כלים שימושיים לשיווק באינטרנט

תוכן עניינים

לפעמיים הכלים הקטנים, אך השימושיים הם אלו שיכולים לעשות את ההבדל בין קמפיין שיווקי מוצלח לבין קמפיין בינוני, במיוחד ברשת האינטרנט בה עלינו להציג נוכחות מרשימה במספר גדול של מדיומים. הנה כלי העזר והשירותים הכי מוצלחים שאנחנו מכירים ושלא יעלו לכם הון תועפות.

על מנת שלא להעמיס יתר על המידה,  לא ציינו כאן כלים מוכרים מאוד שמהווים חלק אינטגרלי מהפלטפורמות של גוגל או פייסבוק כמו למשל Facebook Insights או Keyword Planner.

 Pixabay : מאגר תמונות ענקי בחינם

רוב אתרי התמונות ברשת הם אתרים מסחריים שדורשים תשלום (גבוה למדי) על מנת שנוכל להציג את התמונות שלהם באתר שלנו. יש כמובן גם לא מעט אתרים חינמיים, אבל בדרך כלל אנחנו נדרשים לתת קרדיט ליוצר המקורי, ואם יש לנו הרבה תמונות בכל דף / פוסט, התוצאה הסופית עלולה להיראות מאוד לא אסתטית.

כאן בדיוק נכנס Pixabay.com לתמונה… מדובר באתר עם מאגר של 900,000 תמונות, איורים, וקטורים (תמונות שניתן להציג בכל גודל) ואפילו סרטונים קצרים (שיכולים לרוץ ברקע של אתרים). כל המאגר הוא תחת רישיון CC0, מה שאומר שהוא למעשה נמצא בנחלת הכלל וניתן להשתמש בו לכל מטרה בלי צורך לקשר אל היוצרים המקוריים.

באופן זה אפשר לחסוך סכומים לא מבוטלים או ליצור טיוטות עם תמונות מתאימות לפני שמחפשים תמונות בתשלום (במידה ולא מוצאים מה שרוצים)

Jing  ו – Camtasia : יצירת מדריכים

מהיום כבר לא צריך להסתבך עם תוכנות מורכבות כדי לצלם את המסך שלכם לצורך יצירת מדריכים או מצגות : Jing היא תוכנה קטנטנה וסופר קלה לשימוש באמצעותה אפשר לצלם חלקים מן המסך וליצור מהם תמונות או אפילו סרטוני וידאו.

Jing  עצמה היא בחינם, אבל יש גם מספר תוכנות עזר בתשלום שבאמצעותן ניתן לערוך את קטעי הוידאו באופן קל יותר או ליצור סרטונים שאורכם מעל לחמש דקות.

Asana  : ניהול צוותים ומשימות בקלות

כל מי שמתחיל לשווק באינטרנט וצריך לעבוד עם צוותים מרוחקים או פרילנסרים, בוודאי יודע כמה קשה לנהל את כל המשימות השוטפות והפרויקטים דרך דואר אלקטרוני או אפילו שיחות וועידה בסקייפ, מה שגורם לבזבוז לא מעט זמן ועיכוב בהשלמת המשימות השונות.

Asana היא פלטפורמה לניהול משימות המתאימה לצוותים בכל הגדלים. המערכת מאפשרת ליצור פרויקטים ומשימות ולהקצות לכל אחד מהם צוותים שונים או חלק מצוות קיים. ברגע שמישהו עוקב אחר המשימה או הפרויקט, הוא מקבל עדכונים שוטפים, רשימת דד ליינים ויכול להשתתף בשיחות או להגיב על משימות ספציפיות. כמובן שניתן לקבל התראות במייל על כל עדכון.

לעומת מערכות אחרות, Asana היא פשוטה למדי והממשק שלה ידידותי ונוח לשימוש גם למי שמעולם לא התנסה במערכות דומות. יחד עם זאת, היא מאוד עוצמתית אם יודעים כיצד להשתמש בה נכון ואפשר למצוא מדריכים שונים במאגר הידע (Knowledge Base) שלה כדי לדעת כיצד ניתן להפיק ממנה את המיטב.

הגרסה החופשית מאפשרת לנהל צוותים של עד 15 איש ללא מגבלה על מספר הפרויקטים, והתוכנית שמתאימה לחברות ועסקים בינוניים עולה כ – 5$ לכל משתמש.

SiteLiner – מבט על האתר ממעוף הציפור

Siteliner סורק את האתר שלכם ומספק מידע כמו מספר העמודים שאינם זמינים למנועי החיפוש, אחוז התוכן הכפול (ברמת העמוד הבודד), זמן הטעינה, מספר המילים הממוצע בכל עמוד, מספר הקישורים היוצאים והנכנסים וכך הלאה.

את המידע ניתן לייצא ל – PDF או מפת אתר.

אם ברצונכם לסרוק אתר עם יותר מ – 250 עמודים, עליכם לשלם כסנט עבור כל עמוד נוסף (כלומר, כ – 1$ לכל מאה עמודים). אתם יכולים לקנות כמה קרדיטים שתרצו ולהשתמש בהם בזמן מאוחר יותר.

כלי נוסף שמספק תובנות טכניות יותר ומתמקד פחות בתחום התוכן הוא Website Grader שיכול להוות השלמה מצוינת ל – SiteLiner.

Buffer – ניהול כל הפרופילים החברתיים ממקום אחד

Buffer  היא פלטפורמה לריכוז של כל פעולות המדיה החברתית במקום אחד. ניתן לנהל באמצעותה מספר פרופילים (גוגל פלוס, אינסטגרם, טוויטר ועוד) ממקום אחד ולתזמן את הדבקת הפוסטים או העדכונים באופן אוטומטי במהלך השבוע או היום.

כמו כן, ניתן לראות נתוני אנאליטיקס ולסדר את הפוסטים השונים לפי מספר הלייקים, מספר התגובות, כמות השיתופים וכך הלאה.

https://www.youtube.com/watch?v=5hJLTuQq4WQ

אם אתם צריכים רק משתמש אחד לכל רשת חברתית ולא יותר מעשרה פוסטים מתוזמנים בבת אחת, תוכלו להשתמש בתוכנית החינמית. התוכנית המורחבת עולה כ – 10$ לחודש והתוכניות לצוותים בגדלים שונים מתחילות ב – 100$ לחודש. את כל אחת מן התוכניות בתשלום אפשר לנסות לשבוע או שבועיים.

HotJar – להבין מה המשתמשים שלכם עושים באתר

מעקב אחרי המשתמשים שלכם באמצעות מפות חום או תנועות העכבר הוא לא דבר חדש, אבל רוב הפתרונות הקיימים כיום כמו CrazyEgg או Clicktale הם מוגבלים יחסית או דורשים תשלום נפרד לכל שרות. לעומת זאת, Hotjar הוא הכלי היחיד שמאפשר התנסות מלאה בכל התכונות של המערכת או אפילו גרסה חינמית לאתרים קטנים (עד 2,000 צפיות ביום).

מלבד מפות חום ומעקב אחר תנועות העכבר, Hotjar מציעים גם מעקב אחרי המרות ונקודות נטישה באתר, מעקב אחר האופן בו המשתמשים ממלאים טפסים (כמה זמן הם משקיעים במילוי כל שדה, אלו שדות הם לא ממלאים וכו’) ועוד מספר כלים שנועדו לספק פידבק מהגולשים או לגייס טסטרים.

Charlie – לדעת הכול על מתחרים ועמיתים

Charlie הוא כלי שיווק רב עוצמה שלא מוגבל רק לשיווק באינטרנט. הכלי מאפשר לקבל מידע על פרופילים של אנשים שונים ברשת כגון ציטוטים מרשתות חברתיות, פוסטים בבלוגים, ידיעות חדשותיות וכך הלאה. באופן זה, תוכלו להגיע מנקודת פתיחה טובה יותר כאשר אתם יוצרים קשר עם אותו אדם (צ’רלי אפילו נותן לכם נקודות עיקריות שכדאי להתרכז בהן). ככל שהפרופיל פעיל יותר, כך גם המידע יהיה מפורט יותר. שימו לב שאתם חייבים לדעת את כתובת המייל המשויכת למי שאתם רוצים לבדוק עליו מידע.

גוגל טרנדס – לגלות מה חם עכשיו

גוגל טרנדס הוא הכלי היחיד של גוגל שאנחנו מתכוונים להציג מכיוון שהוא לא מאוד מוכר, אבל מדובר אולי בכל היחיד שיכול להגיד לנו מה הגולשים בארץ באמת מחפשים כרגע (לפייסבוק יש כלי דומה שמספק פוסטים פופולארים, אבל הוא לא זמין לכולם). השימוש בכלי יכול להיות די מאתגר ולפעמיים צריך לצמצם או להרחיב את מילות המפתח, אבל כאשר משתמשים בו נכון, הוא יכול לספק מידע רב ערך.

אם יש לכם למשל חנות או  עסק לממכר טלפונים סלולריים, תוכלו להקיש את המונח “סלולר” ולקבל רשימה של חיפושים קשורים, במקרה הזה, רשימת מכשירים שהגולשים מחפשים כרגע :

LifeAlyzer – ניתוח עמודי פייסבוק בקלות

LifeAlyzer מאפשר לנתח כל עמוד פייסבוק (כולל עמודים של מתחרים) ומספק תובנות שונות כגון הגידול במספר הלייקים, כמה אוהדים יוצרים אינטראקציה עם העמוד, האם תזמון הדבקת הפוסטים טוב, ואף מספק קישורים למדריכים ברשת שיכולים לעזור לשפר את העמוד :

מכירים כלים נוספים קלים לשימוש במחירים נוחים? שתפו אותנו!

5/5
מאמרים נוספים

חברת לידים

חברת לידים/כשעובדים עם חברת לידים בשיטת ‘שיווק מבוסס תוצאות’…לאילו תוצאות

רכישת לידים

רכישת לידים: איך מזהים סוכנות שיווק שמייצרת לידים איכותים לרכישה

השאירו פרטים

ליצירת קשר עם חברת בי פירסט

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר שירותי דיוור ישיר