ככל שפייסבוק הופכת להיות כלי שיווק פופולארי יותר בקרב מפרסמים, כך גם צצים להם מדריכים שונים שתפקידם לתת לכם את העצות הטובות ביותר איך ומתי לפרסם פוסטים, איזה דף עסקי הוא הטוב ביותר עבורכם, כיצד לנהל קמפיינים ממומנים וכך הלאה.
אבל האם כל העצות הנפוצות הן באמת נכונות לכל מצב? בואו נבדוק…
כל הפוסטים שלכם חייבים להיות קשורים באופן ישיר לעסק שלכם
אין ספק שרוב הפוסטים שאתם מדביקים צריכים להיות רלוונטיים ישירות לעסק שלכם. למשל, אם אתם מנהלים מסעדה, סביר להניח שרוב הפוסטים שלכם יהיו קשורים להמלצות של לקוחות, הכנסת מנות חדשות לתפריט, קופונים, מבצעים, אירועים מיוחדים וכך הלאה. יחד עם זאת, לפעמיים תגלו שדווקא פוסטים שלא קשורים ישירות למה שאתם מוכרים או מציעים, עובדים בצורה יפה ויכולים לזכות לשיתופים רבים.
לדוגמה, ShortStuck שמציעה פלטפורמה לקמפיינים ממומנים בפייסבוק, הדביקה בדף הפייסבוק שלה קישור לידיעה על כך שגוגל נותנת מקום אחסון נוסף לזמן מוגבל בדרייב שלה. (שימו לב שהידיעה עצמה הייתה בכלל של The Verge). למרות זאת, הפוסט זכה ל – 25,000 צפיות ו – 56 שיתופים.
יש שעות וימים קבועים בהם הכי כדאי להדביק פוסטים
מאז שפייסבוק הציגה את היכולת לתזמן פוסטים, נראה שכולם רוצים למצוא את היום והשעה המושלמים להדביק פוסטים בפייסבוק. חלק אומרים שעדיף בימי השבוע, חלק אומרים שבסוף השבוע, חלק ממליצים על השעות בהן רוב המשתמשים נמצאים מול הפייסבוק וחלק נשבעים שדווקא הדבקה בשעות הקטנות של הלילה מציגה את האפקט הטוב ביותר. ועוד לא התחלנו לדבר על התדירות הנכונה… (כל שעתיים, פעם ביום, שלוש פעמיים בשבוע?!)
הסיבה לכך שיש כל כך הרבה בלבול בנושא היא פשוטה : לכל אחד יש את השעות שהכי מתאימות לו והדבר קשור במידה רבה לזמן שבו האוהדים שלו נמצאים בפייסבוק. המידע יקר הערך הזה נמצא בתוך התובנות של הדפים שלכם בפייסבוק. (נמצא תחת נתוני שימוש -> פוסטים).
כמובן שמלבד המידע הזה, כדאי מאוד לבצע ניסוי וטעייה : להדביק פוסטים בזמנים שונים ולבחון את נתוני התפוצה של כל אחד מהם.
הדבר נכון גם לגבי תדירות הפוסטים : יש עמודים שיכולים להדביק גם עשרה פוסטים ביום ולהצליח (למשל, אתרים שמרכזים ידיעות חדשותיות) ויש עמודים שיכולים להסתפק בפוסט אחד ביום או אפילו אחת לכמה ימים כאשר יש להם תוכן איכותי באמת לפרסם.
פייסבוק “חונקת” את התפוצה האורגנית וכמעט שלא מראה פוסטים מדפים
למרות שהתפוצה האורגנית (כלומר, לא בתשלום) מעמודים נעשתה דלילה הרבה יותר בשנים האחרונות, עדיין יש כמה טקטיקות שבהן אפשר להשתמש כדי לקבל עוד חשיפה בקרב מי שכבר עשה לכם לייק :
1.מכיוון שמי שמבקר בעמוד שלכם לאחר שעשה לכם לייק רואה יותר פוסטים בפיד שלו, תוכלו לנצל את ההזדמנות ולנווט את הגולשים לדף שלכם דרך הצבת קישור במקום בולט באתר שלכם.
2.כאשר פייסבוק מציגה פוסט אורגני מדף, היא מציעה לגולש לראות יותר פוסטים מהדף על ידי האפשרות לראות אותם תחילה (האופציה קיימת גם בתוך הדף עצמו מתוך התפריט “מעקב”). לכן, עודדו את האוהדים שלכם לבחור באופציה הזו.
3.שתפו פעולה עם עסקים אחרים : כולם מכירים את האופציה של שיתוף פוסטים בפייסבוק, אבל לא כולם יודעים שאפשר גם לשתף פוסטים של דפים בתוך דפים אחרים. אם יש לכם פוסט שיכול להועיל גם לגולשים של עסק / אתר אחר, בקשו ממנו בנימוס לשתף את הפוסט שלכם.
טקטיקות נוספות להעצמת התוכן שלכם תוכלו למצוא במאמר המפורט של נייל פאטל
תמונות (וסרטונים) תמיד עובדים בצורה הטובה ביותר
אין ספק שכבודם של התמונות, הסרטונים ובעיקר הממים במקומם מונח, אבל יש פוסטים טקסטואליים או משולבים שיעשו עבודה לא פחות טובה. לדוגמה, אם יש לכם רשימה ארוכה של מבצעים שאי אפשר להכניס לתמונה אחת, אתם יכולים לרשום אותם בצורת רשימה ולהפריד בין המבצעים השונים. לחילופין, אתם יכולים לחלק את המבצעים לימים שונים כדי ליצור ציפייה בקרב הלקוחות שלכם.
סינכרוניזציה בין רשתות חברתיות שונות היא בהכרח טובה
יש הרבה מאוד שירותים ברשת שמאפשרים לכם לסנכרן בין רשתות חברתיות. למשל, להדביק ציוץ בטוויטר שמפנה לפוסט בפייסבוק. לפעמיים זה פשוט מעצבן את הגולשים שגם ככה עוקבים אחריכם בשתי הרשתות, אבל גם פייסבוק בעצמה אומרת שהיא נותנת חשיבות נמוכה לסטטוסים כאלו. לכן, אל תהיו עצלנים וכתבו סטטוס / פוסט נפרד בכל רשת חברתית.
מודעות פייסבוק יעילות בעיקר עבור לייקים
בכל מה שקשור ללייקים, פייסבוק יצרה סוג של מעגל קסמים – מצד אחד היא מפתה אותנו לפרסם כדי לקבל עוד לייקים לעמוד שלנו, מצד שני, היא מראה לגולשים פחות פוסטים מהדפים שלנו ודורשת מאתנו ליצור מודעות נוספות כדי לחשוף את הפוסטים מהדפים שלנו…
זה לא אומר שהלייקים כבר לא רלוונטיים, אלא שרצוי להשתמש באפשרויות הפרסום שפייסבוק נותנת לנו על מנת להגיע למגוון של מטרות כמו למשל מעורבות בפוסטים ספציפיים, הפניה לאתר שלנו, עידוד להתקנת אפליקציות ועוד. לפי הנתונים של Adespresso , רק 7.7% מהמפרסמים עדיין משתמשים במודעות פייסבוק כדי לקבל לייקים.
אגב, אסור להתבלבל בין מודעות שמטרתן לקבל לייקים לעמודים לבין לחיצה על לייקים במודעות עצמן (כמו גם שיתופים ותגובות למודעה). ללייקים על המודעות עצמן יש חלק חשוב בהערכת האיכות של המודעה ממש כמו בציון האיכות של גוגל.
תמיד כדאי להיצמד למודל תשלום פר לחיצה (CPC)
מפרסמים רבים נצמדים למודל ה – CPC מכיוון שהם רוצים לשלם רק כאשר מישהו לוחץ על המודעה שלהם. מצד שני, הם שוכחים שתשלום לפי מודל של צפייה במודעות (CPM) מפעיל אלגוריתם מיוחד שתפקידו להציג את המודעה לקהל הרלוונטי ביותר. לכן, בהחלט ייתכן שהמודל הזה ישתלם לא פחות למרות שבפועל כל לחיצה תעלה יותר. כמו כן, תמיד אפשר להריץ שני קמפיינים במקביל ולראות מה עובד עבורכם בצורה הטובה ביותר.
מודעות בטור השמאלי (ימני באנגלית) לא שוות כלום
זו טענה נפוצה ששומעים כמעט מכל מי שמתעתד לדעת מה יעבוד הכי טוב בפייסבוק. למרות שהגולשים לא מסתכלים בדרך כלל בצידי המסך והמתחרה גוגל הסירה את המודעות שלה מהצדדים של תוצאות החיפוש, אם פייסבוק ממשיכה להשתמש בהן, כנראה שהן לא איבדו את הערך שלהן לחלוטין…
לכן, יש בהחלט סיכוי טוב שאם תשלבו מודעות בולטות כמו מודעות תמונה בצדדים, עדיין תקבלו חשיפה יותר גדולה, אולי מספר הלחיצות יהיה קטן יותר, אבל סביר להניח שגם תשלמו פחות בגלל כל אותם מפרסמים שלא מפרסמים שם…