יצירת אסטרטגית תוכן נכונה לגיוס לידים

תוכן עניינים

אומרים שהתוכן הוא המלך, ובהחלט יש לא מעט אתרים שמציגים תכנים מעולים אשר עוזרים לגולשים להבין נושאים מסובכים, מספקים להם טיפים שימושיים ועצות לפני קנייה. למרות זאת, לא תמיד יש הלימה בין איכות התוכן לבין מספר הלידים שהאתר מצליח לקבל, אפילו אם הוא מעוצב בצורה מיטבית לתפיסת לידים (רשימות תפוצה, טפסים וכך הלאה).

המסקנה היא שלפעמיים התוכן כשלעצמו אינו מספיק: זה יכול תוכן שהאלמנט השיווקי בו כמעט אינו קיים, תוכן שלא מצליח להביא מספיק גולשים לאתר או תוכן שפונה לסגמנטים גדולים מדי של לקוחות. במצב כזה, הגולשים מאוד נהנים מהתוכן, אבל אין להם סיבה של ממש למלא טופס, מה שמביא לאחוז המרה נמוך ולאיבוד של המון לידים מעולים.

האתגר ליצור תוכן מושך הופך להיות אפילו יותר גדול ככל שיותר ויותר תוכן של אחרים מועלה לאינטרנט בכל שנייה, החל מפוסטים בפייסבוק, דרך סרטונים מיו-טיוב ועד למאמרים בבלוגים ואתרים נחשבים. (ההערכות היא שבכל יום מועלים 2.7 מיליון פוסטים לרשת!!).

אז איך להפוך את התוכן שלכם מסתם תוכן מעולה לכזה שגם יביא לכם לידים?

הבאת יותר תנועה אורגנית

תנועה אורגנית היא עדיין סופר חשובה כאשר פונים לקהל יעד מנוסה שיודע בדיוק מה הוא מחפש ובדרך כלל מדלג על מודעות ממומנות. לכן, חשוב לעשות מחקר מילות מפתח כל פעם שכותבים תוכן חדש או מעלים עמוד לאתר, ולא לסמוך על רשימת מילות המפתח שעשיתם בעבר.

אסור לשכוח גם את עניין תגי המטה: הרבה מאוד אנשים לוקחים את המשפטים הראשונים של הטקסט ומסתמכים עליהם (זו גם ברירת המחדל  בוורדפרס ובתוספים מסוימים), רק שבדרך הם שוכחים שהתיאור בגוגל צריך להיות ממצה ולתת לגולש מושג על התזה הכללית שהם רוצים להציג. הדבר נכון גם לגבי התצוגה המקדימה באתר (חלק מהגולשים מגיעים לעמודי הארכיון או עמוד הבית של הבלוג).

גיוון במספר הפורמטים

אתרי אינטרנט ואפילו פרסומים ברשתות חברתיות הם לא הפלטפורמות היחידות להבאת תוכן, אפשר להשתמש גם בהרבה כלים אחרים, למשל:

  • ספרים אלקטרונים או מסמכי תקציר שאפשר להוריד למכשיר בו משתמשים
  • אינפוגרפיקות שמסבירות דברים מסובכים בצורה פשוטה (מעולות כחלופה לתרשימי זרימה משעממים) או מסכמות מספר גדול של נתונים.
  • רשימות תפוצה איכותיות עם דגש על קישורים ממוקדים שיובילו לעמודי נחיתה מתאימים (כך אפשר גם לעקוב אחר אחוזי ההמרה שלהם).
  • חיבור עם פלטפורמות חיצוניות כמו אגרוטורים של פודקאסטים או אפילו יצירת אפליקציית ווב שמושכת תוכן מהאתר (אין צורך לפתח אפליקציה יקרה).

ערוצים ממומנים ורימרקטינג

יש להשתמש בערוצים הממומנים בצורה הטובה ביותר. לדוגמה, אם יש לכם הרבה סרטונים ביו-טיוב, השתמשו בפרסום הממומן של יו-טיוב כדי למשוך עוד גולשים רלוונטיים לסרטונים שלכם.

אפשר גם להשתמש במודעות Gmail. אמנם כבר אי אפשר להסתמך על תוכן ההודעות עצמן, אבל עדיין אפשר למקד את המודעות על פי המקור שממנו הודעת הדואר האלקטרוני הגיעה. כך אפשר למשל לתפוס את אותם גולשים שמקבלים הצעות שיווקיות מן המתחרים שלכם.

לגבי רימרקטינג, טקטיקה טובה היא לחלק את התוכן שלכם לכמה עמודים ולפנות כל פעם לגולשים שהגיעו לחלק אחר במשך השיווקי. למשל:

  • גולשים בתחילת המשפך שהגיעו רק לעמוד הראשי של האתר יועברו לעמוד עומק כלשהו עם הסבר כללי
  • גולשים שלא מילאו טופס ליד, יועברו לעמוד בעל גוון שיווקי יותר שמסביר על יתרונות השירות או המוצרים שלכם
  • גולשים שנטשו את עגלת הקניות באמצע (באתרי מסחר אלקטרוני), יועברו לעמוד מוגן עם קופון או הצעת מכירה אישית

בכל מקרה, אף פעם אל תסתמכו רק על הערוץ האורגני או הממומן. שלבו ביניהם ונסו וורסיות שונות של אותם עמודים (מבחני A/B). אם יש לכם “מילות מפתח חזקות”, אפשר “להשתלט” על תוצאות החיפוש אם מפעילים את שני הערוצים במקביל על אותן מילות מפתח.

פוסטים אורחים ושיתופי פעולה

למרבה הצער, לפעמיים גם אם השתמשתם בהרבה מאוד טקטיקות יעילות, הגולשים עדיין לא יתפסו את האתר שלכם כמספיק אמין מכיוון שהם לא מכירים אתכם. במקרים כאלו, הכי טוב לשתף פעולה עם אתרים אחרים, זה יכול להיות דרך כתבת תדמית או אפילו פוסט אורח, הכול בהתאם לקהל היעד העיקרי אותו אתם רוצים לתפוס ולקבל ממנו לידים.

אופציה אחרת היא לעבוד בערוץ החברתי ולהציע לאחרים (לא בצורה אגרסיבית מדי…) שיפרסמו את התוכן שלכם בקבוצות פופולאריות או על הקיר שלהם (אם יש להם הרבה עוקבים).

5/5
מאמרים נוספים

חברת לידים

חברת לידים/כשעובדים עם חברת לידים בשיטת ‘שיווק מבוסס תוצאות’…לאילו תוצאות

רכישת לידים

רכישת לידים: איך מזהים סוכנות שיווק שמייצרת לידים איכותים לרכישה

השאירו פרטים

ליצירת קשר עם חברת בי פירסט

הנני מאשר את תקנון האתר.

אני מאשר שירותי דיוור ישיר