אם תרצו ואם לא, פייסבוק הפכה לאחד מהרשתות שבהן הכי קל לאסוף ולקבל לידים באופן מהיר וממוקד מאוד. הסיבה לכך היא שפייסבוק יודעת לא מעט על הרגלי הגלישה, תחומי העניין ורשת הקשרים של כל אחד מאיתנו. לדוגמה:
- באילו קבוצות אנחנו פעילים
- על אילו נושאים אנחנו כותבים, מה אנחנו אוהבים ואת מה או את מי תייגנו
- לאילו מותגים עשינו לייק או מהו הסנטימנט שלנו אליהם (כל אימוג’י מתאר סנטימנט אחר)
- סטטוס (רווק, פרוד, במערכת יחסים וכו’)
- מקומות שבהם היינו בשנה או בשנים האחרונות ואפילו מהם בתי העסק שביקרנו בהם
אם משווים את כל הנתונים האלו לנתונים שרשתות אחרות אוספות עלינו, הרי שלשום רשת אחרת באינטרנט אין כל כך הרבה מידע עלינו, ויש בכך ייתרון עצום למפרסמים (לגולשים כנראה מעט פחות…).
כאשר פותחים במסע פרסום בפייסבוק: יש כמה מטרות שאפשר לבחור מבניהן. מתוכן אלו מאפשרות לאסוף לידים:
- יצירה של תנועה לדף נחיתה (אתר) כדי לקבל לידים (ניתן גם להגדיר איסוף ליד כהמרה)
- מודעות ששולחות את הגולש לצ’אט במסנג’ר או Whatsapp
- מילוי טופס לידים ישירות באמצעות פייסבוק
יצירה של תנועה לדף נחיתה
זוהי האופציה הקלאסית שבה אנחנו מעבירים את הגולש ישירות מתוך פייסבוק לאתר שלנו. היתרון הגדול שלה הוא שאנחנו שולטים לחלוטין בעיצוב של דף הנחיתה ויכולים לבצע התאמות שונות לעמוד כדי לבדוק איזה שילוב של צבעים, טקסט וכותרות פועל בצורה הטובה ביותר.
אם נתקין את “הפיקסל של פייסבוק” בדף הנחיתה, נוכל גם לראות את ההמרות בדוחות הביצועים שלנו ולבצע אופטימיזציה להמרות מבחינת התקציב שלנו.
החיסרון הוא שאנחנו למעשה מוציאים את הגולש מפייסבוק ויש גולשים שלא אוהבים את זה. חיסרון נוסף הוא שצריך להתאים את דף הנחיתה למובייל, ולכן לפעמיים עדיף לאסוף לידים טלפוניים.
שליחת הגולש ל-Whatsapp או Messenger
אלו הן מודעות ששולחות את הגולש לצ’אט בפייסבוק או מסנג’ר. חשוב לשים לב שבמסנג’ר אפשר לשלוח הודעות לפרופילים פרטיים, אלא רק לעמודים. באופן דומה, מודעות שליחה ל-Whatsapp מחייבות שימוש ב-Whatsapp Business ופתיחות חשבון עסקי.
כשגולש לוחץ על מודעה כזו, הוא מועבר אוטומטית להתחלת שיחה באפליקציה המתאימה. היתרון הוא שמדובר במודעות שמתאימות מאוד לשימוש במובייל מכיוון שהן משתמשות בפלטפורמות שכולנו משתמשים בהן ונפתחות באופן מיידי על המסך שלו.
החיסרון הוא שהיכולת שלנו להיות זמינים מוגבלת. אם אנחנו לא נמצאים, נוכל אומנם להציג סדרה של שאלות כדי לאסוף פרטים, אבל זה עדיין לא תחליף לצ’אט אנושי או בוט מתוחכם יותר שיכול לבצע סינון ראשוני של המידע.
מילוי טופס לידים
מילוי טופס לידים היא אפשרות ייחודית לפייסבוק שבה הטופס לאיסוף הפרטים מופיע ישירות לאחר מילוי המודעה ונשלח למפרסם. היתרון העצום שלה טמון בכך שחלק מהפרטים כמו השם של הגולש וכתובת הדואר האלקטרוני שלו כבר מלאים, ולכן קל מאוד למלא את הטפסים האלו אפילו במובייל. למרות זראת, אם רוצים קיימת אפשרות גם לטופס מורכב, ואז קל יחסית ליצור שתי סדרות של מודעות: אחת למובייל ואחת למחשב.
איך קובעים את התקציב לכל ליד?
כאשר יוצרים סדרת מודעות, יש להגדיר תקציב יומי או תקציב כולל לכל תקופת ההרצה שלה. פייסבוק תמטב את התקציב לסדרת המודעות על פי המטרה שנבחרה. לדוגמה, אם בחרנו ן בהמרות (כאשר כל המרה היא שליחה של הטופס), פייסבוק תוכל למטב את התקציב שלנו כך שנשיג הכי הרבה המרות ותכוון את המודעה לאנשים שיש את הסבירות הגבוהה ביותר שימלאו את הטופס.
למרות זאת, אם נרצה בכך, נוכל לקבוע אסטרטגיה שונה של קביעת הצעות מחיר (בקרת עלות) תחת האפשרויות המתקדמות:
תקרת עלות: כאן אנחנו מציינים את העלות הגבוהה ביותר לכל פעולה. פייסבוק תנסה להשיג הכי הרבה פעולות כגון שליחת לידים בלי לעבור את התקרה הממוצעת שהגדרנו.
תקרת הצעת המחיר: זוהי ברירת המחדל (אם לא הסתרנו את האפשרויות המתקדמות). כאן התקרה היא עבור הצעות מחיר במכירה פומבית (כאשר מספר מפרסמים מתחרים על אותו קהל). הגדרה נכונה יכולה למנוע מצב שבו אנחנו משלמים הרבה יותר מהמתחרים שלנו ולכן מבזבזים את התקציב מהר מדי.
עלות יעד: זוהי השיטה הטובה ביותר אם נרצה שהעלות לכל מטרה תהיה פחות או יותר קבועה עם סטיות של עד 10% לכאן או לכאן
כמו כן, אם יצרתם כמה סדרות של מודעות, תוכלו לקבוע תקציב לקמפיין כולו בצורה דומה. פייסבוק יבצע אופטימיזציה לחלוקת התקציב בין כל הסדרות. באופן ברור, לשם זאת עליכם ליצור לפחות סדרת מודעות אחת ולהוסיף אותה לקמפיין או לערוך קמפיין קיים.
בחירת קהל היעד
בחירת קהל היעד המדויק לו נרצה להציג את המודעות היא חשובה ביותר מכיוון שבחירה בקהל יעד מגוון מדי תבזבז לנו את התקציב ותיצור לנו רעש מיוצר במדידת הביצועים. הנתונים הבסיסיים שאנחנו יכולים לבחור הם מיקום, גיל ומגדר, אך אלו לא תמיד מספיקים. לכן, נרצה לערוך את האפשרות של “פילוח מפורט”.
לדוגמה, אם אנחנו רוצים להשיג לידים לחנות חיות שמוכרת מזון לבעלי חיים, נקליד “גידול בעלי חיים”. אם נשאיר את כל ברירות המחדל, קהל היעד שלנו יהיה רחב מדי (בערך 32,000 איש). נוכל להוסיף תנאי שהקהל שלנו חייב גם להתעניין ב”מזון לבעלי חיים” באמצעות “צמצם את הקהל”. ( חשוב לשים לב שברירת המחדל היא להוסיף קהל יעד במבנה של “או”, ולכן הקהל הפוטנציאלי דווקא יתרחב)
אם נוסיף את האפשרות הזו, נראה שנגיע לקהל יעד סביר של 6,000 איש.
אם בעתיד נרצה להשתמש בקהל הזה שוב, נוכל לשמור אותו ולשלב אותו בקמפיינים נוספים יחד עם קהלים שמורים אחרים או להשתמש בו כמסנן שלילי (לא לכלול את קהל היעד הזה) כדי שלא נקבל את אותו הליד פעמיים.
איך ניצור את הקריאטייב של המודעה?
מרבית המודעות כיום בפייסבוק מורכבות מתמונה, טקסט וכותרת, ולכן השילוב ביניהם יכול לעשות את ההבדל בין מודעה שמוכרת לבין מודעה עם ביצועים גרועים. פעם היינו צריכים ליצור ידנית כל מודעה בסדרת המודעות או בקמפיין שלנו, מה שהיה לוקח זמן רב ומקשה על יצירת קמפיינים גדולים.
היום לעומת זאת אנחנו יכולים לתת לפייסבוק מאגר של נכסים כגון כותרות תיאורים ותמונות והאלגוריתם שלה ייצור באופן דינאמי סדרה של מודעות על סמך השילובים הטובים ביותר ביניהן. אם נבחר בסדרה דינאמית, נוכל לראות שייפתחו לנו עוד כמה אפשרויות של בחירה מרובה:
מיקומים
כאן אנחנו קובעים היכן יוצגו המודעות. כיום רוב המודעות מוצגות בפיד הראשי של פייסבוק מכיוון שזהו המקום שבו רוב הגולשים ממקדים את תשומת הלב שלהם. לכן, בדרך כלל נרצה להשאיר את אפשרויות ברירת המחדל.
למרות זאת, אנחנו תמיד יכולים לקבוע את המיקומים בעצמנו. תחת האפשרויות המתקדמות: נניח שאנחנו רוצים להשיג לידים עבור רואה חשבון, הסיכוי שנצליח לגייס את הלידים האלו דרך מודעות אינסטגרם הוא נמוך מאוד, ולכן נרצה לבטל את האפשרות הזו ולהשיג אותו רק בפייסבוק עבור בעלי חברות, אנשי עסקים ועצמאיים אחרים.