.

כעת הסרטון נוסף באופן אוטומטי לסרטון. ברגע שנלחץ על הטיזר, יופיע הכרטיס המלא עם קריאה לפעולה.

טיפים לשימוש נכון בכרטיסים

  • לכל ערוץ יש מסך אנאליטיקס שבו אפשר לראות מידע אודות הכרטיסים השונים וכל כרטיס בנפרד, לדוגמה, מספר הצפיות הכולל, מספר המשתמשים שראו את הטיזר, מספר הגולשים שלחצו על הקישור בכרטיס וכך הלאה.
  • למרות שאין מגבלה על מספר הכרטיסים שאפשר להוסיף לסרטון, רצוי לשמור על מספר הגיוני ולא להעמיס יותר מדי. כמו כן, לדאוג להפרשי זמן ארוכים מספיק בין כרטיס לכרטיס.
  • שלבו קריאה ייחודית לפעולה שתמשוך גולשים ללחוץ על הכרטיס

מסכי סיום

הוספת מסכי סיום מתבצעת בצורה דומה, כאשר לוחצים על החץ שליד כל סרטון ובוחרים ב – “מסך סיום והערות”. במצב זה עדיין יש את קו הזמן של הסרטון, אבל חשוב לזכור שמסך הסיום יופיע מן הנקודה שבוחרים ועד הסוף שלו…

גם הוספת המסך עצמו נעשית באופן דומה :

ההבדל המרכזי הוא שכאן ניתן להוסיף עד שלושה רכיבים לאותו המסך :

דברים שחשוב לזכור בכל הנוגע למסכי סיום :

  • מסך הסיום יכול להופיע רק עשרים שניות לפני סוף הסרטון ורק עשרים שניות מתחילתו
  • אפשר לגרום לאלמנטים השונים להופיע בזמנים שונים וכך להפנות את תשומת ליבו של הגולש לאלמנט אחר בכל פעם
  • גם כאן יש להשתמש בחוכמה בקריאה לפעולה ולנצל את המקום המוגבל שיש
  • אלמנטים מסוימים כמו למשל חותמת של מותגים או טיזרים של כרטיסים לא יופיעו בזמן שמסך הסיום מופעל

במקרים מסוימים כמו למשל בתצוגה על גבי מסכים קטנים במיוחד, ייתכן שמסכי הסיום לא יופיעו כלל. לכן, רצוי מאוד שלא לשים במסך הסיום קישורים לתכנים שחשובים לכם, אלא  לשלב אותם בתוך כרטיסים

5/5
מאמרים נוספים

חברת לידים

חברת לידים/כשעובדים עם חברת לידים בשיטת ‘שיווק מבוסס תוצאות’…לאילו תוצאות

רכישת לידים

רכישת לידים: איך מזהים סוכנות שיווק שמייצרת לידים איכותים לרכישה

השאירו פרטים

ליצירת קשר עם חברת בי פירסט

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר שירותי דיוור ישיר