ככל שאנחנו עוברים מעולם מבוסס אתרי אינטרנט מסורתיים ובעיקר טקסט אל עולם מבוסס אפליקציות ואמצעי המחשה ויזואליים או קוליים, אין ספק שבתור משווקים, אנו גם צריכים לעבוד קשה יותר כדי למשוך את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאלים שלנו בין כל הגירויים שקיימים סביבם. כיצד נוכל להשתמש כבר כעת בטכנולוגיות קיימות כדי להשיג זאת?
סייענים דיגיטאליים
סייענים דיגיטאליים עוד לא החליפו את מנועי החיפוש המסורתיים ובדיחות על סירי נפוצות הרבה יותר בארה”ב מאשר בישראל, אבל אין ספק שכבר בעתיד הקרוב נראה יותר ויותר דרכים ואמצעים לחפש באינטרנט מבלי לעבור דרך עמודי התוצאות המסורתיים (SERPS). למעשה, כבר כיום ניתן לקנות מכשירים ייעודים למטרה זו כמו Google Home או Amazon Echo…
https://youtu.be/2KpLHdAURGo
המגמה הזו מציבה אתגריים משמעותיים בפני משווקים באינטרנט ובעלי עסקים שכבר לא יוכלו להסתמך על מיקומים או מילות מפתח כאשר ירצו לקבל יותר לידים ופניות. חמור מכך, היכולת של אמצעים חכמים אלו לספק תשובות ישירות לשאלות מסוימות, מונעות את הצורך של המשתמש “לחפור” בנתונים שונים כדי למצוא את מה שהוא מחפש וכך החשיפה שלנו פוחתת עוד יותר.
למרות זאת, אסור לשכוח שהסייענים הדיגיטאליים עדיין שולפים מידע ונתונים שונים מאתרי אינטרנט מסורתיים כמו למשל במקרה של חיפוש אחר עסקים מקומיים או כאשר הם מציגים תשובה מאתר אינטרנט מסוים בפורמט של Featured Snippet ומקשרים חזרה לעמוד בו נמצאה התשובה באמצעות האפליקציה הנלווית לסייען.
במקרים אלו בהחלט יש לנו את היכולת להשפיע על התשובה אותה יספק הסייען הדיגיטאלי. לדוגמה, על מנת להגדיל את הסיכויים לקבל Featured Snippet יש לעקוב אחרי ארבעה צעדים פשוטים (על פי חברת המחקר Stone Temple Consulting) :
1.נסו לזהות שאלה נפוצה ופשוטה הקשורה לתחום העיסוק שלכם
2.ספקו תשובה ברורה לשאלה
3.ספקו מידע נוסף מעבר לתשובה הישירה
4.וודאו שהתשובה מופיעה במקום בולט בדף ושקל למצוא אותה (למשל, הפרידו אותה מיתר הפסקאות).
אפילו אם Google Home לא מספק קישור לאתר הרלוונטי, הוא עשוי לתת קרדיט קולי למקור בו נמצאה התשובה. שימו לב מה קורה כאשר שואלים אותו מהו Page Authority (מושג שבעצמו לקוח מעולם קידום האתרים) :
באותו אופן, אם אתם רוצים להופיע כעסק מקומי מוביל כאשר משתמש שואל שאלה כמו “איפה יש מסעדה איטלקית באזור?”, תוכלו להשתמש בעקרונות של דירוג מקומי בגוגל כמו למשל הצטרפות לאינדקסים מקומיים, פתיחת דף בגוגל פלוס, צירוף פרטי העסק המלאים שלכם לאתר וכך הלאה.
אפליקציות
כאשר מפרסמים עברו לראשונה מפרסום קלאסי באינטרנט לפרסום בטלפונים חכמים, הם ניצבו בפני בעיה לא פשוטה : כיצד לפנות לגולשים מבלי להפריע להם בחווית השימוש במכשיר, ואפילו לתת להם ערך מוסף? אחרי הכול, באנרים באתרים סלולריים הם בדרך כלל מציקים אפילו יותר מאשר באתרים רגילים ופרסומים בתוך אפליקציות לא הוכיחו את עצמם כיעילים (אחוזי הלחיצות עליהם הם נמוכים מאוד).
התשובה לכך הייתה פיתוח אפליקציות מורכבות לבתי עסק או לקניונים ואפליקציות מבוססות מיקום. לדוגמה, כיום כמעט קניון או מרכז קניות גדול, מספק למבקרים בו יכולת לאתר חנויות קרובות אליו או אפשרות לקבל הוראות הגעה לחנות הספציפית אותה הוא מחפש (יעיל במיוחד בדיזינגוף סנטר…).
אבל האם כל עסק צריך לפתח אפליקציות כה מורכבות? לא ממש… למשל, מסעדות ובתי קפה יכולות ליצור אפליקציה שתאפשר לאורחים להזמין עוד לפני שהגיעו למקום או לראות את מספר הנקודות שצברו במועדון החברים. באותו אופן, חנויות בגדים יכולות לעדכן את מי שמוריד את האפליקציה שלהן על קולקציות חדשות ומבצעים עונתיים. פיתוח אפליקציות הם אמנם יקר יותר מבניית אתר אינטרנט סלולארי, אבל הוא עשוי להשתלם מאוד בטווח הרחוק, במיוחד בכל מה שקשור בשמירה על לקוחות קיימים.
שיווק באמצעות וידאו
בוודאי שמעתם כבר אלף פעמיים שתמונה אחת שווה אלף מילים ולכן קטעי וידאו שווים לכמות בלתי נדלית של טקסט, אבל למרות הכוח העצום של סרטוני וידאו, לא מספיק משווקים בארץ עושים בהם שימוש. (אם אתם נכנסים הרבה ליו-טיוב, בוודאי שמתם לב שאותן הפרסומות חוזרות על עצמן שוב ושוב). אמנם יש חברות גדולות שמשקיעות בפרסום בווידאו לא מעט ומפיקות מיני סדרות, אבל אלו חברות שיכולות להרשות לעצמן לעשות טיזינג באמצעות פרסומות טלוויזיה שעולות הון תועפות (לדוגמה, AIG וקמפיין אפי).
החדשות הטובות הן שהפקת הסרטון עצמו כבר לא עולה כל כך הרבה כסף וניתן להפיק סרטונים יעילים גם בכמה אלפי שקלים, או אפילו בלי להשקיע שקל (כפי שתראו מיד). קצרה היריעה מלתאר כאן את כל העקרונות של יצירת סרטון מוצלח ומה בדיוק צריך להיות בו וגם אין בדיוק נוסחת קסם שתביא לסרטון שלכם מיליוני צפיות. לעומת זאת, בהחלט יש כמה טכניקות שבאמצעותן אפשר להגדיל את החשיפה של הסרטון באופן משמעותי
הפצה חכמה של הווידאו באמצעות האמצעים הקיימים –כדי להשיג כמות צפיות משמעותית, יש בראש ובראשונה להעלות את הסרטונים גם לפייסבוק ולא להסתפק ביו-טיוב. שנית כל, אפשר לנצל את טכנולוגיית הברקודים כדי לאפשר למשתמשים בטלפון חכמים (כמעט כולם היום) לסרוק את הקוד ולצפות ישירות בווידאו בלי להקליד כתובות ארוכות לתוך הדפדפן הסלולרי או לחטט באפליקציה המתאימה. (את הברקוד אפשר להדפיס על כרטיסי ביקור או ברושורים).
אפשרות אחרת היא להשתמש בקמפיינים ממומנים שיקשרו לסרטונים וכך לדחוף את הסרטונים למיקומים אטרקטיביים בתוצאות חיפוש אורגניות או בפיד של פייסבוק בלי לסמוך על האלגוריתם הפנימי שיציף את הסרטונים כלפי מעלה.
שיתוף פעולה עם אתרים אחרים – לדוגמה, אתרים שנותנים טיפים מקצועיים של אנשי מקצוע (מדרג), אתרים שמפרסמים ראיונות עם מומחים בנושאים שונים (דה מרקר) וכך הלאה. בדרך כלל האתר כבר ידאג להפקה וכך שני הצדדים יצאו מרוצים מכיוון שהאתר יקבל תוכן בחינם ובעל העסק יקבל חשיפה עצומה שספק אם היה יכול לזכות לה באופן אחר.
לתת לגולשים לעשות את העבודה – זו טכניקה שנפוצה בעיקר בחו”ל, אבל עם קצת מאמץ אפשר להצליח אתה גם בארץ. הרעיון הוא שאנחנו נותנים לגולשים להתנסות במוצר חדש בחינם, והם מצלמים את עצמם משתמשים בו, פותחים את האריזה או אפילו נותנים עליו ביקורת. באופן זה אנחנו מסתמכים על רשת הקשרים של הגולשים עצמם ולכן קל לנו לקבל אפקט ויראלי בלי להשקיע כמעט משאבים מצדנו. למעשה, כפי שתראו בסרטון הבא, אפשר להגיע למספר צפיות דמיוני אם משתפים פעולה עם אתרים ובלוגים שיש להם קהל גולשים גדול במיוחד…