ככל שהטכנולוגיה בה משתמשים אתרי אינטרנט ואפליקציות מתפתחת והחומרה משתפרת, כך אפשרויות הפרסום באינטרנט מתרחבות ולנו בתור משווקים יש יותר כלים ואמצעים להגיע אל הלקוחות שלנו. אמנם אף אחד לא יכול לחזות את העתיד, אבל אם נצטרך לנחש אילו טרנדים ומגמות יתפתחו ויתחזקו במהלך השנים הקרובות, אין ספק שהרשימה הבאה תוכל להיות שימושית.
אוטומציה ופרסונליזציה
הרשתות החברתיות מתבססות כבר שנים על תהליכי אוטומציה כדי להעניק לכל אחד מאיתנו פיד מותאם אישית של העדכונים והפוסטים שיהיו הכי מעניינים עבורנו, ובין היתר מתאימות גם את המודעות המסחריות שאנחנו רואים באופן אופטימלי על סמך קריטריונים שונים ובכלל זאת היסטורית הגלישה והשימוש שלנו.
בשנים הקרובות כנראה שנראה את האוטומציה הזו קופצת מדרגה נוספת, כך שנוכל להציע ללקוח הפוטנציאלי שלנו מוצרים ושירותים מותאמים אישית לא רק על פי היסטורית הרכישות שלו, אלא גם על פי העדפותיו האישיות והסיטואציה בה הוא נמצא. לדוגמה, ברגע שהמשתמש נרשם לשירות הצעות של פנאי ובידור, נוכל להתאים לו המלצות על מופעים חדשים לפי מספר גדול של פרמטרים :
1.באילו סוגי מופעים הוא הביע התעניינות?
2.באילו מופעים הוא צפה בעבר?
3.היכן הוא נמצא והאם מתקיימות באזור הופעות בימים הקרובים?
4.מי מהחברים שלו כבר נרשם להופעה?
כרגע האוטומציה הזו אמנם נמצאת בחיתוליה ורוב הטכנולוגיה שמאחוריה מתמקדת בבוטים פשוטים יחסית, אבל אין ספק שככל שהטכנולוגיה הזו תבשיל, תוכל לעבד כמויות גדולות יותר של מידע ותשתמש באלגוריתמיים מתוחכמים של לימוד מכונה, כך היא תעשה אפקטיבית יותר.
עוד פן של הפרסונליזציה / אוטומציה היא האפשרות לבצע סנכרון בין ערוצי פרסום שונים בקלות. למשל, חברת הדיוור האלקטרוני הגדולה בעולם, MailChimp פיתחה תכונה חדשה שמאפשרת לקחת את הסגמנטים הקיימים מרשימות הדיוור של המפרסם ולהפוך אותם לקהלים מותאמים אישית בפייסבוק. למעשה, המשתמש כלל לא צריך לצאת מהממשק של MailChimp ויכול ליצור את המודעות ישירות ממנו בדומה ל Ad- Manager של פייסבוק.
גם האתר Zapier מבוסס כולו על הרעיון הזה, והתהליכים שניתן לבצע באמצעותו מוגבלים רק לדמיון שלכם, החל מהדבקה אוטומטית של סרטונים שתייגתם ביו-טיוב לעמוד הפייסבוק שלכם ועד ליצירת מוצרים חדשים במערכת המסחר האלקטרוני מג’נטו מטפסים ב – Wufoo.
וידאו בשידור חי
וידאו בשידור חי נעשה פופולארי יותר ויותר מרגע לרגע, ואם עד כה הוא שימש בעיקר את המשתמשים שרצו לחלוק עם הצופים את פתיחת האריזה של הגאג’ט החדש שקנו או את הדקות הראשונות של משחק הווידאו האחרון שיצא, כיום גם החברות המסחריות מבינות את הפוטנציאל הענקי שטמון בו. למשל, בארה”ב משחקי הסופרבול האחרונים הועברו בשידור חי גם לאינטרנט דרך טוויטר והנתונים מראים ששידורים חיים בפייסבוק נצפים יותר ויוצרים יותר מעורבות מאשר סרטונים קלאסיים.
אבל לא צריך להיות חברה עם תקציבי עתק כדי להשתמש בטכנולוגיה, וכל בעל עסק או משווק יכול להשתמש בלייב וידאו כדי להגיע אל הצרכנים שלו. לדוגמה, בעת השקת מוצר חדש, שידור בזמן אמת של כנס מעריצים (בעיקר בעסקי הבידור), הופעה בתוכנית אירוח וכך הלאה. בשל המגבלות הטכנולוגיות של שידור בזמן אמת, חשוב מאוד להקפיד על ציוד כמה שיותר אמין כדי שהווידאו ייראה טוב ולא כמו משהו שיצא משנות התשעים המאוחרות… (אחרי הכול, זו התדמית שלכם).
קופצים בראש
אם בעבר כולם רצו להיות פייסבוק, היום כולם רוצים להיות סנאפצ’ט, והסיפורים של אינסטגרם ממחישים זאת אולי בצורה הטובה ביותר (כזכור, אינסטגרם היא כיום בבעלות פייסבוק). משווקים יכולים להשתמש באורך החיים הקצר של התכנים האלו על מנת לעשות ללקוחות הפוטנציאלים שלהם טיזינג – לדוגמה, חלוקת מוצרים בחינם או קבלת הנחה מוגבלת בזמן (אחת משיטות השיווק הוותיקות ביותר היא לתת מספר מוגבל של קודים לוואוצ’רים שמי שמשתמש בהם ראשון זוכה).
סנאפצ’ט עצמה מציעה למשל פיצ’ר מיוחד שבו משתמשים יכולים לבחור “מסכה” ממותגת ולהשתעשע איתה.
האפקט השיווקי שנוצר בפועל הוא הרבה יותר גדול מכיוון שגם מי שנחשף לפרסום לזמן מוגבל או לא יכול לממש את ההצעה השיווקית באותו הרגע, נחשף למותג .
מגמות קיימות שיתחזקו במהלך 2017 ואילך
שיווק באמצעות תוכן
ככל שהצרכנים נעשים יותר מודעים לפרסום גלוי וסמוי, כך קשה לנו יותר ויותר לשכנע אותם לרכוש דווקא מאתנו, ולמעשה מספר המשתמשים שעושים שימוש בחוסמי פרסומות מסורתיות רק הולך ועולה, כך שהמפרסמים צריכים למצוא דרכי שיווק חלופיות.
לכן, סביר מאוד להניח שנראה התחזקות של המגמה להשתמש ב – Inbound Marketing, אם באמצעות פוסטים בבלוגים וברשתות החברתיות ואם באמצעות כתיבת תוכן מקצועי לאתרים של קולגות, מתן טיפים וראיונות. ברגע שהגולש מבין שאנחנו רוצים לתת לו ערך מוסף, יהיה הרבה יותר קל לנו לשבור את החומה ביננו לבינו.
שיווק מרובה ערוצים
לכאורה רוב המשווקים כבר משתמשים בשיווק מרובה ערוצים על ידי יצירת אתרים מותאמים למובייל ואפליקציות לאתרי האינטרנט המסורתיים שלהם, אבל רובם עדיין יוצאים מנקודת הנחה שהגולש יסתפק בחוויה דומה בכל הערוצים עם שינויים מינוריים בתצוגה ובעיצוב.
אך האמת היא שאם ניתן לגולשים תכונות בלעדיות לכל ערוץ ובאופן ספציפי לאפליקציות, כך ניתן להם תמריץ להשתמש בהן מלבד העובדה שיותר קל לגשת אליהן דרך מסך הבית… לדוגמה, אתר חדשות יכול לתת למשתמשים אפשרות לשמור כתבות או אפילו קטעי וידאו לקריאה מאוחרת יותר גם כשהם לא מחוברים לרשת. כמו כן, בהחלט ייתכן שיהיו משתמשים שיהיו מוכנים לשלם עבור גרסת פרו של האפליקציה או דמי מנוי חודשיים כדי לקבל אותה בלי פרסומות.
דוגמה אחרת שכבר עובדת היום היא סריקת צ’יקים והפקדתם לחשבון המשתמש דרך אפליקציות הבנקים, משהו שאי אפשר לבצע דרך הדפדפן הקלאסי מכיוון שהוא דורש שימוש במצלמה.
בתים חכמים ואמצעים מבוססי קול
החיפוש הקולי והעוזרים הדיגיטאליים נמצאים אתנו כבר כמה שנים טובות, אבל עד כה היכולות שלהם היו מוגבלות לחיפושים פשוטים בלבד. שתים מענקיות האינטרנט : גוגל ואמאזון, רוצות לשנות את המצב הזה עם שני מכשירים ייעודים : גוגל הום ואמאזון אקו. אם להודות על האמת, גם הם די פרימיטיביים בצורה הנוכחית שלהם, אבל אין ספק שככל שנשתמש ביותר מערכות חכמות בבית שלנו, כך הם יעשו מתוחכמים יותר ויוכלו לבצע עבורנו מגוון גדול של משימות.
המכשירים החכמים יאפשרו למשווקים להפוך את ההגעה לצרכנים לקלה אפילו יותר, מכיוון שבמקום להוריד אפליקציה ולהתחיל לעבור בין מסכים שונים או להזין אינספור פרטים, נוכל לבצע את כל הפעולות באופן קולי. למשל, אם נרצה להזמין Takeaway, כל מה שנצטרך לעשות זה לומר את שם המסעדה המועדפת עלינו, כאשר המכשיר החכם יוכל לאתר את הסניף הקרוב ביותר, להתקשר אליו ולחייב את חשבון הבנק שלנו או כרטיס האשראי באופן אוטומטי לאחר שנבצע את ההזמנה.
ברגע שהצרכנים יבינו שהם יכולים לבצע עסקאות והזמנות בצורה נוחה יותר, הם יסכימו לשתף חלק מהמידע האישי שלהם וכך לקבל שירות טוב יותר מבעלי עסקים או חברות.
אנחנו כמשווקים נוכל לאתר את ההזדמנויות העסקיות הטובות ביותר ולקבל מידע בהיקף גדול מאוד בזמן אמת על מספר העסקאות שביצענו ועד כמה הן היו רווחיות , ולכן התובנות שנוכל להפיק יהיו גם הן מדויקות יותר. אם נחזור למשל לתחום המזון, נוכל לדעת מה יהיה הגידול הצפוי בהכנסות אם נגדיל את הטווח הגאוגרפי אליו אנחנו מבצעים משלוחים בהתבסס על נתוני העבר.
ומה אתם חושבים שיעבוד ב – 2017 והלאה? שתפו אותנו בתגובות!